  • Data: 2002-07-24 15:34:30
    Temat: Re: Pisać
    Od: No Name <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    (...)
    > Jak widać z tej dyskusji sprawa absolutorium oraz związanego z nim
    > wykształcenia nie jest dla wszystkich tak oczywista jak wybicie szyby i
    > kradzież...

    > Praca z definicji ma na celu zarobkowanie, czyli korzysci majatkowe, więc
    > chyba takie oszustwo też pod to podpada (przynajmniej dla mnie -niestety)

    Moim zdaniem odpowiedzialność wobec pracodawcy jest o tyle, że nie
    mówisz mu prawdy (zakładając, że powiesz, że masz wyższe, jak nie do
    końca) - pracodawca musiałby udowodnić, że poniósł szkodę z tytułu
    Twojego kłamstwa. Kłamstwo bezskutkowe nie jest przestępstwem, np.
    możesz pracodawcy powiedzieć, że masz licencję pilota promu kosmicznego.

    Problem prawny jest nie wtedy, gdy dostajesz pieniądze za pracę, którą
    zdobyłeś zatajając lub nadinterpretując fakty, lecz gdy np. korzystasz
    ze świadczeń w wymiarze większym niż przysługujący, np. wymiar urlopu.
    Wtedy mamy do czynienia z odpoczywaniem za pieniądze pracodawcy w
    wymiarze nienależnym, czyli z korzyścią majątkową uzyskaną w wyniku
    oszustwa. Nie jestem na tyle biegły w materii, by odpowiedzieć na
    pytanie, czy studia wliczają się do stażu pracy, gdy nie masz dyplomu, a
    powinieneś go mieć.

    Pzdr: Dogbert