PracaGrupypl.praca.dyskusjeOkres bycia absolwentem › Re: Okres bycia absolwentem
    From: "Pawel A." <a...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Okres bycia absolwentem
    Date: Tue, 3 Sep 2002 13:38:25 +0200

    Kiedys funkcjonowało jeszcze pojęcie "absolutorium", które uzyskiwało się po
    zaliczeniu wszystkich egzaminów ale jeszcze przed obroną pracy. Od tego
    momentu ludzie byli absolwentami i osbami uznanymi za posiadajace "wyższe
    wykształcenie" .
    Absolwentem danej uczelni czy skoły jes sie do konca zycia, ale w przypadku
    preferencji dla pracodawcy ogranicza sie

    > "uzyskał w dniu 20 czerwca 2001 r. tytuł magistra"
    > "Katowice, dnia 20 września 2001 r."

    > Gratuluję i zapytuję, czy nadal jestem absolwentem, czy już nie? I
    dlaczego?

    Absolwentem danej uczelni czy skoły jest sie do konca zycia, ale w przypadku
    preferencji dla pracodawców zaktres tego pojęciaest ograniczony i obawiam
    się, jego interpretacja bywa bardzo różna - osobiście znam dwie
    interpretacje.
    1. Absolwentem jest sie aż do momentu podjęcia pierwszej pracy
    2. Absolwentem jest się około rok - do następnego wysypu absolwentów
    Niestety panie urzędniczki nie potrafiły wyjaśnić skąd wzieła się taka
    klasyfikacja.

    I jeszcze w kwesti formalnej.
    Nie istnieje coś takiego jak "tytuł magistra"
    W świetle "ustawy o nadawaniu stopni naukowych" oraz dokumentów CKK w
    Rzeczpospolitej Polskiej mamy:

    Stopnie naukowe:
    Licencjat, magister, doktor i doktor habilitowany

    Stopnie zawodowe:
    Inżynier, lekarz, technik

    Funkcje:
    asystent, adiunkt, docent, profesor uczelniany,

    Tytuł (tylko jeden):
    Profesor zwyczajny ("belwederski")

    W tej sytuacji dyplom z informacją, że ktoś uzyskał "tytuł magistra" jest z
    przyczyn formalnych nieważny.
    Na szczescie na niższym poziomie nikt się tym nie przejmuje, ale już
    wystawienie dyplomu z informacją, że ktoś uzyzkał "tytuł doktora" może na
    wydająca go plkacówke łatwo sciągnąć kontrolę z CKK, której finałem może być
    koniecznmość wymiany dyplomów lub wręcz zawieszenie prawa nadawania stopnii.
    Pozdrowienia
    Paweł