PracaGrupypl.praca.dyskusjePRACA PRZEZ INTERNET/ jak się ustrzec.... › Re: PRACA PRZEZ INTERNET/ jak się ustrzec....
    From: Dawid <t...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PRACA PRZEZ INTERNET/ jak się ustrzec....
    Date: Sat, 10 May 2003 16:29:31 +0200
    Cc: <n...@p...onet.pl>

    [ciach]

    > Zgadza się, tylko nawet w momencie gdy będę dobrze negocjować i kidy moja
    > czujnoć mnie nie zawiedzie, delikwent badz co bądz również może mi nie
    > zapłacić. Tak jak zaufanie również nie ma tu nic do rzeczy, niestety takie
    > realia w naszym kraju, byc uczciwym to obciach, podałam ten temat bo to
    > rzeczywiście problem którego ni rusz nie mogę rozwikłać.
    > Może tylko wstępna zaliczka jest jakimś pewnym zabezpiczenim badz co bądz
    >
    > baska

    Dodam tylko jedno zdanie,
    nie jest to osoba z niusow pl.praca poprostu sam znalazl i byla to praca na
    odleglosc (zdalna mozna powiedziec), wszystko wykonane bardzo efektownie
    sprawnie i jak treba, zleceniodawca narzucil nawet studio z ktorym mialem
    wspolpracowac (w Warszawie), tam tez przenioslem sprzet i do dziela... do
    dziela znaczy bita noc, dzien, noc ;-))) taki klimat bo zlecenie dosc ostre

    Problem polegal na tym ze czlowieczek nie calkiem dobrze sformulowal
    zlecenie na pismie (to wazne) z czego potem wynikly moje jak i tego studia
    zmiany kosztorysu i stalen. Czlowiek zaakceptowal i git. Wszystko trzeba
    miec na pismie!

    Na koniec okazalo sie ze facecik zawalil sprawe z glownym zleceniodawca
    (strona trzecia) no i postanowil nie placic podwykonawcom w tym mnie. Oto co
    najprosciej w tej sytuacji zrobic (odbiega to od metody sadowej ktora
    wiadomo jaka jest):

    - jesli masz na wszystko dokumenty (skan papierow firmowych zleceniodawcy,
    wpisy, nie zaleganie z podatkami itd. plus najlepiej skad dowodu ze zdjeciem
    - ja tak mialem bo wymagalem, potem sprawdzilem w urzedzie co dalo mi
    zielone swiatlo do dalszych dzialan),

    - jesli masz podpisane zlecenie i zasady,

    - jesli zakonczysz prace jak trzeba i zleceniodawca podpisze ci dokument
    "Potwierdzenie wykonania pracy" oraz wystawiony rachunek,

    - jesli material zostanie przez niego fizycznie odebrany (jesli to material
    drukowany to zwykly dokument odbiory z jego podpisem, jak praca
    autorska/projektowa to tez tylko w tresci ze np. odebrane CD z tym i tym),

    - jesli ______teraz______ czlowiek sie bedzie wypieral, w terminie po 7
    dniach od uplyniecia jego zobowiazania, jesli dalej miga sie od platnosci a
    nie zalezy ci juz na wspolpracy (zreszta po co skoro tak cie kiwa) idziesz
    do najblizszej podlegajacej _twojemu miejscu wykonywania
    zlecenia_Prokuratury i zglaszasz sprawe o tzw. "Wyludzenie" (na niektorych
    nazywaja to wymuszeniem), prokurator bedzie wymagal calej dokumentacji oraz
    opisu zdarzenia. Sprawa taka podlega o wymuszenie dziela badz pracy
    autorskiej co scigane jest prawie w trybie natychmiastowym - ni to co sad.

    Jakie to ma skutki dla trefnego zleceniodawcy:
    - pojawia sie u niego policja i go zatrzymuja do wyjasnienia,
    - jesli Twoje papiery i sprawa byla w porzadku i nie odbiega od Twoich
    roszczen czlowiek jest zatrzymywany i wchodza na niego inne urzedy,
    - trefny zleceniodawca ma czarna dziure w papierach,
    - wyszukaj czarne listy nieuczciwych pracodawcow i zleceniodawcow w necie
    (np. biura prawnicze takie prowadza na stronach zachodnich, bo dzieki temu
    polskie prawo ich nie moze scigac), i podaj dane, wraz z opisem i
    dokumentami, taki zleceniodawca jest zalatwiony na cacy!

    Bedzie cie to kosztowalo czas i energie, moze troceh podrozy, ale jesli kasa
    jest tego warta to jest to (przecwiczone wierz mi) jedno z najlepszych
    zabezpieczen sie od takich przypadkow.

    Pzodrawiam
    Daw