PracaGrupypl.praca.dyskusjeIdealny pracodawca/pracownik - wzór › Re: Odp: Re: Idealny pracodawca/pracownik - wzór
    From: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Odp: Re: Idealny pracodawca/pracownik - wzór
    Date: Sat, 26 Jul 2003 23:45:42 +0100
    Sender: j...@p...onet.pl@serwer.tvgawex.pl

    Użytkownik "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> napisał w wiadomości
    news:bftahs$kk$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    [..]

    > I to znaczne, półtora raza :-)

    Tak jak napisałem. Fory dzięki wojnie oraz rewolucji IT.Wykorzystali to -
    ich sprawa.

    > Nie słyszałeś o przekrętach z Vivendi? :-) W Europie takie rzeczy dzieją
    się
    > bez przerwy (inaczej niż skanadalem nie mogę nazwać tego, że dopłaca się
    > miliardy euro do nierentownych firm czy branż, które są faktycznymi
    > bankrutami), różnica jest taka, że w USA od razu się bankrutuje, a w
    Europie
    > firma jest podtrzymywana przez państwo. Europa ma swoje skandale, jak
    > regulacje procesów produkcji, które w Stanach nie mogłyby mieć miejsca.

    Ostatnie przykłady "liberalnego" traktowania własnych firm:
    -cła na stal
    -Pentagon chce zakupić ok 100 boeingów
    -W przetargu na nowy myśliwiec wygrał Lockeed Martin, nie Boeing.
    -Ochronia rynku rolnego przed tanią konkurencją z Am. Płd.
    -Ochrona własnego rynku pracy.

    Doprowadzenie do updałości hut to paredziesiąt tysięcy bezrobotnych i
    uzależnienie od importowanej stali. Raczej nie można sobie na to pozwolić.
    Podobnie jest Boeingiem, Lockheedem, rynkiem rolnym i wieloma innymi
    firmami. Nikt przy zdrowych zmysłach nie uzależni się od innego państwa.

    > A kto pomógł? USA wywaliło w II WŚ masę kasy.

    Ponieważ im się opłacało.

    [...]
    > No więc, tak jak pisałem, New Deale i pociotki Keynesa. I nie, nie OT,
    > Keynes po prostu nie miał racji,

    O tym, które rozwiązanie było lepsze moglibyśmy mówić, gdyby oba zostały
    wdrożone w tych samych warunkach. Wtedy doświadczalnie moglibyśmy się o tym
    przekonać. Oczywiście jest to niemożliwe. Dlatego pozostaje "gdybanie". Ja
    nie mam czasu na dyskusje o tym "co by było gdyby".

    >na gruncie teorii jego metody można
    > rozpierniczy w drobny mak, na gruncie praktyki nie stało się nic innego.
    Sam
    > Sir John-Maynard K. wyraźnie zaznaczył pod koniec swojego życia, że nie
    > tworzył ekonomii na czas pokoju, on chciał tylko wygrać z Wielkim Kryzysem
    > czy zniszczeniami powojennymi.

    "Lepszy dobry plan na dzisiaj niż bardzo dobry na jutro". George Patton.
    Jeden z najwybitniejszych amerykańskich generałów.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki