PracaGrupypl.praca.dyskusjeNauka programowania -- czy będą chętni? › Re: Nauka programowania -- czy będą chętni?
    From: "Immona" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nauka programowania -- czy będą chętni?
    Date: Mon, 27 Sep 2004 09:13:49 +0200

    > Nie chce Cie zniechecac ...
    > 1) Studenci - czesto maja mozliwosc wyboru lab. z informatyki -
    > programowanie tez (czasem maja to nawet jak nie chca)
    > 2) Uczniowie LO - czesto dziela sie na tych ktorych to pasjonuje (i
    > zaczynaja sami w tym siedziec) lub na tych ktorych to odrzuca (i unikjaja
    > jak moga) - czesto nie ma jakiejs grupy posredniej.

    Jeszcze wciaz dobra nisza dla prywatnych korepetytorow, choc powoli
    wygasajaca, jest uczenie podstawowej obslugi i Office'a. Klientela to
    starsze panie z biura, czesto z instytucji panstwowych, ktore sobie zle z
    tym radza i boja sie, zeby ich nie wygryzla dobrze sobie z tym radzaca
    mlodziez oraz studenci z mniejszych miejscowosci, ktorzy nie mieli w domu
    komputera, a teraz musza oddawac prace z wykresami i tabelkami albo po
    prostu sformatowane w scisle okreslony sposob. Znajomy dziala na tym rynku i
    dobrze mu idzie, choc mowi, ze jest gorzej niz kilka lat temu - starsze
    panie z biura juz wszystkie umieja sie poslugiwac komputerem, a mlodziez
    nawet na malych wsiach komputer coraz czesciej w domu ma.

    Prywatne uczenie programowania to ciezka sprawa - wiekszosc zglaszajacych
    sie chce, zeby za nich napisac program na zaliczenie, a nie, zeby ich
    uczyc... Szczerej checi nauki mozesz sie spodziewac od 8-11 latkow, o ile
    bedziecie razem pisac prosta gre.

    I.