PracaGrupypl.praca.dyskusjeOferta dla programisty - hehehe › Re: Oferta dla programisty - hehehe
    From: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Oferta dla programisty - hehehe
    Date: Mon, 20 Dec 2004 22:47:59 +0000 (UTC)

    On 2004-12-20, szomiz <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> wrote:
    > A widzisz na tej liscie wymagan czegos czego nie mozna nauczyc sie w ramach
    > sensownie pomyslanego programu informatyki w szkole sredniej?
    Popatrzmy:
    Od biedy może powyższe dwa ujdą. Pod warunkiem, że będzie jakiś program
    autorski, uczniowie zdolni a prowadzący będzie informatykiem,
    a nie przyuczonym do zawodu na studiach podyplomowych.
    Przy czym nie postawiłbym na to nawet orzechów.

    Specyfikacja jest na WWW. Czy wystarczy jak raz przeczytam, żeby się
    zorientować gdzie czego szukać?

    Administracja to pojęcie dość rozległe. No dobrze, jak będę w wyjątkowo
    dobrym nastroju to zgodzę się, że przeciętny licealista będzie w stanie
    w miarę skutecznie administrować swoim domowym pecetem.

    Oj, to cienko widzę...

    A tu to się uśmiałem :) Z tym czasem mają kłopoty absolwenci co poniektórych
    kierunków informatycznych :)

    Pozwolę sobie jeszcze powiedzieć kilka słów na temat mojego sceptycyzmu.
    Przeciętny licealista[1] będzie w stanie wyrzeźbić stronkę w htmlu, czy
    napisać jakiegoś prostego guestbooka w php. Ale zapomnij o dobrej znajomości
    języka. Zapomnij o całej podbudowie teoretycznej. Zapomnij nawet o załapaniu
    podstaw[2].
    Weź jeszcze pod uwagę, że dany język programowania to tylko narzędzie.
    Posługiwanie się narzędziem to detal. Bardziej istotna jest umiejętność
    programistycznego myślenia. A tego przeciętny licealista nie będzie miał.

    Pozdrawiam
    Czesiu

    [1] Mam sporo młodszą siostrę, jest obecnie w ostatniej klasie gimnazjum.
    Myślę, że stanowi dobry przykład przeciętnego licealisty.
    [2] Przychodzą tacy różni (studenci) mający jakieś zaliczenie
    z programowania na grupę pl.comp.lang.${ulubionyjęzykprogramowania}
    i zadają pytania typu:
    Pomuszcie, musze szypko napisac program, ktory ma tablice zwi ersami
    i kolumnami i dla karzde gowiersza pokarze najwieksza i najmniejsza
    liczbe. MUSZE MIEC TO NA JUTRO!!! HELP!!!!1!1111.
    Ręcę opadają. Piersi gwiżdżą. Nic, tylko siąść przed ścianą i "strzelać
    baranka".

    PS. Przepraszam za chaos, jaki mógł się wkraść w moją wypowiedź. Trochę
    mało snu ostatnio.
    --
    Witold Witaszewski: Czy ty musisz miec takie okropnie długie imię i nazwisko?
    Małgorzata Lewicka: Ożeń się ze mną, to będę miała krótsze.