PracaGrupypl.praca.dyskusjeNieudolny czlonek grupy - problem › Re: Nieudolny czlonek grupy - problem
    From: "stokrotka" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nieudolny czlonek grupy - problem
    Date: 28 Jul 2005 20:39:17 +0200

    > Immona napisała:
    > Mylisz dwie rzeczy. Ocene czlowieka ogolem jako czlowieka i ocene czlowieka
    > jako pracownika.
    NIe da się tego oddzielić.

    > Ja np. jako grafik bylabym niewiele warta i gdyby ktos mnie na takim
    > stanowisku posadzil,
    Człowiek, którego ocenilibyśmy pozytywnie ,jakby go posadzili na miejscu
    grafika a on by się do tego nie nadawał,
    prostu zmienił by swoje miejsce, Lub w ogóle by tam nie trafił. Lub
    przynajmniej robił by to tak by nie spartaczyć roboty (jak by np. terrorysta
    stał nad nim kazał mu wymalować żądania na murze :) ).

    > Sa tacy, ktorzy myla to ze soba,
    Tego się nie da pomylić, to ty dzielisz jednego człowieka na 2 częsci: praca i
    etyka. Tego się nie dzieli. Człowiek jest jeden.

    > wiekszosc ludzi, ktorych znam, (...) ocena osobista i
    > zawodowa sie rozbiega: "cenie zawodowo, ale nie lubie osobiscie; jest
    > swietnym [zawod], ale to dran" lub "lubie osobiscie i doceniam piekno duszy,
    > ale wiem, ze do pracowania u nas by sie nie nadawal"
    Tego się nie da podzielić. To po prostu fałszywe odpowiedzi.

    Powiedzmy, ze ma do wyboru 2 pracowników, których dobrze znam:
    1. Bardzo zdolny, bystry, ale fałszywy: "swietnym [zawod], ale to dran"
    2. Powolniejszy umysłowo, ale faktycznie uczciwy ( w tym miejscu sytuacja
    trochę idealistyczna, bo to bardzo trudno sprawdzić).

    Wybiorę drugiego. Dlatego, że ten pierwszy całą swoją wiedzę i genialność
    będzie wykorzystywał dla siebie, przeciwko zespołowi, przeciwko mnie, przeciwko
    firmie. Ponieważ jest inteligentny, późno to zauważę. Bo przecież swą
    inteligencję wykorzysta by ukryć swoje nieprawości.

    A ten drugi, jeśli jest uczciwy, a z założenia jest, albo uczciwie się
    doszkoli, albo powie: nie podejmuję się tego. I ja będę miała jasny obraz
    sytuacji. Będę mogła szukać jakiejś pomocy. NIeuczciwy rozbabra robotę i
    zostawi firmę na lodzie.

    stokrotka