PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca i urlop wypoczynkowy, a bycie studentem

  • 1. Data: 2004-10-11 08:31:44
    Temat: Praca i urlop wypoczynkowy, a bycie studentem
    Od: "SMi" <s...@w...op.pl>

    Witam szanownych grupowiczy

    Pracuję od pół roku w jednej z większych państwowych firm na umowę o pracę.
    Przez ten okres wykorzystałem 2 dni urlopu wypoczynkowego (przymusowo
    odgórnym zarządzeniem od prezesa firmy). Obecnie pozostaje mi około 10 dni
    urlopowych ? (podobno dostaje prawo do 2 dni urlopu wypoczynkowego po
    przepracowaniu jednego miesiąca).

    Oprócz pracy tam studiuję zaocznie ... I teraz pytanie - podobno (tak
    powiedziałą mi sekretarka "orientująca" się w przepisach), iż jest w firmach
    coś takiego jak dodatkowy urlop dla osób pracujących i uczących się ponadto
    nadal mieszącuych sięw statusie absolwenta (urlop naukowy ?). Ile w tym jest
    prawdy i jak to funkcjonuje ? Bowiem zamierzam wykorzystać przysługujący mi
    urlop i być może "wyrwać" parę dni za ten urlop naukowy ?

    Pozdrawiam Serdecznie
    SMi

  • 2. Data: 2004-10-11 08:38:16
    Temat: Re: Praca i urlop wypoczynkowy, a bycie studentem
    Od: j...@g...pl (Jagodka)

    S> Oprócz pracy tam studiuję zaocznie ... I teraz pytanie - podobno (tak
    S> powiedział? mi sekretarka "orientuj?ca" się w przepisach), iż jest w firmach
    S> co? takiego jak dodatkowy urlop dla osób pracuj?cych i ucz?cych się ponadto
    S> nadal miesz?cuych sięw statusie absolwenta (urlop naukowy ?). Ile w tym jest
    S> prawdy i jak to funkcjonuje ? Bowiem zamierzam wykorzystać przysługuj?cy mi
    S> urlop i być może "wyrwać" parę dni za ten urlop naukowy ?

    14 dodatkowych dni w czasie semestru.... ale to zalezy od firmy czy
    sie zgodzi na ten urlop czy tez nie...
    U mnie bylo tak ze jedna firma sie zgodzila.. a jak przeszlam do
    drugiej to szef nawet nie chcial o tym slyszec...
    Wsystko zalezy od szefostwa u Ciebie :)
    A czy sa na to jakies przepisy... hmm.. nie wiem...

    --
    Pozdrowienia,
    Jagodka mailto:j...@g...pl

  • 3. Data: 2004-10-11 16:22:47
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    SMi w news:ckdgg2$p6u$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > jest w firmach coś takiego jak dodatkowy urlop dla osób pracujących i
    > uczących się ponadto nadal mieszącuych sięw statusie absolwenta
    > (urlop naukowy ?). Ile w tym jest prawdy i jak to funkcjonuje ?

    Urlop szkolny. Nie przysluguje absolwentom ale tym, ktorym firma takiego
    urlopu udzieli.

    http://raven.tatrynet.pl/cgi-bin/tp/wza.pl?rok=03&nr
    =tp43
    "Podobnie było w Rabie Wyżnej. W Spytkowicach gmina dopłaca jednemu
    pracownikowi 700 zł do każdego semestru studiów. W pozostałych gminach
    osoby w trakcie dokształcania mogą liczyć jedynie na 24-dniowy urlop
    szkolny."

    Najwieksze szanse na taki urlop maja ci, ktorych to firma wysyla do szkoly.
    Jesli ktos rozpoczyna nauke na wlasna reke to najlepiej aby ksztalcil sie w
    kierunku, ktory firmie moze przyniesc korzysci. W przeciwnym wypadku trudno
    chyba o az tak dobrego pracodawce - zwykly biznes. Ale nie jest to chyba
    niemozliwe.

    A tutaj konkretniej:
    http://www.gazetaprawna.pl/forum/temat.php?id_dzial=
    1&id_temat=7006