PracaGrupypl.praca.dyskusjeObrotni poszukiwani -- propozycja › Re: Obrotni poszukiwani -- propozycja
    From: Kira <c...@-...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Obrotni poszukiwani -- propozycja
    Date: Sun, 04 Sep 2005 18:38:07 +0200

    Re to: Immona [Sun, 4 Sep 2005 18:15:18 +0200]:

    > Zetknelam sie z pozarzadowa grupa pracujaca nad pomoca
    > bezrobotnym w miescie o zrujnowanym przemysle i wysokim
    > bezrobociu. Grupa ta w tej chwili widzi szanse w spoldzielniach
    > socjalnych

    I w sumie slusznie. Jest to niewatpliwie bardzo przyjazna dla
    takich ludzi forma dzialalnosci bo wymaga niewielkich nakladow
    wlasnych, finansowych znaczy, natomiast daje mozliwosc prawie
    normalnego prowadzenia dzialalnosci gospodarczej. Ideal to to
    jeszcze nie jest, ale sadze ze sie szybko przyjmie.

    > ale jej czlonkowie nie maja wiedzy i doswiadczenia, zeby
    > skutecznie pomagac, zwlaszcza w czesci biurokratycznej,
    > tj. udanym uzyskaniu dotacji, zlozeniu wszystkich papierkow itd.

    To jest stosunkowo nowa forma, bo weszly 'w zycie' dopiero w tym
    roku. Tak ze kolosalnej wiedzy i doswiadczenia to teraz jeszcze
    nikt nie ma, wszystko w fazie testow. Pierwsze spoldzielnie juz
    funkcjonuja, jak na razie wyglada ze calkiem niezle dziala, ale
    ocenic to bedzie mozna za rok-dwa co najmniej...

    W kazdym razie, wysylam Ci wlasnie na priva poradnik w pdf'ie
    dotyczacy wlasnie zakladania spoldzielni socjalnych. Napisany
    wydaje mi sie dosc prostym jezykiem, z podanymi ustawami gdzie
    mozna doczytac brakujace, bardziej urzedowe sprawy. Jesli Ci
    sie to przyda, to fajnie. Im tez podeslij.

    > Brakuje im takze dobrych pomyslow na sam biznes. Tzn. ci
    > bezrobotni raczej nie maja pomyslow i ta grupa probuje im
    > wymyslac, zgodnie z tym, do czego sie nadaja.

    Tu ciezko by mi bylo pomoc bez przejechania sie do tego miasta,
    posiedzenia tam przez pare dni co najmniej i zobaczenia, czego
    tam moze brakowac i gdzie sa nisze rynkowe. Zdalnie tego sie
    nie da za bardzo wykonac, a kazdy rynek jak sama doskonale wiesz
    ma swoja wlasna specyfike. Tak ze o tym jeszcze porozmawiamy.

    > Z Twojego postu wynika, ze jestes biegla w kwestiach dotyczacych
    > spoldzielni socjalnych, zwlaszcza tej papierkowej czesci.

    Papierkowe czesci sa akurat nieszczegolnie skomplikowane jak sie
    juz mniej wiecej zna sama idee spoldzielni. Biegla jak biegla,
    przyuwazylam ciekawa szanse i rzecz jasna sie nia zainteresowalam,
    powiedzmy ze wiem co z tym zrobic zeby spelnic wymagania formalne
    i calosc uruchomic. Potem to sie juz kreci standardowo, wiec nie
    powinno sprawiac wiekszych problemow...

    > Czy bys byla sklonna pomoc w formie nawiazania z nimi wspolpracy
    > przy tym lub przeprowadzenia jednorazowego szkolenia, na ktorym
    > bys przekazala swoja wiedze tak, ze staliby sie skuteczniejsi?
    > Jesli Cie to interesuje, odpisz na priva (a jesli chcesz to na grupe)

    Odpisuje na grupe, bo moze nie tylko nas to interesuje ;) Nie ma
    problemu, na tyle na ile potrafie moge pomoc. "Guru" nie jestem,
    ale jesli oni rzeczywiscie nie mieli jeszcze zadnego kontaktu z
    taka forma dzialalnosci, to prawdopodobnie faktycznie wiem wiecej.
    Daj jakos znac co konkretnie potrzebujecie, ok?

    > Oczywiscie jakakolwiek kasa, na jaka mozna liczyc, to pochodzaca
    > z pozniejszej wspolpracy z tymi zalozonymi spoldzielniami

    A pal licho, czasami rozne rzeczy mozna zrobic i bez tego.

    > Jesli nie masz czasu i checi kontaktowac sie z miastem,
    > ktorego nie znasz (nie jest na drugim koncu Polski)

    A to daj znac gdzie to miasto, moze faktycznie znajde pare dni
    zeby podjechac i sie rozejrzec. Aczkolwiek napewno nie w tym
    miesiacu, za duzo mam tu wlasnych... Potem powinno juz byc na
    tyle spokojnie, zebym sobie wycieczke mogla zrobic.

    > to zglaszam tez chec przyjechania do Ciebie lub kogos innego,
    > kto by wyszkolil mnie, a ja we wlasnym zakresie postaram sie
    > przekazac to im.

    Ok, no to do dogadania w takim razie.

    > Zalezy mi na tym, bo zobaczylam grupe ludzi, ktorzy chca cos
    > robic i sie staraja, ale brakuje im bardzo konkretnej rzeczy,
    > tj. "twardej" wiedzy, a ja niestety na spoldzielniach socjalnych
    > tez sie nie znam.

    Lubie ludzi z inicjatywa :) Tak ze na razie podrzucam Ci ten
    poradnik, moze cos z niego ciekawego sobie wyciagna, a w razie
    czego kontakty do mnie masz wszelakie zdaje sie ;) Telefon tez
    mi sie nie zmienia od '96 wiec tez masz i mozesz im tam tez go
    podac, nie obraze sie.

    A ciag dalszy to juz jutro, bo teraz wlasnie skonczylam prace
    i w sumie gdybym nie sprawdzila jeszcze raz grupy to juz bym
    nie odpisala ;) Ide zobaczyc co tym razem nasze kochane wladze
    miasta na Winobranie wymyslily bo wczoraj tez nie mialam jakos
    okazji, za duzo latania i papierow...

    Kira