PracaGrupypl.praca.dyskusjeÓwczesny rynek pracy jest jaki jest. › Re: Ówczesny rynek pracy jest jaki jest.
    From: "Krzysztof" <c...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ówczesny rynek pracy jest jaki jest.
    Date: Thu, 21 Mar 2002 13:27:43 +0100

    Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a7anlk$e2t$...@n...tpi.pl...
    > Praca na wlasny rachunek i wynagrodzenie prowizyjne mi w tym ogloszeniu
    nie
    > przeszkadzaja.
    > Raczej brak szczegolow, na czym ta praca mialaby polegac, czym zajmuje sie
    > firma, tylko zachecanie nieograniczonymi zarobkami. Niestety w czasach
    > recesji, kiedy pracodawcy nie musza dlugo szukac pracownikow za tego typu
    > ogloszeniami moga kryc sie oszusci wykorzystujacy ludzka desperacje. Ktos
    > kto uczciwie szuka pracownika lub wspolpracownika zwykle uczciwie mowi,
    > czego sie spodziewa od niego i na co kandydat moze liczyc, a nie mami
> [...]

    To fakt, większość ludzi preferuje konkretne informacje i przede wszystkim
    uczciwość, ale takie jak powyższe ogłoszenia też mają swoich odbiorców,
    którzy domyślają się o co chodzi. Pytać chyba jednak warto, firma powinna
    publicznie uczciwie odpowiedzieć, zaoszczędzi to czasu i nerwów innym
    zainteresowanym.

    > Czasami... W niektorych wypadkach ktos moze sformulowac w ten sposob
    > ogloszenie przez nieporadnosc, a nie ze zlej woli.

    Ja bym to nazwał psychologią (choć pewnie zdarzają się przypadki złej woli)
    nastawioną na konkretny typ ludzi. Wolę nie zakładać, że wszyscy są
    oszustami, i nie przejmować się zbytnio jeśli trafię na oszusta, zawsze jest
    jakieś wyjście.

    > Doradzalabym stosowanie wstepnej selekcji rowniez pracownikom.
    > Brak informacji o charakterze samej pracy, cechach potencjalnego
    pracownika,
    > branzy itp. swiadczy o firmie tak samo zle, jak brudne paznokcie o
    > kandydacie na pracownika.

    Dobra rada, jeśli ktoś wie czego naprawdę chce, to może i powinien się
    szanować (przynajmniej teoretycznie i w pewnych granicach :-))

    Pozdrawiam
    Krzysiek