PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca bez umowy i jej zakonczenie (dlugie troszke)... › Re: Praca bez umowy i jej zakonczenie (dlugie troszke)...
  • From: "Ryh" <r...@k...chip.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca bez umowy i jej zakonczenie (dlugie troszke)...
    Date: Fri, 29 Apr 2005 14:47:30 +0200

    Uzytkownik "Domin" <d...@o...pl> napisal w wiadomosci
    news:1a94719r54joo75iqlhhe42smrn17597bj@4ax.com...

    > Rozumeim ze umowe zlecenie podpisujesz wstecz za przepracowany
    > miesiac. Troche sie koles wkopuje bo w sklepie raczej nie da sie
    > pracowac na umowe zlecenie. Przynajmniej nie w takim charakterze jak
    > pracowales. Tak wiec podpisz, tylko dobrze patrz czy nie bedzie sie z
    > tym wiazala odpowiedzialnosc za stan sklepu.

    Firma zatrudnia wszystkich na stanowisku prezentera handlowego co pasuje do
    umowy zlecenia. Inna sprawa, ze charakter wykonywanej pracy wyraznie
    wskazuje na stosunek pracy a nie zlecenia.

    > No wiec masz grafik na ktorym byles, masz tez swiadkow. No i pewnie sa
    > jeszcze jakies faktory ktore wystawiales (twoj podpis). Tak wiec prace
    > bedzie szlo udowodnic. Moze byc gorzej z udowodnieniem kwoty na ktora
    > sie umawiales. Zawsze po podpisaniu umowy zlecenia na kwote nizsza niz
    > sie umawiales mozesz powiedziec, zeby Ci zaplacil wiecej, bo po co mu
    > problemy z tytulu ze umowa jest nie wlasciwa, ze nie ma ewidencji
    > czasu pracy, itp. (pewnei wymienisz jeszcze kilka innych
    > niedociagniec)

    Z tym nie bedzie problemu. Wymieniac sporo sie da... Chocia z udowodnieniem
    ewentualnym juz nie jest tak rozowo.

    > Generalnie jak chcesz tylko sprawe zakonczyc na spokojnie to wez umowe
    > zleceni, podpisz uprzednio sprawdzajac ze to cie nie w kopie w jakies
    > zwroty kasy, dopilnuj zeby przyszly pieniadze i do widzenia.

    Czy mam jakis ogranioczony czas aby ewentualnie zwrocic sie z tym do
    Inspekcji Pracy lub Sadu Pracy? Chodzi mi o to, ze kierownik moze przeciagac
    sprawe, zwlekac i przekladac obiecujac ze juz to ma prawie zalatiowne ale
    cos tam....
    Nie chce aby potem sie okazalo, ze zostalem na lodzie.

    thx
    Ryh