PracaGrupypl.praca.dyskusjeO motywowaniu pracownikow › Re: O motywowaniu pracownikow
    From: Michal Mokosa <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: O motywowaniu pracownikow
    Date: Mon, 13 Jan 2003 15:44:29 +0100

    > przelozony/szef/wlasciciel - profesjonalista
    Masz na mysli jego umiejetnosci managerskie czy kwalifikacje zawodowe (np w
    IT - informatyk przez duze I)?

    > premie - wlasciwie przyznawane
    To troche ogolnikowe :-) Wlasciwie to znaczy jak? Prowizja od sprzedazy?
    Jesli tak, to czy od calosci? A moze jakis prog do wyrobienia i to co
    powyzej jest podstawa? A moze uzalezniona od kondycji firmy? Wtedy caly
    zespol ma wplyw na jej wysokosc? A moze po prostu - nie wazne jak jest,
    premia zapisana w umowie sie nalezy?

    > dni wolne - w/g KP to wystarczy
    >
    > wplyw na organizacje pracy - hmm a tu nie wiem o co pytasz
    Np idziesz do szefa i mowisz 'gdybysmy to robili tak a tamto tak, to
    wszystkim byloby latwiej'. Albo moze szef pytajacy jak chcecie zorganizowac
    prace, zebyscie byli jak najwydajniejsi. Czy po prostu on ma wiedziec co i
    jak nalezy robic a pracownik jest od robienia a nie od myslenia?

    > swiadczenia socjalne - jak dla mnie moze ich nie byc
    Hmm, czyli np cieple napoje, wczasy pod grusza, prywatna opieka lekarska,
    karnet na basen (o ktorym ktos pisal w swoim poscie jako o ocieraczu lez),
    firmowe wyjscia na kregle, czy grill w ogrodku firmy nie maja wiekszego
    znaczenia?

    > mozliwosci rozwoju, awansu, - przejzysta sciaszka kariery, zdrowe zasady
    > oceny pracownikow (bez oligarhii wazeliny itp) premiowania/karania.
    A jezeli firma jest niewielka i nie mozna zostac kierownikiem dzialu,
    ktorego jest sie jedynym pracownikiem? Czy perspektywa pracy przez lata na
    tym samym stanowisku jest demotywujaca? Jezeli tak, to co musialby zrobic
    dla Ciebie szef, zebys pracowal na takim stanowisku z zapalem?

    > jakie motywatory - premia, SZKOLENIA, czasami nawet slowa "Dobra Robota"
    > daja satysfakcje
    A jak mialbys stworzyc liste od najwazniejszych do prawie bez znaczenia?

    > Bardzo jestem ciekaw jak wyglada firma idealna - dla kazdego inacznej, dla
    > mnie to taka, w ktorej za dobra prace dostajesz dobre pieniadze, firma
    > stawia na swoich ludzi, a nie zatrudnia szwagrow, szef nie czeka na
    > calowanie w dupe, a ty nie musisz handlowac takim gownem jak Herbalife itp.
    > Ot takie banalne, a nie latwo taka firme znalezc.

    Super, dziekuje Ci za odpowiedz. Ciekawe co powiedza inni.
    Pozdrawiam
    Michal