PracaGrupypl.praca.dyskusjeOdpłatność za znalezienie pracy przez head huntera. › Re: Odpłatność za znalezienie pracy przez head huntera.
    From: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Odpłatność za znalezienie pracy przez head huntera.
    Date: Sun, 4 Sep 2005 17:41:32 +0200

    Użytkownik "kropka" <k...@N...alanex.net> napisał w wiadomości
    news:df9uul$9o8$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie widzę realnego rozwiązania dającego zarazem gwarancję że agencja na
    > tym zarobi i osoba poszukująca pracy będzie zadowolona.
    > Jakakolwiek próba pogodzenia jednego z drugim da albo możliwość
    > "naciągania" albo okaże się nieopłacalne.
    >
    > Większość osób która się zgłosi nie będzie miała doświadczenia oraz
    > dobrego wykształcenia.
    > Osoby te jednak mają oczekiwania co do swojej pracy i to napewno będzie
    > ciężko pogodzić z dostępnymi ofertami (nie mówiąc już o samym
    > zatrudnieniu)
    >

    > Czekam na jakieś propozycje jak by to można było rozwiązać. (może tylko mi
> [...]

    Jakby prawo nie przeszkadzalo, to bym to widziala tak:

    Firma wykonujaca uslugi poszukiwania pracy dla szukajacych jej moglaby miec
    w cenniku kilka pozycji, z ktorych uslugobiorca wybieralby sobie to, co
    potrzebuje.

    1- skonstruowanie profesjonalnego CV/LM
    2- wyszukiwanie ogloszen zgodnych z profilem poszukiwanej pracy i ich
    dostarczanie klientowi, wyszukiwanie firm do wyslania do nich aplikacji mimo
    braku ogloszenia z ich strony (czasem sie trzeba przedzierac przez wiele
    ogloszen w wielu miejscach, poszukujacy pracy, ktory juz pracuje moze nie
    miec na ten research czasu)
    3- w dodatku do (2), wysylanie aplikacji klienta na odnalezione ogloszenia i
    przesylanie klientowi, co, gdzie i kiedy zostalo wyslane
    4- w dodatku do (3), kazdorazowa modyfikacja aplikacji, zwlaszcza LM, "pod
    stanowisko", zgodnie z informacjami, jakie dostarczyl o sobie kandydat
    5- przed rozmowa kwalifikacyjna, na ktora zaproszono kandydata, wykonywanie
    dla niego researchu nt. firmy zaopatrzajac kandydata w informacje mogace
    zwiekszyc jego szanse dzieki posiadaniu wiedzy (wiekszosc ludzi tego nie
    potrafi lub to olewa)
    6- doradztwo zawodowe - zbadanie wspolnie z kandydatem jego kompetencji,
    silnych i mocnych stron, doradzenie, na jakie stanowiska powinien aplikowac,
    ewentualnie w jakim kierunku sie doksztalcic
    7- przeszkolenie kandydata z zachowania na rozmowie kwalifikacyjnej

    W sumie te liste by mozna uzupelnic o szereg bardziej wyrafinowanych i
    specjalistycznych uslug, ale rdzen bylby taki.
    z uslug 2,3,4,5 korzystalyby przede wszystkim osoby juz pracujace, a
    poszukujace innej pracy i ceniacy swoj wolny czas (lub nie lubiacy ww.
    czynnosci) na tyle, zeby byc sklonnym za to zaplacic. Z uslug tych
    korzystalyby zapewne osoby przyzwoicie zarabiajace, ktorych obecna praca
    jest na tyle absorbujaca, ze bardzo cenia wolny czas z rodzina lub
    odpoczynek. Na przyklad Asia, ktora zadala tu to pytanie i jest, jesli
    dobrze pamietam, kierownikiem zespolu handlowcow z kilkuletnim
    doswiadczeniem. Szanse znalezienia pracy dla takich osob sa spore. Osoby te,
    jesli by odczuwaly potrzebe, moglyby skorzystac rozniez z 1,6,7.
    1,6,7 to uslugi potrzebne raczej bezrobotnym majacym problemy ze
    znalezieniem pracy i uslugi takie moglyby byc refinansowane firmie z roznych
    programow pomocy bezrobotnym, w ktorych sie pieniadze niejednokrotnie wydaje
    obecnie na mniej sensowne rzeczy. Sadze tez, ze gdyby taka firma zdobyla
    dobra opinie i poczta pantoflowa by sie rozeszlo, ze rozne osoby znalazly
    prace po dokonanym przez firme liftingu CV, doradztwie i szkoleniu,
    pojawiliby sie tez klienci placacy z wlasnej kieszeni sposrod np.
    utrzymywanych przez rodzine absolwentow, ktorzy dzieki rodzinie nie sa w
    zlej sytuacji materialnej, ale mimo to szukaja pracy i sa sklonni
    zainwestowac w jej znalezienie.

    Zaplate bym widziala w formie oplaty za samo wykonanie uslugi + premia za
    efekt, z takimi proporcjami, ktore bylyby motywujace dla firmy, zeby ten
    efekt (znalezienie pracy podopiecznemu) osiagnac.

    I.