PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca dla absolwenta szkoły średniej... czy warto w to wchodzić? › Re: Praca dla absolwenta szkoły średniej... czy warto w to wchodzić?
    From: "Greg" <o...@o...op.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca dla absolwenta szkoły średniej... czy warto w to wchodzić?
    Date: Sun, 24 Oct 2004 20:58:40 +0200
    Sender: o...@o...pl@gw2.interpc.pl

    Michael w news:clgpve$29j2$1@omega.artcom.pl napisał(a):

    > A jak się skończy liceum ogólnokształcące to też jest się
    > absolwentem... wiem, że logicznie rozumując pewnie tak, ale...
    > w Polsce nigdy nie wiadomo :).

    absolwent (Wilga)
    rz. mos I 'osoba, która ukończyła szkołę, uczelnię, kurs'

    LO to szkoła? ;-)

    Ustawa z dnia 22 grudnia 1995 r. o zmianie ustawy o zatrudnieniu i
    przeciwdziałaniu bezrobociu oraz o zmianie niektórych ustaw.

    Art. 1. W ustawie z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i
    przeciwdziałaniu bezrobociu (Dz. U. z 1995 r. Nr 1, poz. 1) wprowadza się
    następujące zmiany:

    1) w art. 2 w ust. 1:

    a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:

    "1) absolwencie - oznacza to bezrobotnego w okresie do upływu 12 miesięcy
    od dnia określonego w dyplomie, świadectwie ukończenia szkoły lub
    zaświadczeniu o ukończeniu kursu, jeżeli jest:

    a) absolwentem ponadpodstawowej szkoły publicznej lub niepublicznej o
    uprawnieniach szkoły publicznej albo szkoły wyższej państwowej lub
    niepaństwowej - dla młodzieży,

    b) absolwentem studiów podyplomowych lub doktoranckich, podjętych w okresie
    6 miesięcy od dnia ukończenia szkoły wyższej,

    c) absolwentem szkoły, o której mowa w lit. a), dla dorosłych, jeżeli w
    ostatnich 12 miesiącach trwania nauki nie był zatrudniony,

    d) absolwentem co najmniej 12-miesięcznego przygotowania zawodowego,
    odbytego w ramach Ochotniczych Hufców Pracy,

    e) absolwentem dziennych kursów zawodowych, trwających co najmniej 24
    miesiące, jeżeli w okresie ostatnich 12 miesięcy ich trwania nie był
    zatrudniony,

    f) absolwentem szkoły specjalnej,

    g) niepełnosprawnym, który uzyskał uprawnienia do wykonywania zawodu,"

    Nie wiem czy jest coś bardziej aktualnego. Ale nawet jeśli to nie sądze,
    aby wiele się zmieniło w definiowaniu absolwenta. W określeniu praw jakie
    mu przysługują prędzej.

    pozdrawiam
    Greg