PracaGrupypl.praca.dyskusje › Podanie oczekiwań płacowych w trakcie składania aplikacji

  • 1. Data: 2007-05-31 18:19:49
    Temat: Podanie oczekiwań płacowych w trakcie składania aplikacji
    Od: yale <N...@g...com>

    Witam,

    Czy według szanownych grupowiczów do dobrego tonu należy umieszczenie w
    trakcie aplikowania do firmy (wysyłania CV via e-mail) informacji o
    akceptowalnym wynagrodzeniu?
    Jeśli mogę się skromnie tak nazwać jestem specjalistą w branży gdzie
    jest więcej ofert pracy niż kandydatów a w każdym razie nie ma problemu
    ze zdobyciem pracy.
    Nie chcę poprostu tracić czasu na rozmowy lub wymiane korespondencji
    jeśli taka kwota jest dla mojego pracodacwy nie do przyjęcia.
    Z drugiej strony nie chcę również popełnić swoistej gafy jeśli w
    ogłoszeniu nikt oto nie prosi.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-05-31 20:00:04
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@inetriaUSUN_TO.pl>

> [...]
    > jeśli taka kwota jest dla mojego pracodacwy nie do przyjęcia.
    > Z drugiej strony nie chcę również popełnić swoistej gafy jeśli w

    IMHO należy wyczuć ofertę iu podejść do tematu indywidualnie z kilku
    powodów. Oto potencjalnie możliwe przykłady:
    1. podanie stawek może dajmy na to urazić czyjeś poczucie "niezbędności" w
    dziale HR dużej korporacji. To sprawa zupełnie subiektywna, ale może zdarzyć
    się taka sytuacja że HR który z ekonomicznego punktu widzenia jest dziłem
    kosztowym musi udowadniać swą przydatność. Podając stawkę likwidujesz im
    część roboty za którą mogą być premiowani - "negocjacje" płacowe.
    2. Możesz stracić szansę na większe zarobki. Dopuść do siebie, że ktoś np
    oddziały R&D bogatych firma zachodnich mogą oferować więcej niż chcesz
    zarabiać, może więc być stratny na takim ruchu
    3. Są miejsca gdzie oczekwiane wynagrodzenie możesz osiągnąć np po 3 mieś
    okresu próbnego. Do tego wiele atrakcyjnych elementów pozapłacowych. Podając
    z góry wynagrodzenie możesz zostać odrzucony na wstępie
    4. Podobnie jak w pkt 1 możesz zostać odrzucony w fimrie gdzie dostałbyś
    tyle ile chcesz lub nawet więcej po rozmowie i negocjacjach tylko dla tego
    że właściciel lub zarządzający lubi mieć wrażenie że to do niego należy
    "ostatnie słowo"

    Jak widzisz w większości przypadków które podałem, całe tło jest
    subiektywne, ale też często proces rekrutacji odbywa się na płaszczyźnie nie
    tylko merytorycznej i poza docelowym działem w którym chcesz pracować, także
    IMHO trzeba to brać pod uwagę.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2007-05-31 20:48:00
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Jackare napisał(a):
    > 2. Możesz stracić szansę na większe zarobki. Dopuść do siebie, że ktoś np
    > oddziały R&D bogatych firma zachodnich mogą oferować więcej niż chcesz
    > zarabiać, może więc być stratny na takim ruchu
    Ale chyba i tak zaproponują takie zarobki, jakie zamierzali dać.
    Ewentualnie nieco niższe. Może idealistycznie, ale myślę, że bogactwo
    często idzie w parze z kulturą organizacyjną.

    Pozdrawiam
    Maciek

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 4. Data: 2007-05-31 21:43:44
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    yale wrote:

> [...]
    > jeśli taka kwota jest dla mojego pracodacwy nie do przyjęcia.
    > Z drugiej strony nie chcę również popełnić swoistej gafy jeśli w

    Jesli szukasz jakiejkolwiek pracy i masz zamiar wysylac aplikacje
    gdzie popadnie to napisz o wynagrodzeniu.

    Jesli jestes specjalista rozgladajacym sie za ciekawsza praca
    u powazniejszego pracodawcy, ale nie wiesz jeszcze kto w branzy
    ile placi takim specjalistom jak Ty, to napewno znajdziesz sposoby zeby
    sie tego dowiedziec. Nie pisz o pieniadzach w aplikacji,
    w tym wypadku wynagrodzenie nie bedzie wazniejsze od Twojej
    pracy, a o pracy i pieniadzach porozmawiasz konkretnie
    gdy Cie zaprosza na spotkanie. Jak juz ktos napisal, piszac
    o pieniadzach w aplikacji moglbys wycelowac za nisko,
    mogloby to skutkowac zatrudnieniem Cie za mniej niz moglbys
    dostac albo po prostu odrzuceniem Twojej kandydatury.

  • 5. Data: 2007-06-01 01:07:10
    Od: yale <N...@g...com>

    > Jesli szukasz jakiejkolwiek pracy i masz zamiar wysylac aplikacje
    > gdzie popadnie to napisz o wynagrodzeniu.

    Chyba właśnie na odwrót, jeżeli szukam *jakiejkolwiek* pracy to nie
    pisząc oczekiwanego wynarodzenia zwiększam szanse zaproszenia na
    spotkanie. Sęk w tym, że ja nie szukam jakiejkolwiek pracy. Powoli
    rozglądam się za nowym projektem, nie mam jednak czasu na gadanie z
    czesto nierozgarniętymi pracownikami HR dla których JavaScript Java i
    J2EE to jest to samo. Zauważyłem zależność, że firmy płacące *lepiej*
    widzą doskonale powyższą różnice. Chce zatem dokonać selekcji naturalnej :)

    > Jesli jestes specjalista rozgladajacym sie za ciekawsza praca
    > u powazniejszego pracodawcy, ale nie wiesz jeszcze kto w branzy
    > ile placi takim specjalistom jak Ty,

    Specjalista wie ile się płaci w jego branży, ja znam widełki cenowe.
    Piszesz trochę na opak :)

> [...]
    > mogloby to skutkowac zatrudnieniem Cie za mniej niz moglbys
    > dostac albo po prostu odrzuceniem Twojej kandydatury.

    Nie pracuje już tylko dla radości zobaczenia kolegi w pracy czy też
    uroczej sekretarki :) pieniądze są bardzo istotne jeżeli moje
    kwalifikacje są odpowiednie do stanowiska pracy. Wyceniam swoją prace na
    xx tys zł i to wydaje mi się fair, jeśli firma X odrzuci moją oferte to
    przyjmie ją firma Y albo Z (wystarczy w Z powiedzieć że aplikuje się
    jednocześnie również w X i Y i zawsze to działa :p).

  • 6. Data: 2007-06-01 01:13:47
    Od: yale <N...@g...com>

    > IMHO należy wyczuć ofertę iu podejść do tematu indywidualnie z kilku
    > powodów. Oto potencjalnie możliwe przykłady:

    Moje pytanie nasuneło mi się po lekturze bieżących ofert pracy gdzie
    coraz częściej prosi się o oczekiwane wynagrodzenie, jeszcze jakiś rok
    temu rzadko się z tym spotykałem stąd mój post.

> [...]
    > kosztowym musi udowadniać swą przydatność. Podając stawkę likwidujesz im
    > część roboty za którą mogą być premiowani - "negocjacje" płacowe.

    Z pracy w korporacji się wyleczyłem, może znowu jak będe po 40stce :p

    > 2. Możesz stracić szansę na większe zarobki. Dopuść do siebie, że ktoś np
    > oddziały R&D bogatych firma zachodnich mogą oferować więcej niż chcesz
    > zarabiać, może więc być stratny na takim ruchu

    Ok, zgadzam się miałem w firmie taką sytuacje ale to był wybitny
    specjalista - bardzo rzadki okaz, w zasadzie wiedział że ile zaśpiewa
    tyle dostanie. No ja takim nie jestem :) wiem czego się spodziewać.

    > 3. Są miejsca gdzie oczekwiane wynagrodzenie możesz osiągnąć np po 3 mieś
    > okresu próbnego. Do tego wiele atrakcyjnych elementów pozapłacowych. Podając
    > z góry wynagrodzenie możesz zostać odrzucony na wstępie

    Mowa jest o wynagrodzeniu po okresie próbnym of course :) lecz z mojego
    doświadczenia rzadko kiedy tak byłem zatrudniany, od razu umowa o prace.

> [...]
    > tylko merytorycznej i poza docelowym działem w którym chcesz pracować, także

    Serdeczne dzięki, trochę się chyba wypuściłem z pytaniem :)
    Przeanalizuje problem raz jeszcze komu napisać stawke a komu nie.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-06-01 05:36:27
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    yale wrote:

    > Specjalista wie ile się płaci w jego branży, ja znam widełki cenowe.
    > Piszesz trochę na opak :)

    nie pisalem o widelkach w branzy tylko zarobkach w konkretnych
    firmach, znajac je wysylasz aplikacje tam gdzie wiesz o tym ze
    dostaniesz co najmiej tyle ile oczekujesz