PracaGrupypl.praca.dyskusjeMój ojciec osobą niepełnosprawną w polsce, chcący pracować.... › Re: Mój ojciec osobą niepełnosprawną w polsce, chcący pracować....
    From: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Mój ojciec osobą niepełnosprawną w polsce, chcący pracować....
    Date: Sun, 4 Sep 2005 20:38:58 +0000 (UTC)

    Koziorozec <k...@T...pl> napisał(a):

    > Ostatnio obserwuję jakieś działania w celu poprawienia sytuacji bezrobotnych
    > po 50 roku życia - i chwała twórcom za to, tylko jakoś nie widzę rezultatów.

    Rezultatów nie widać również z tytułu programu dla trwale bezrobotnych.
    W obu przypadkach pracodawcom się nie podoba, że wprawdzie dostaną częściową
    refundację dodatkowych kosztów zatrudnienia trwale bezrobotnego czy 50+,
    ale muszą podpisać umowę na co najmniej pół roku.
    Tymczasem te pół roku, to nie jest złośliwość ustawodawcy, ale znajomość
    mentalności pracodawców.

    Zakładam, że ustawodawca chce uniknąć rabunkowego wykorzystania funduszy
    na refundacje, bo jest jasne, że bez tego ograniczenia, pracodawca kasowałby
    refundację, wywalał pracownika po krótkim okresie czasu i brał następnego
    z refundacją - i tak w kółko.

    Poza tym przez te pół roku nowozatrudniony może się trochę finansowo
    odepchnąć od dna i podbudować psychicznie, co w przypadku zatrudnienia
    tylko przez 1-2 miesiące jest nie możliwe.

    Marek