PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nieuczciwy "pracodawca"

  • 11. Data: 2003-05-02 12:48:10
    Temat: Re: Nieuczciwy
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    PROZAiC <p...@g...pl> napisał(a):

    > Otóż ma.
    > Art. 29 § 3 KP. Jeżeli umowa o pracę nie została zawarta na piśmie,
    > pracodawca powinien niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni
    > od dnia rozpoczęcia pracy, potwierdzić pracownikowi na piśmie rodzaj
    > umowy i jej warunki.
    >
    > Czyli jest brana pod uwagę możliwość, że umowa nie zostanie spisana od
    razu.

    To może to jest myśl. Napisz do nich list polecony i zażądaj, powołując się
    na ten artykuł, żeby przysłali umowę o pracę i świadectwo pracy (jeśli już
    zakończyłeś pracę). Z tego artykułu wynika, ze jest to obowiązek pracodawcy,
    a nie twój. Z tego co piszesz, to masz dowody rozpoczęcia pracy - mejle,
    potwierdzenie odbioru notebooka. Wez wykaz połączeń z TP. To jest bardzo
    ważny dowód. Jeśli zacząłeś pracę w lutym, to przecież gołym okiem będzie
    widać różnice połączeń w lutym (klienci twojego "pracodawcy") i
    wcześniejszych połączeń.

    W tym liście przypomnij warunki obiecywane - zwrot kosztów, zapłata itp itd.
    Dodaj, że jeśli nie przyślą umowy w ciągu tygodnia (czy dwóch) oddasz sprawę
    do sądu. Są wówczas dwie możliwości - albo ci nie odpiszą (w tym wypadku,
    jeśli masz dowody, to potwierdzają warunki), albo przyślą umowę, albo coś
    innego odpisza. Zawsze jednak masz w ręku jakiś pisemny dowód.

    Bardzo ważne. Ustal dokładny adres twojego "pracodawcy" - może masz jakiś
    dokument, czy z Panoramy Firm. Chodzi o to, że jeśli nie odpisza, żeby nie
    mogli się wykręcać, że rzekomo list do nich nie doszedł. Spryciarze często
    tak robią.

    Pozdrawiam i życze powodzenia.

  • 12. Data: 2003-05-04 07:30:25
    Od: "Gibson (x86) or compatible" <m...@g...pl>

    " leszek" <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Chodzi o to, że jeśli nie odpisza, żeby nie mogli się wykręcać, że
    > rzekomo list do nich nie doszedł. Spryciarze często tak robią.

    A po co tak? List polecony za potwierdzeniem odbioru wystarczy...

    --
    A reason to die
    No remission of sins commited

  • 13. Data: 2003-05-06 15:06:00
    Temat: Re: Nieuczciwy "pracodawca" - Dzieje się!
    Od: "PROZAiC" <p...@g...pl>

    Oto co mi napisał właściciel firmy TELEADRESON - tytułowy "pracodawca":

    1. Pański kolega - pan W. Z. już otrzymał wynagrodzenie.
    Panu się nie należy. Możemy jednak - jeżeli jest takie Pana
    życzenie - wysłać świadectwo pracy z informacją o dyscyplinarnym
    zwolnieniu.

    Tydzień temu pytałem o to czy mi zapłacą czy nie. Prosiłem o konkretną
    odpowiedź. Nie doczekałem się.
    Nie jest zaskakującym fakt, iż brak tu jakichkolwiek argumentów świadczących
    o tym że owo wynagrodzenie faktycznie mi się nie należy.
    Z tym świadectwem to po prostu śmiech na sali. Umowy o pracę nie mam, a oni
    mi chcą świadectwo wysyłać!

    2. Z uwagi na Pana "działalność" na liście dyskusyjnej, jeszcze
    w tym tygodniu skierujemy przeciwko Panu pozew do Sądu Cywilnego.

    Mam się bać???

    3. Proszę zaprzestać prowadzenia korespondencji drogą elektroniczną
    i skierować pozew do Sądu Pracy. W razie potrzeby, służę adresem
    stosownego Sądu.

    No i co o tym sądzicie?
    Sprawa zrobiła się gardłowa...

    pozdrawiam
    PROZAiC

  • 14. Data: 2003-05-06 15:14:44
    Od: "przemo77" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PROZAiC" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Oto co mi napisał właściciel firmy TELEADRESON - tytułowy "pracodawca":

    jak dla mnie to strasza ciebie zebys dal im spokoj - jesli masz racje i masz
    na to dowody to nie boj sie sadu - oni moga tylko stracic w oczach klientow,
    jesli naglosnisz te sprawe - a to oznacza dzisiaj upadek firmy.

  • 15. Data: 2003-05-06 16:03:42
    Od: "Konrad Chechłacz" <k...@w...pl>

> [...]
    > 2. Z uwagi na Pana "działalność" na liście dyskusyjnej, jeszcze
    > w tym tygodniu skierujemy przeciwko Panu pozew do Sądu Cywilnego.

    Buhahaha
    Polska to nie Ameryka...
    Dziwi mnie fakt że w firmie nie ma ludzi, którzy by odradzili taką procedurę
    bo sprawa jest nie do wygrania (bardzo dużo będzie zależalo od samego
    sądu...)
    A swoją drogą Twoje zagranie też nie jest do końca w porządku

    KCH

  • 16. Data: 2003-05-06 18:23:13
    Od: "Gibson (x86) or compatible" <m...@g...pl>

    "PROZAiC" <p...@g...pl> wrote:

    > 1. Pański kolega - pan W. Z. już otrzymał wynagrodzenie.
    > Panu się nie należy. Możemy jednak - jeżeli jest takie Pana
    > życzenie - wysłać świadectwo pracy z informacją o dyscyplinarnym
    > zwolnieniu.

    nie mogą cię zwolnić na piśmie, bo na piśmie cię nie zatrudnili - tą
    niekonsekwencję wykorzystaj w ewentualnym sądzie... :))
    A ich mejl dowodzi, że u nich pracowałeś, potraktuj go jako dowód...

> [...]
    > 2. Z uwagi na Pana "działalność" na liście dyskusyjnej, jeszcze
    > w tym tygodniu skierujemy przeciwko Panu pozew do Sądu Cywilnego.

    Jeśli masz czas i pieniądze odpowiedz kontr-pozwem...
    Czyli jednak czytają...

    > 3. Proszę zaprzestać prowadzenia korespondencji drogą elektroniczną
    > i skierować pozew do Sądu Pracy. W razie potrzeby, służę adresem
> [...]

    Nie pracowałeś na podstawie umowy o pracę tylko (o ile dobrze pamiętam
    dyskusję) umowy zlecenia/dzieło, więc Sąd Pracy nie jest odpowiedni dla
    tego typu spraw (ale o tym już ktoś chyba w tym wątku pisał...)

    --
    And now I enter again
    Even stronger, yet amazed by what I see

  • 17. Data: 2003-05-06 20:20:33
    Od: "PROZAiC" <p...@g...pl>

    Konrad Chechłacz wrote:

    > A swoją drogą Twoje zagranie też nie jest do końca w porządku

    Bo i nie miało być!
    Dziwisz się?

    Poza tym, moje zachowanie nie jest karalne.
    Zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę, że dla właściciela firmy, elektroniczne
    sposoby
    komunikacji NIE SĄ wiążące prawnie, co sam mi napisał, odmawiając
    komunikowania się via e-mail.
    Poza tym to nie potwarz, oszczerstwo, ani zniesławienie.
    To po prostu prośba o pomoc, a zarazem ostrzeżenie dla innych, że rządzący
    tą firmą ludzie,
    nie zawsze mogą służyć za personifikację uczciwości.
    Chyba nie karze się w tym kraju osób wskazujących palcem i krzyczących przy
    tym:
    "Łapać złodzieja! Ukradł mi portfel z całą wypłatą!"

    To tyle.

    PROZAiC

  • 18. Data: 2003-05-06 22:47:42
    Od: "PROZAiC" <p...@g...pl>

    Gibson (x86) or compatible wrote:

> [...]
    > dla
    > tego typu spraw (ale o tym już ktoś chyba w tym wątku pisał...)

    A jest umowa na gębę? Bo ja na taką właśnie... :)
    A tak serio, to miała to być umowa o pracę na okres próbny, bodajże 1
    miesiąca.

    PROZAiC

  • 19. Data: 2003-05-07 06:11:34
    Od: "dead star" <s...@p...onet.pl>

    > A jest umowa na gębę? Bo ja na taką właśnie... :)
    > A tak serio, to miała to być umowa o pracę na okres próbny, bodajże 1
    > miesiąca.
    >
    > PROZAiC

    Witajcie
    Od pewnego czasu przygladam sie calej tej dyskusji i mysle sobie ciekawe co
    na to wszystko Urzad Skarbowy. Ciekawe jakie nieprawidlowosci wyszlyby po
    kontroli w takiej firmie ?
    Przy okazji mysle, ze cala ta dyskusja powinna sie przeniesc na priva - dla
    Waszego dobra bo po co pisac o rzeczach ktore moga w przyszlosci byc
    wykorzystane przy obronie pozwanego

    pozdrawiam;
    Krzysztof Szm

  • 20. Data: 2003-05-07 06:24:46
    Od: Ireneusz Pełech <i...@c...com.pl>

    Użytkownik dead star napisał:
> [...]
    > Przy okazji mysle, ze cala ta dyskusja powinna sie przeniesc na priva - dla
    > Waszego dobra bo po co pisac o rzeczach ktore moga w przyszlosci byc

    Faktycznie, przedmowca ma racje jesli chodzi o fakt iz jesli ludzie z
    tej firmy czytaja liste dyskusyjna, moga sie dowiedziec rzeczy, ktore
    mogly by jej pomoc w "wygraniu" przyszlego procesu (o ile oczywiscie sie
    odedzie).
    Po drugie takie teksty, ze "za Pana publikacje na liscie dyskusyjnej
    podamy Pana do sadu", to tez bzdura (jeli chodzi oczywiscie o Polske).
    O ile mi widomo, to jesli dowolny dokument wyslany za pomoca poczty
    elektronicznej nie jest podpisem cyfrowym, nie jest uwazany za dokument
    wiazacy (jeli mielibysmy czeiac sie szczegolow z punktu prawnego).

    Po trzecie moim osobistym zdaniem Kolega dobrze zrobil, ze pisze o tym
    fakcie na lamach publicznych, bo uchroni to innych ludzi, od
    niepotrzebnych problemow zwiaznych z ta firma.

    Ja jestem w podobnej sytuacji, tylez ze mam umowe-zlecenie z firma (a
    dokladnie to moja zona) i firma jej nie zaplacila. Ze wzgledu na fakt iz
    jest to umowa-zlecenie, nie podlega to pod Sad Pracy, tylko pod Sad
    Grodzi, bo suma wynagrodzenia nie przekracza 5000 zl.
    Inna sprawa jest to iz mam zamiar odzyskac odsetki od sumy wynagrodzenia
    wedle obowiazujacych stawek oprocentowania bankowego i dlatego dodatkowo
    skieruje pozew do Sadu Cywilnego.

    A jesli chodzi o firme, to ostrzegam przed praca w jakiejkolwieg formie
    w firmie Lubińskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej w Lubinie !!!

    --
    Pozdrowka
    Monsoft

    ->Atari Internet Magazyn <-