PracaGrupypl.praca.dyskusjeO co pytacie na rozmowie kwalifikacyjnej › Re: O co pytacie na rozmowie kwalifikacyjnej
    From: "Ra.Y" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: O co pytacie na rozmowie kwalifikacyjnej
    Date: Sat, 06 Nov 2004 13:58:26 +0100

    jaQbek wrote:

    > No właśnie. Miałem w swoim życiu już kilka rozmów, ale często łapałem
    > się na tym, że wiedziałem co odpowiedzieć na pytania pracodawcy, co
    > powiedzieć o sobie ale nie bardzo wiedziałem, o co warto zapytac
    > pracodawcę, a o co nie wypada. Wiem, że nie pyta się o pieniądze, mo
    > ale to chyba nie wszystko. Czy macie jakies swoje doświadczenia w tym
    > względzie? Podzielcie się nimi, proszę.

    1. Historia i pozycja firmy na rynku (podpierając się wiedzą, którą
    gdzieś tam wyczytałeś, w rankingach, prasie branżowej, w sieci), plany
    rozwoju, w jaki sposób chcą być konkurencyjni w obliczu coraz większej
    walki o klienta itd.

    2. Sprawy dotyczące ciebie samego: dokładna charakterystyka stanowiska
    pracy, forma zatrudnienia, narzędzia, zależność służbowa, schemat
    współpracy z innymi działami, polityka kadrowa firmy (możliwość awansu,
    kryteria oceny i premiowania wyników pracy), szkolenia itd.

    3. Na koniec możesz grzecznie spytać, jakie kryteria ostatecznie
    zadecydują o wyborze kandydata i kiedy się znowu zobaczycie ;))

    IMHO jeśli nie zadasz żadnych konkretnych pytań, to prawie na pewno nikt
    cię nie zatrudni, myśląc, że szukasz jakiejkolwiek pracy, nie interesuje
    cię tak naprawdę, gdzie będziesz pracował itp.

    pozdrawiam

    Ra.Y