PracaGrupypl.praca.dyskusjePRACA PRZEZ INTERNET/ jak się ustrzec.... › Re: PRACA PRZEZ INTERNET/ jak się ustrzec....
    From: "Kriegspiel" <v...@k...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PRACA PRZEZ INTERNET/ jak się ustrzec....
    Date: Sat, 10 May 2003 00:29:23 +0200

    Piotr Żebrowski wrote:
    > Użytkownik <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > 1 i 2 zlecenie - bez zaliczki 40% nie zaczynaj

    Dość ryzykowny postulat w dzisiejszych realiach, ale życzę powodzenia.

    > Umowa - koniecznie z okresleniem co.. gdy delikwent nie placi... bo
    > ustawowe odsetki sa smieszne [a od razu widac .. jak chce zaplacic to
    > podpisze.. a jak zaklada ze nie zaplaci w terminie to niepodpisze -
    > ale zawsze sam musisz wybrac czy dawac takom opcje]
    > reszta wg specyfiki zlecenia- kto placi za sesje zdjeciową/fotki
    > stockowe itp prawa autorskie, czy dajesz źródła i czy udzialsz
    > licencj na wszystkie pola eksploatacji [a to kosztuje wiencej ;)]

    Umowa - przy braku dobrej woli - jest warta tyle, ile papier na jakiej
    została spisana.
    Aby "wyczuć" człowieka/klienta musisz wyszczerbić sobie trochę zębów. Ta
    refleksja to wiele lat doświadczeń po obydwu stronach tego lustra - jako
    wykonawca i jako klient.
    Ważna uwaga i słowo rady - wyzbądź się pazerności. Jeżeli jesteś
    niedoświadczona a dobrze skalkulowałaś robotę, znajdź sobie "pośrednika" -
    kogoś, kto zna rynenk, realia, ma metody kontroli i weryfikacji zarówno
    dobrej woli jak i - co nie mniej ważne - płynności finansowej Klienta.
    Dla złośliwych - to nie kryptoreklama - nadmienię, że wielokrotnie
    występowałem w takich sytuacjach, kiedy ktoś mniej doświadczony czuł się
    niepewnie. Kilka razy uchroniło to pewne osoby od dużej miny. A innym razem
    dało lepszą kasę, niż same negocjowały. Jednak do takich działań potrzebny
    jest sposób myślenia wolny od filozofii "strzału na raz" - czyli tzw.
    wykolegowania z interesu. To się po prostu nie opłaca a i na to są sposoby,
    wielce skuteczne i bolesne.
    Zaufanie zaś nie ma tu nic do rzeczy - lepiej zawsze być czujnym. Po
    prostu - musi się wszystkim opłacać - to najlepszy mechanizm zabezpieczający
    przed nieuczciwością.

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Robert Gołębiewski