PracaGrupypl.praca.dyskusje › Podroz sluzbowa - rozliczenie czasu pracy/dojazdu

  • 1. Data: 2003-12-04 09:56:54
    Temat: Podroz sluzbowa - rozliczenie czasu pracy/dojazdu
    Od: "Pablo" <p...@i...com.pl>

    Witam,

    Mam obecnie w pracy nastepujaca sytuacje:
    Pracuje od 8:00 do 16:00 (etat)
    Siedziba firmy jest w Wa-wie.

    Wyjezdzam w podroz sluzbowa, np. na Hel, samochodem sluzbowym.
    Podroz na Hel zajmuje mi np. 7 godzin w jedna strone.
    Wg wew. zarzadzenia mojej firmy:
    - jadac na Hel w godzinach pracy (8-16) -> nie wykonuje pracy -> "laskawie"
    dostane "ryczalt" X PLN
    - jestem na Helu -> musze odpracowac 8 godzin (normatywny czas pracy) u
    klienta
    - wracam z Helu do Wa-wy (nie wazne, w godzinach pracy czy tez nie) ->
    dostane ryczalt X PLN
    Ryczalt dostane za prowadzenie auta sluzbowego (pracodawca tak zarzadzil).
    Jezeli jechalbym ze wspolpracownikiem, dostajemy jeden ryczalt do podzialu
    (w koncu mozemy prowadzic na zmiane) za podroz w jedna strone.

    Pytanie:
    Wydaje mi sie, ze jadac na Hel jestem w podrozy sluzbowej w godzinach pracy,
    wiec czas podrozy powinien byc traktowany jak praca (w koncu prowadze, a co
    jakbym jechal pociagiem ??).
    Pracodawca uwaza, ze podroz na Hel jest dojazdem do pracy, wiec nie wlicza
    mi jej w czas pracy. Poniewaz jest mu mnie szkoda, zgadza sie zaplacic
    ryczalt X PLN za prowadzenie auta.

    Faktycznie rozliczenie wyglada obecnie tak:
    - podroz na Hel - 7 godz - ryczalt
    - praca u klienta np. 8 godz
    - powrot z Helu - 7 godz - ryczalt
    Jestem do dyspozycji firmy 22 godz, a dostaje "smieszny" ryczalt x 2.

    Jak to w koncu jest. Jakie przepisy to okreslaja?

    Pablo

  • 2. Data: 2003-12-04 10:12:23
    Od: Rygel <r...@g...pl>

    On Thu, 04 Dec 2003 10:56:54 +0100, Pablo wrote:

    > Pracodawca uwaza, ze podroz na Hel jest dojazdem do pracy, wiec nie wlicza
    > mi jej w czas pracy.

    A jaką masz umowe? Jeśli to umowa o pracę to masz tam wpisane miejsce
    wykonywania pracy. Jeśli nie jest to Hel to jadąc na Hel jesteś w
    delegacji - konkretne regulacje są w KP.

    > Poniewaz jest mu mnie szkoda, zgadza sie zaplacic
    > ryczalt X PLN za prowadzenie auta.

    A spytaj, skoro tak mu Ciebie szkoda, czy klient nie zgodziłby się za
    ten ryczałt przyjechać do Warszawy :>

    Rygel