PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca państwowa czy prywatna - rozważania

  • 121. Data: 2009-03-24 21:06:04
    Temat: Re: Praca państwowa czy prywatna - rozważania
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    W dniu 2009-03-24 17:31, Jotte pisze:

    > Nieprawda. Cywilizowane społeczeństwo zapewnia odpowiednie mechanizmy
    > instytucjonalne.
    > Inicjatywy oddolne, działania społeczne pełnią funkcję uzupełniającą.

    Czyli to jest tak. Jak się zamożna osoba weźmie i zacznie na dużą
    skalę pomagać potrzebującym to to jest inicjatywa oddolna i be.
    A jak się za to weźmie biedny urzędnik i będzie dysponował
    nie swoimi pieniędzmi to to jest fantastyczne.
    Weź się obudź i przestań gadać pierdoły.

    > To są przykłady wadliwej konstrukcji systemu, a nie dowody na jego
    > całkowitą zbędność.

    Założenia jeśli niezgodne są z rzeczywistością oznaczają,
    że rzeczywistość nie dość dostosowała się do naszych założeń.
    Ciągle to przypadkowe społeczeństwo...

    > Raz jeszcze zachęcam do rozejrzenia się po świecie i zastanowienie się,
    > dlaczego stosowane są takie właśnie rozwiązania.

    Dlatego, że ludzie zorientowali się, że można wziąć dla siebie
    część tego, co jest płacone przez wszystkim w podatkach.

    > To również nieprawda. Poza tym istnieją ludzie bezradni i bierni.

    I ślicznie.

    > Często nie z własnej winy, często bez możliwości wyrwania się z tego kręgu.

    Każdy jest kowalem własnego losu.

    > A duża część z nich (nie oceniam jak duża) była kiedyś dla państwa
    > wielce przydatna swą pracą, podatkami, składkami. I teraz im powiedzieć
    > niech się wami jakaś organizacja charytatywna zajmie, a jak nie to trudno?

    Znacznie lepiej brzmi: zajmie się wami Państwo i otoczy was opieką za
    ukradzione pieniądze?
    Czy to jakaś nobilitacja jak się tobą państwo zajmuje a nie jakiś
    prywaciarz-krwiopicja?

    Stach
    --
    http://stachlewski.info

  • 122. Data: 2009-03-24 22:06:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gqbi03$fem$1@inews.gazeta.pl Krzysztof Stachlewski
    <s...@f...pl> pisze:

> [...]
    > A jak się za to weźmie biedny urzędnik i będzie dysponował
    > nie swoimi pieniędzmi to to jest fantastyczne.
    > Weź się obudź i przestań gadać pierdoły.
    Czy ty na pewno kumasz jeszcze o czym mowa?

    > Założenia jeśli niezgodne są z rzeczywistością oznaczają,
    > że rzeczywistość nie dość dostosowała się do naszych założeń.
    > Ciągle to przypadkowe społeczeństwo...
    Przypadkowe? W tylu krajach, same przypadki?
    Weź się obudź i przestań gadać pierdoły.

    > Dlatego, że ludzie zorientowali się, że można wziąć dla siebie
    > część tego, co jest płacone przez wszystkim w podatkach.
    Nie zrozumiałeś mnie, może już jesteś w jakiś sposób zmęczony.
    Doradzałem rozejrzenie się i zastanowienie czemu tak wiele krajów stosuje
    jednak w tym zakresie rozwiązania systemowe, a nie tak ważną kwestię
    społeczną zrzuca na wolontariat. Pewnie tam głupcy prawo tworzą i mędrka z
    Polski im trzeba...

    > I ślicznie.
    I np. chorzy na raka.
    Też ślicznie?

    > Każdy jest kowalem własnego losu.
    Tylko bez komunałów, dyrdymałów, sloganów itp. pliiiizzz...

    Jakby ci meritum jednak umkło*...

    *) - nie poprawiać

    --
    Jotte

  • 123. Data: 2009-03-24 22:21:39
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    W dniu 2009-03-24 23:06, Jotte pisze:

    > Przypadkowe? W tylu krajach, same przypadki?
    > Weź się obudź i przestań gadać pierdoły.

    Ja się mam obudzić? To ty niedziałanie systemu
    tłumaczysz wypadkami przy pracy.

    > Nie zrozumiałeś mnie, może już jesteś w jakiś sposób zmęczony.

    Idź do ... do czego chcesz. W takim tonie nie będę rozmawiał.
    Tak, kraje się biorą na rozwiązania "systemowe"
    bo można sporo kasy rozdać znajomym i rodzinie zatrudnionym
    w instytucjach rozdzielającym co zabrane w podatkach.

    > I np. chorzy na raka.
    > Też ślicznie?

    Pomożesz choremu na raka? Może nie pomożesz, bo będziesz
    musiał zapłacić podatek od czynności cywilno-prawnych od darowizny
    i dasz sobie spokój.
    Może czujesz, że płacenie podatków zwalnia cię z zachowywania
    się jak człowiek? "Zapłaciłem podatki, niczego już ode mnie
    nie oczekujcie". Takie są efekty "państwa opiekuńczego".

    > Tylko bez komunałów, dyrdymałów, sloganów itp. pliiiizzz...

    Slogan? Człowieku. To podstawa egzystencji. Tak będzie,
    jak sam sobie zrobię.

    Stach

  • 124. Data: 2009-03-24 22:41:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gqbmdl$97m$1@inews.gazeta.pl Krzysztof Stachlewski
    <s...@f...pl> pisze:

    > Ja się mam obudzić? To ty niedziałanie systemu
    > tłumaczysz wypadkami przy pracy.
    Tak, ty sie masz obudzić - oczywiście jeśli chcesz.
    I nie fantazjuj, system działa. Kulawo, fakt, ale jakoś tam działa.

    > Idź do ... do czego chcesz. W takim tonie nie będę rozmawiał.
    Ja tam nie zmuszam, ani nawet nie nakłaniam.

    > Tak, kraje się biorą na rozwiązania "systemowe"
    > bo można sporo kasy rozdać znajomym i rodzinie zatrudnionym
    > w instytucjach rozdzielającym co zabrane w podatkach.
    I tak samo w policji, wojsku, administracji i w ogóle wszędzie, no nie?
    Spiskowa teoria dziejów...
    Ja bym chętnie do sfery fiskalnej wolontariat wprowadził.

    > Pomożesz choremu na raka? Może nie pomożesz, bo będziesz
    > musiał zapłacić podatek od czynności cywilno-prawnych od darowizny
    > i dasz sobie spokój.
    To właśnie świadczyłoby o niewłaściwych uregulowaniach prawnych (ale tak nie
    jest).
    Chory na raka ma prawo do określonych świadczeń gwarantowanych mu przez
    system ubezpieczenia zdrowotnego.
    Że system źle działa? Owszem, ale to nie znaczy, że należy go zniszczyć,
    odwrócić się dupą i zwalić wszystko na wolontariat, tylko trzeba system
    właściwie skonstruować.

    > Może czujesz, że płacenie podatków zwalnia cię z zachowywania
    > się jak człowiek? "Zapłaciłem podatki, niczego już ode mnie
    > nie oczekujcie". Takie są efekty "państwa opiekuńczego".
    Poplątanie z pomieszaniem, zmyślasz, w piętke gonisz i sam z własnymi tezami
    dyskutujesz.
    Rozwiązanie sytemowe polega na tym, że państwo ma obowiązek zapewnić opiekę
    obywatelom niezdolnym do uzyskiwania dochodów czy nawet samodzielnej
    egzystencji. To jest obowiązek wynikający z rozwoju cywilizacyjnego - nie
    zrzuca się wszak od dawna niepełnosprawnych noworodków w przepaść, ani nie
    odprowadza niedołężnych rodziców na Narajamę. Choć co prawda nie tak dawno
    był jeden taki, co eksterminował m.in. chorych umysłowo. Kiepsko skończył.
    W żaden sposób nie ogranicza to podejmowania działań o charakterze
    charytatywnym.

    > Slogan? Człowieku. To podstawa egzystencji. Tak będzie,
    > jak sam sobie zrobię.
    Tak ci sie tylko wydaje, bo nie umiesz sobie wyobrazić sytuacji człowieka,
    który nic sobie sam nie może zrobić, a nadal jest przecież człowiekiem.
    Obyś się nie przekonał.

    --
    Jotte

  • 125. Data: 2009-03-25 10:21:49
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    Jotte pisze:

    > To błędne rozumowanie.

    Moim zdaniem całkiem słuszne.

    > Niech będzie, że zapłacą wszyscy (choć to ogromne uproszczenie) - np. po
    > $2.
    Nie będzie to 2$ ale kilkaset $ rocznie dla samego AIG. Licząc dzieci i
    emerytów czyli faktycznie ponad 1000$ dla samego AIG.

    > Czyli nieodczuwalnie.
    Czyli bardzo dużo.

    > W przypadku braku interwencji zapłaci milion ( to wg ciebie, fajnie się
    > rzuca liczbami zapominając, że za nimi kryją się konkretni ludzie, tu
    > zresztą kolejny błąd - ci ludzie mają rodziny na utrzymaniu, więc liczba
    > ofiar jest dużo większa.)

    Nic jak widzę nie rozumiesz. Państwo nic nie produkuje a jedynie
    zarządza pieniędzmi w związku z tym takie dotacje to nic innego jak
    zabranie tym którzy są lepsi i nie mają problemów i danie tym którzy na
    to nie zasługują. W rezultacie dotacje zamiast skrócić kryzys go
    przedłużą. Ponieważ najgorszą rzeczą w tym co się stało był by udpadek
    iluś tam firm a pozostałe na tym by zyskały i ZWIEKSZYLY zatrudnienie.
    Jak rząd sie będzie w to mieszał to w efekcie zmniejszony popyt
    dodatkowo obciążą kredyty które zaciagnie rząd i w rezultacie gospodarka
    będzie sie podnosć wooooolnoooo.

    > I będzie to cena podstaw bytu materialnego.
    > Myślisz, że dla kogo jest państwo?

    Ludzie którzy poszli na bruk dostali by zasiłki i w rezulatcie zostali
    zatrudnieni przez konkurencje upadających firm.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 126. Data: 2009-03-25 12:02:18
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    W dniu 2009-03-24 23:41, Jotte pisze:

    > To właśnie świadczyłoby o niewłaściwych uregulowaniach prawnych (ale tak
    > nie jest).
    > Chory na raka ma prawo do określonych świadczeń gwarantowanych mu przez
    > system ubezpieczenia zdrowotnego.

    Albo do ich braku "bo się nie opłaca".

    > Że system źle działa? Owszem, ale to nie znaczy, że należy go zniszczyć,
    > odwrócić się dupą i zwalić wszystko na wolontariat, tylko trzeba system
    > właściwie skonstruować.

    Socjalizm tak, wypaczenia nie - było już coś takiego.

> [...]
    > m.in. chorych umysłowo. Kiepsko skończył.
    > W żaden sposób nie ogranicza to podejmowania działań o charakterze

    Oczywiście, że ogranicza. Umysłowo ogranicza wszystkich!
    Propaganda, że państwo ci pomoże, powoduje właśnie to.
    Ludzie czują się zwolnieni z myślenia o innych.
    "Przecież odpowiedni urząd pomoże".

    > Tak ci sie tylko wydaje, bo nie umiesz sobie wyobrazić sytuacji
    > człowieka, który nic sobie sam nie może zrobić, a nadal jest przecież
    > człowiekiem.

    Za to odpowiednio umocowany urzędnik od wyobrażania sobie tego,
    jest z pewnością najlepszy do tego celu. :->

    > Obyś się nie przekonał.

    Pewnie, że może być ktoś na tyle
    niesprawny, że nie jest w stanie sam sobie poradzić.
    Zabawne są jednak twoje pomysły, że to jedynie państwo,
    poprzez odgórny przymus/nakaz najlepiej takiej osobie pomoże.

    W praktyce musisz otworzyć takiej osobie fundację
    i zbierać pieniądze. I to działa.
    A nasze państwowe po prostu nie działa.

    Stach
    --
    http://stachlewski.info

  • 127. Data: 2009-03-25 14:18:36
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    Jotte pisze:

    > Ale wiesz co? Idźmy na całość!
    > A po cholerę mi państwo i jego instytucje, przepisy prawne itp.?
    > Nie chcę płacić podatków na refundację leków, ale i na policję - sam się
    > obronię. Nie potrzeba mi prawa pracy - ułożę się z pracodawcą, a jak mi
    > podskoczy to go zabiję i nic mi za to nikt nie zrobi, bo na wymiar
    > sprawiedliwości też nie chcę płacić, więc go nie ma.

    To się nazywa anarchia i wcale nie jest nam wszystkim obca. Gospodarka
    rynkowa jest w pewnym stopniu anarchią. Państwo tylko żartuje że może na
    nią wpływać ale tak naprawdę może tylko przeszkadzać. Nie można zmusić
    gosp rynkowej do robienia czegoś co jest sprzeczne z jej zasadami. Rządy
    w kwestii gosp. w ogóle nie powinny się za to zabierać bo jeszcze nie
    zanotowano w historii aby to gosp wyszło na dobre.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 128. Data: 2009-03-25 14:50:29
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w kwestii gosp. w ogóle nie powinny się za to zabierać bo jeszcze nie
    > zanotowano w historii aby to gosp wyszło na dobre.

    Nie zanotowano też w historii, żeby rządy korporacji wyszły ludziom na
    dobre, bo do tego sprowadza się brak ingerencji państwa.

    e.

  • 129. Data: 2009-03-25 15:42:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-25, The_EaGle <t...@t...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > w kwestii gosp. w ogóle nie powinny się za to zabierać bo jeszcze nie
    > zanotowano w historii aby to gosp wyszło na dobre.

    A jakie negatywne skutki dla gospodarki miała np. likwidacja monopolu?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 130. Data: 2009-03-25 19:07:20
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Wojciech Bancer wrote:
    > A jakie negatywne skutki dla gospodarki miała np. likwidacja
    > monopolu?

    Klasyczny przyklad - podzial AT&T w 1984r.
    Wzrost kosztow (n zarzadow zamiast jednego, n ksiegowosci, n biur
    obslugi klienta itp, itd). Po 25 latach, AT&T zdazylo odkupic uprzednio
    wydzielone firmy. Dzialania urzedu antymonopolowego nagonily wiec kase
    kancelariom prawnym i ksiegowym, doradzajacym najpierw przy podziale,
    pozniej przy fuzjach, a rynek znajduje sie mniej wiecej w punkcie wyjscia.

    Byl na ten temat piekny news w TV, niestety zdjeli go z youtube.
    Pokazywal proces podzialu, nazwy wydzielonych z ATT firm, proces
    laczenia, a pozniej komentarz : potrzebowalismy 10 lat wysilkow urzedu
    ochrony konkurencji zeby przejsc od tego (stare logo ATT) do tego (nowe
    logo ATT) ?!

    Wieslaw