PracaGrupypl.praca.dyskusje › O co chodzi z tym SAP/APAB ?? Jakie korzysci... firmy... Lepiej to czy C/C++ itp ?

  • 1. Data: 2004-11-22 14:49:52
    Temat: O co chodzi z tym SAP/APAB ?? Jakie korzysci... firmy... Lepiej to czy C/C++ itp ?
    Od: "Tomek Borewski" <m...@e...pl>

    Witam wszystkich forumowiczow - moje pytanie jest nastepujace - o co w ogole
    chodzi z tym SAP/APAP, czy ciezko sie tego nauczyc, jakie sa korzysci... ile
    mozna zarobic pracujac jako konsultant SAP?
    W ogole co ta za galaz informatyki? Bardziej oplaca sie uczyc tych
    technologii czy lepiej C/C++ i pokrewnych, Java itp?
    Gdzie mozna pracowac znajac SAP? i czy lepiej szukac pracy jako SAP czy jako
    programista innych technologii? Slyszalem, ze jakas firma IMG Polska cos w
    tym robi.. ktos wie jak sie tam pracuje? jakie zarobki?

  • 2. Data: 2004-11-22 15:13:42
    Od: "Tomek Borewski" <m...@e...pl>

    a jak sadzicie - lepiej sie zarabia umiejac programowac w sap/abap czy c/c++
    itp ?
    dzieki za wypowiedzi...

  • 3. Data: 2004-11-22 15:15:55
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    Użytkownik "Tomek Borewski" <m...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich forumowiczow - moje pytanie jest nastepujace - o co w
    ogole
    > chodzi z tym SAP/APAP,

    o co chodzi? oprogramowanie dla biznesu. a o co ma chodzic? :)

    > czy ciezko sie tego nauczyc,

    Na moj gust jest to nudne. Ale nauczyc sie na pewno sie da.

    > jakie sa korzysci... ile
    > mozna zarobic pracujac jako konsultant SAP?

    Przyzwoicie. Po dokladniejsze informacje idz na forum konsultantow SAP na
    forach Gazety Wyborczej.

    > W ogole co ta za galaz informatyki?

    Opisana w googlu.

    I.

  • 4. Data: 2004-11-22 15:28:40
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    > a jak sadzicie - lepiej sie zarabia umiejac programowac w sap/abap czy
    c/c++
    > itp ?
    > dzieki za wypowiedzi...

    Podejrzliwie sprawdzilam hosta i widze, ze MRNET (gw.prenet.pl) juz drugi
    raz zaczyna od nowa swoje ankietowanie pod kolejnym nickiem. A powinnam byla
    sie zorientowac... Kto by mogl zadac pytanie "o co chodzi w SAP"...

    Nie karmic trolla.

    I.

  • 5. Data: 2004-11-22 15:54:25
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Immona pisze:

    > Nie karmic trolla.

    Ale podtuczony smaczniejszy. ;-)

    Jubal

    --
    [ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
    [ BOF2510053411, makabra.knm.org.pl/~baran/, alchemy pany ] [ The Answer ]

    He who knows, does not speak. He who speaks, does not know.

  • 6. Data: 2004-11-24 19:13:38
    Od: "R.A.M." <r...@p...onet.pl>

    Praca jako konsultant SAP to zupełnie inny zawód niż programista C/C++/Java...
    Przede wszystkim wymaga szerszego wykształcenia - konsultanci SAP to chyba
    nawet częściej absolwenci ekonomii/zarządzania niż informatyki - a często
    osoby po dwóch fakultetach. Tzn. potrzebna jest przede wszystkim wiedza
    biznesowa a nie informatyczna. Konsultant SAP to nie programista. Częściowo
    zajmuje się programowaniem w ABAP/4 ale nawet nie tak często, ponieważ
    wdrażanie systemów ERP (jak SAP R/3) to nie development ale konfiguracja
    standardowej funkcjonalności - unika się rozszerzeń jakimi są np. programy w
    ABAPie. Czy ciężko się nauczyć? Żeby być fachowcem trzeba mieć kilka lat
    doświadczenia z SAP, oczywiście po (kosztownym) przeszkoleniu. Wdrażaniem
    systemu SAP zajmują się głównie firmy konsultingowe, aczkolwiek najczęściej
    firma wykorzystująca SAP ma własny zespół zajmujący się tzw. utrzymaniem
    rozwiązania.
    Jeśli masz wykształcenie informatyczne bez rzetelnej wiedzy
    ekonomiczno/biznesowej to możesz przysporzyć klientom więcej kłopotów niż
    pożytku.
    Twoje pytania wskazują mi na to, że lepszym wyborem dla Ciebie będzie zawód
    programisty C/C++/Java...

    /RAM