PracaGrupypl.praca.dyskusjePolski rynek pracy › Re: Polski rynek pracy
    From: Tomasz 'motto' Motyliński <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Polski rynek pracy
    Date: Wed, 15 Sep 2004 18:51:29 +0200

    Dnia Wed, 15 Sep 2004 18:23:17 +0200, zx napisał(a):

    > zamieniłem na MIME - może teraz bedzie ok ?
    Teraz ok. :)

    > Co nieco o tym wiem - od kilku miesięcy rozglądam się za tym i owym.
    > Ze wszystkim poniżej masz tu rację - niestety....

    Szczerze mówiąc, to maiłem nadzieję, że ktoś napisze (logicznie to
    uzasadniając), że jej nie mam. :)

    > Ja tu chciałem jeszcze dodać fikcję jaką tworzą tzw firmy konsultingowe lub
    > sami pracodawcy pisząc np źle sformułowane ogłoszenia - nie wiedzą tak
    > naprawdę kogo oni chcą

    Tak, myślę, że sami pracodawcy nie wiedzą, kogo im potrzeba, oni
    najchętniej chcieli by magika, który wszystko co źle zrobione poprawi
    (szczególnie widać to oferta IT z małych firm).

    > zresztą często jest tak, że samą fikcją jest ogłoszenie. Przyjmują i tak
    > kogoś z rodziny lub po znajomości.

    To najczęściej dzieje się w firmach Państwowych, ale i w prywatnych np.
    przyjmuje się córkę siostry prezydenta miasta, który w zamian załatwi tanio
    lokum pod nową siedzibę firmy. Pisałem już tu o pani "zamiar" przy okazji
    innego wątku, która jako córka głównej księgowej została zatrudniona do
    informatyzacji firmy, którą tak na marginesie na całej linii spieprzyła
    przy okazji niszcząt to, co do tej pory funkcjonowało bez zarzutu.
    Oczywiście na papierze miała znakomite kwalifikacje.

    > Tylko na wszelki wypadek - żeby nikt ich sie nie czepiał - umieszczają
    > ogłoszenie

    Przypadek z Włocławka, Zespół Przychodni Specjalistycznych (czy jak się to
    tam zwie), jakiś czas temu pojawiło się ogłoszenie, że poszukiwany admin,
    poszedłem złozyłem papiery i... dowiedziałem się dnia następnego od kolegi,
    że nie ma sensu iść, bo on ma już podpisaną umowę z datą od 1 następnego
    miesiąca (którą mi pokazał - na dzień dobry na czas nieokreślony).
    Powiedział również, że umowę miał zanim się ogłoszenie pojawiło... Co do
    jego kwalifikacji to raczej obiekcji mieć nie mogę, bo fachowiec dobry.
    Lekki niesmak jednak pozostał. On potem zienił pracę na taką w Warszawie
    (jak ją zdobył już nie wnikam, ale z dwóletnim doświaczeniem raczej cieżko
    załapać się na głównego administratora ze stawką 300 zł/netto za godzinę :)

    --
    Tomasz 'motto' Motyliński [JID: m...@j...wp.pl GG: 384683]
    Linux Registered User: 356623