PracaGrupypl.praca.dyskusjeMotorola, IBM ... › Re: Motorola, IBM ...
    From: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Motorola, IBM ...
    Date: Mon, 20 Mar 2006 23:11:32 +0100

    > lokalizację Laboratorium w Krakowie niższymi oczekiwaniami płacowymy
    (bodaj
    > 30-40 %) tutejszych informatyków (zapewnie w porównaniu z Warszawą.

    No to się przeliczyli. W firmach nadal jest dużo dobrych programistów,
    którzy nie aplikują bo nie chce im się ruszyć. Więcej nie zarobią a za to
    wpadną w tryby sekciarsko-formalistycznej machiny. Z rozmów z pracownikami
    M. (alias: "motorolanie") wyłania mi się jakiś taki sztuczny luz, "własny
    kącik" w dużej sali, ciasnota, duszenie własnej inwencji, zarozumiałość. A
    ostatnio zostałem zastrzelony formalnym zakazem żartowania w w/w firmie. A
    co dziwniejsze, pracownicy są z tego dumni. Dla mnie to wydaje sie jakieś
    takie podejrzane. Wszyscy od linijki. Nie słyszałem, żeby któryś z
    pracowników M. oficjalnie choćby pisnął o wysokości zarobków.

    Poza tym jeszcze jedno ryzyko: upadek tak dużej firmy na tak małym rynku,
    jak Kraków natychmiast spowoduje katastrofę na rynku pracy. Upadek mniejszej
    firmy niczym złym nie grozi. Oczywiście "motorolanie" powiedzą, że to
    niemożliwe, żeby taka duża firma upadła. Oczywiście, że niemożliwe. Ale
    wystarczy, że przeniosą zasoby na Białoruś... Tak, jak to się stało z
    zasobami ze Stanów - zostały przeniesione do Polski i Indii.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"