PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ostatnia wypłata + ekwiwalent

  • 1. Data: 2006-04-01 18:08:19
    Temat: Ostatnia wypłata + ekwiwalent
    Od: "adb" <a...@...pl>

    Witam serdecznie

    Czy moglby mi ktos pomodz wyliczyc nalezna mi pensje plus ekwiawalent?
    Niestety mojego pracodawce przerasta obliczenie naleznej mi kasy i caly czas
    podaje cos innego. Rozstalem sie z pracodawca z dniem 11 marca, zalegly
    urlop z zeszlego roku plus bierzacy z tego to 14 dni. W marcu przepracowałem
    9 dni, poniewaz soboty liczone są przez pół. Zarabiałem 1200 brutto. Dla
    mnie to wydaje sie sprawa jasna ilosc dni roboczych w miesiacu dziele przez
    kwote netto i wychodzi mi stawka za dzien i to mnoze przez 23 dni (9+14) i
    wychodzi mi kwota netto, czyli to co do reki. Czyli 820/25=32,8 i to razy
    23=754 Czy ja dobrze to licze bo pracodawca chce mi dac o 200 zł mniej

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-01 18:41:20
    Temat: Re: Ostatnia wypłata + ekwiwalent
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Rozstalem sie z pracodawca z dniem 11 marca,
    > zalegly urlop z zeszlego roku plus bierzacy z tego to 14 dni.
    > W marcu przepracowałem 9 dni, poniewaz soboty liczone są przez pół.
    to akurat przy oblicznaniu urlopu nie ma znaczenia - miesiąc sie zaczął i co
    najwyżej następny pracodawca nie będzie go liczył u siebie. Czyli z 2006
    roku masz do naliczenia urlop za 3 miesiące

    > Zarabiałem 1200 brutto.
    zakładam, że to kwota średnia z ostatniego okresu pracy (3 albo 6 miesięcy
    wliczając dodatki placowe, jak np. wysługę lat, premie itp)

    / ciach twoje, imho błędne wyliczenia /
    Więc założenie jest takie:
    1. pełen etat
    2. 14 dni urlopu (z czego, jak masz 20 dni urlopu, za 2006 rok przysluguje
    ci 20/12 * 3, czyli 5 dni urlopu)
    3. średnia z ostatniego okresu (3miesięcy a w uzasadnionych przypadkach 12
    miesięcy) to 1200 zł brutto

    Miesiąc przeliczeniowy to ilość dni pracujących średnio w miesiącu, dla 2006
    roku jest to 21 dni.
    Czyli obliczając stawkę za jeden dzień: 1200/21 wychodzi 57,14 za jeden
    dzień, razy 14 wychodzi 799,96 zł brutto. w zaokrągleniu 800 zł, razy 2/3
    wychodzi w przybliżeniu 534 zł netto (dokładnie musisz sobie zrobić
    przelicznik brutto/netto, ale to będzie różnica 20 może 50 zł i raczej w
    górę)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---

  • 3. Data: 2006-04-02 08:17:03
    Od: "adb" <a...@...pl>

    Użytkownik "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał

    > dzień, razy 14 wychodzi 799,96 zł brutto. w zaokrągleniu 800 zł, razy 2/3
    > wychodzi w przybliżeniu 534 zł netto

    No i w przyblizeniu tyle chce mi dac były pracodawca, ale nie moze zrozumiec
    ze do tego nalezy doliczyc normalna pensje za przepracowane dni w marcu.
    Wielkie dzieki Gromax za pomoc.

    pozdrawiam