PracaGrupypl.praca.dyskusjeNowa? filozofia pracy › Re: Nowa? filozofia pracy
    From: "Bartek" <b...@p...e-wro.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nowa? filozofia pracy
    Date: Wed, 17 Dec 2003 13:49:45 +0100

    Użytkownik "andrzej" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:brov7a$oba$1@news.onet.pl...
    > Ja sobie chwale możliwośc pracy w domowym biurze, bo jestem bardziej
    efektywny. W normalmym biurze
    > jest zawsze duża część pracowników, którzy przeszkadzaja zamiast pomagać.
    > A tak to mam ich zawsze, kiedy ich potrzebuje i w sekude potem nie trują
    mi o kolejnej składce na
    > telepizze.

    Ważną rolę odgrywa osobowość człowieka. Pracowałem i w biurze i zdalnie,
    szczerze mówiąc praca w biurze była ciekawsza. Pewnie dlatego, że czerpię
    swoistą radość z kontaktu z ludźmi. Pracując w domu jesteś zamknięty w
    czterech ścianach, kontakt ze współpracownikami jest ograniczony do zaledwie
    kilku kanałów (tekst, dźwięk, czasem też wizja), praktycznie cała
    komunikacja niewerbalna odchodzi w zapomnienie. Ponadto pracując w biurze
    znacznie więcej się uczysz, chociażby poprzez kontakt z ludźmi pracującymi
    nad innymi projektami. Oczywiście to wszystko zleży również od klimatu
    panującego w pracy, od ludzi, którzy tam pracują, nie ma to jak zgrany team
    :-)
    (pracuje jako informatyk przy szeroko_pojętym_wytwarzaniu_oprogramowania,
    czyli pm/analityk/projektant/programista/.... :-) )

    > Innym plusem jest to, jak chcę to moge też wieczorem czy w nocy coś zrobić
    (żyjąc ze sprzedaży
    > pracuje jak u siebie) zamiast przerzucac pilotem po kanałach TV.

    Owszem, elastyczny czas pracy jest chyba największą zaletą pracy zdalnej,
    jednak wszystko zależy od tego co robisz. Jeżeli jesteś częścią zespołu
    pracującego wspólnie nad pewnym produktem to praca poza godzinami pracy
    zespołu jest zazwyczaj mało efektywna.

    Bartek