PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca bez umowy i jej zakonczenie (dlugie troszke)... › Re: Praca bez umowy i jej zakonczenie (dlugie troszke)...
    From: Domin <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca bez umowy i jej zakonczenie (dlugie troszke)...
    Date: Fri, 29 Apr 2005 14:25:32 +0200

    On Fri, 29 Apr 2005 11:48:52 +0200, "Ryh" <r...@k...chip.pl> wrote:

    >zaznajomienia mnie z regulaminem (bo tam nic ciekawego nie ma). W koncu
    >poinformowal, ze mi dziekuje a uregulujemy wszstko za kilka dni podpisuja
    >umowe zlecenie.
    >Podpisac umowe zlecenie mam za kilka dni, a wynagrodzenie zostanie przeslane
    >przelewem na konto.

    Rozumeim ze umowe zlecenie podpisujesz wstecz za przepracowany
    miesiac. Troche sie koles wkopuje bo w sklepie raczej nie da sie
    pracowac na umowe zlecenie. Przynajmniej nie w takim charakterze jak
    pracowales. Tak wiec podpisz, tylko dobrze patrz czy nie bedzie sie z
    tym wiazala odpowiedzialnosc za stan sklepu.
    >W pracy nie ma listy obecnosci (jest pewien grafik, ktory wypelnia raz na
    >m-c kierownik i wysyla do centrali, ale nie ma na nim podpisow pracownikow).
    >Nie bardzo tez wiem jak ewentualnie udowodnic fakt iz tam pracowalem (wielu
    >znajomych mnie widzialo w firmowym stroju, wielu ludziom sprzedawalem
    >towary, ale czy to wystarczy?).
    No wiec masz grafik na ktorym byles, masz tez swiadkow. No i pewnie sa
    jeszcze jakies faktory ktore wystawiales (twoj podpis). Tak wiec prace
    bedzie szlo udowodnic. Moze byc gorzej z udowodnieniem kwoty na ktora
    sie umawiales. Zawsze po podpisaniu umowy zlecenia na kwote nizsza niz
    sie umawiales mozesz powiedziec, zeby Ci zaplacil wiecej, bo po co mu
    problemy z tytulu ze umowa jest nie wlasciwa, ze nie ma ewidencji
    czasu pracy, itp. (pewnei wymienisz jeszcze kilka innych
    niedociagniec)

    >Poniewaz nie jestem obeznany w prawie pracy itd... Pytanie:
    >Co moge z tym zrobic, co powinienem z tym zrobic i ewentualnie na co uwazac?
    >
    >Dziekuje za wszelkie ewentualne sugestie.
    Generalnie jak chcesz tylko sprawe zakonczyc na spokojnie to wez umowe
    zleceni, podpisz uprzednio sprawdzajac ze to cie nie w kopie w jakies
    zwroty kasy, dopilnuj zeby przyszly pieniadze i do widzenia.
    Pozdrawiam
    Dominik