PracaGrupypl.praca.dyskusjePoszukiwanie pracy › Re: Poszukiwanie pracy
    From: "tukan" <t...@...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Poszukiwanie pracy
    Date: Sat, 31 Mar 2007 13:54:34 +0200

    Stanislaw Chmielarz wrote:
    > Witam!
    > Chcialem zwrocic uwage na zjawisko obce "polskiej kulturze
    > pracodawcow". Swego czasu wysylalem swoje oferty w odpowiedzi na
    > anonse prasowe i internetowe firm poszukujacych pracownikow.
    > Uzbieralo sie tego okolo 500 przez pare lat ale tylko _jedna_
    > firma przyslala mi do domu na adres podany w CV pismo, w ktorym
    > informuje mnie, ze niestety uwzgledniajac potrzeby kadrowe nie
    > maja aktualnie dla mnie pracy zgodnej z moimi kwalifikacjami.
    > Zdecydowana wiekszosc firm i rekruterow nie pofatygowala sie nawet
    > aby odeslac mi mailem SO#1.

    W sumie duzo mniej CV-ek wysylalem w zyciu, ale jedna firma mi przyslala
    list do domu z odmowa, a kilka innych via e-mail. Poza tym spotkasz
    sie tu na grupie z róznymi opiniami - jedni beda mówili, ze nie ma
    takiego obowiazku, inni jeszcze, ze nasz rynek pracy jest specyficzny
    i nie maja ochoty odpowiadac na aplikacje osób wybitnie nie nadajacych
    sie na dane stanowisko (tzw. kandydaci-desperaci wysylajacy dokumenty
    "jak leci", bez dostosowania do konkretnego ogloszenia czy firmy), jeszcze
    inni ze kultura przyszlych pracowników tez kuleje lub firm nie stac na
    "marnowanie"
    czasu na pierdoly.
    Dla mnie i tak szczytem jest nie podawanie formy pracy - etat, czasowa,
    zlecenie itp. oraz zapraszanie kandydatów do rekrutacji wiedzac, iz
    oferowana placa nie wystarczy na przeprowadzke i zycie w innym miescie.