PracaGrupypl.praca.dyskusje › Mobbing w Polsce - w fabrykach LG

  • 1. Data: 2007-01-24 10:57:17
    Temat: Mobbing w Polsce - w fabrykach LG
    Od: "o...@g...com" <o...@g...com>

    Temat mi bliski, postanowilem przeniesc na pl.praca.dyskusje i poprosic
    was o pomysly jak jeszcze zwalczac takie zachowania.

    Obcokrajowcy wchodząc na polski rynek pracy myślą, że działają w
    kraju gdzie każdy pracodawca może ustalać swoje prawo pracy,a każdy
    pracownik to ciemniak, który nie zna swoich praw.Nie chcę uogólniać
    mówię o przypadku,który znam z autopsji-pracuję w LG w
    Mławie-nadzoruję pracę w magazynie , dpowiadam za kilkadziesiąt
    osób i za ich pracę.
    Jakieś pół roku temu zmienił nam się dyrektor,na początku
    wydawał mi się, co najmniej dziwny-taki typ obserwatora. Teraz dał
    już się poznać takim, jakim jest naprawdę-to,co on robi to mobbing
    jak się patrzy,a oto przykłady:
    -codziennie o 8 rano robi zebrania w każdej sekcji,takie zebranie
    wygląda następująco-ustawia wszystkich moich ludzi w dwuszeregu
    wzdłuż linii staje naprzeciwko po prostu krzyczy po Koreańsku do
    nich,
    -na takich zebraniach zapytuje mnie o absencję(dla niego jak ktoś
    jest na urlopie wypoczynkowym jest równoznaczne z `N'-ką)
    -gdy dowiedział się,że jedna z osób przebywa na chorobowym
    powiedział do mnie-`masz ją zwolnić'
    -gdy dowiedział się,że 10% osób jest na urlopie wypoczynkowym
    zapytał `czy bez tych osób sobie poradzimy' odpowiedziałem,że innym
    dołożę dziś pracy i powinno być ok. to wtedy powiedział `to, po
    co nam te osoby, jeśli bez nich sobie poradzimy'
    -jeśli ktoś chce urlop dłuższy niż dwa dni musi pominąć drogę
    służbową i iść z wnioskiem do samego dyrektora(a mam osoby,które
    mają po 17 dni z poprzedniego roku)
    -w biurze potrafi kopnąć np. w kosz lub krzesło
    -na spotkaniu z nadzorem potrafi powiedzieć 'wy musicie wywoływać u
    swoich ludzi stres'
    Nie chcę by tak traktowano moich ludzi,chcę jakoś z tym walczyć,ale
    niestety jestem sam ..
    Czuję się bezradny i zastanawiam się nad odejściem z firmy,
    ponieważ nie chcę patrzeć jak źle są traktowani moi ludzie,czuję
    się za nich odpowiedzialny.
    Myślałem nawet o nagrywaniu `wylewnych' wypowiedzi dyrektora by
    mieć jakiś dowód , ponieważ chcę coś z tym zrobić , choćby
    pokazać wszystkim jak jest naprawdę

    zrodlo:
    http://biznes.onet.pl/1,12,11,26910772,74365103,2872
    443,0,forum2.html

    poz
    olodba

  • 2. Data: 2007-01-24 11:46:47
    Temat: Re: Mobbing w Polsce - w fabrykach LG
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    > dołożę dziś pracy i powinno być ok. to wtedy powiedział `to, po
    > co nam te osoby, jeśli bez nich sobie poradzimy'

    Ciekawy tok myslenia. Zainspirowalo mnie to, przyznaje.

    > -na spotkaniu z nadzorem potrafi powiedzieć 'wy musicie wywoływać u
    > swoich ludzi stres'

    Stres mobilizuje do dzialania. Bez stresu jest nierobstwo lub co
    najwyzej praca w "swoim wlasnym tempie" (czyli wlasciwie tez nierobstwo).

  • 3. Data: 2007-01-24 11:58:35
    Od: Piotr <piotrp_no26@no_wp.pl>

    Any User napisał(a):

    > Stres mobilizuje do dzialania. Bez stresu jest nierobstwo lub co
    > najwyzej praca w "swoim wlasnym tempie" (czyli wlasciwie tez nierobstwo).

    Z powyższej wypowiedzi wynika, że już niedaleko do powrotu niewolnictwa...

  • 4. Data: 2007-01-24 12:02:37
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    to se Koreańce nerwów napsują. W Polszcze ludziska raczej świadome, cyniczne
    mają gdzieś szacunek dla hierarhii i wartości które w społeczeństwie
    koerańskim mogą byc uznawane za nienaruszalne i niepodważalne. Zaczną sie
    doniesienia o masowych somobójstwach wśród managementu z Korei i będzie to
    reakcja na wnoszenie pozwów sądowych i roszczeń odszkodowawczych przez
    podległych im pracowników (niewolników), którzy jako prole żadnych praw
    przecież nie mają a poważyli się podnieść rękę na przełożonych którzy jako
    ojce byli- surowi i przkonani o słuszności racji swoich boć to przecie dla
    dobra tych wszystkich z ciemnych mas pochodzących :)
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2007-01-24 12:21:38
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Any User napisał(a):

    > Ciekawy tok myslenia. Zainspirowalo mnie to, przyznaje.
    >
    > Stres mobilizuje do dzialania. Bez stresu jest nierobstwo lub co
    > najwyzej praca w "swoim wlasnym tempie" (czyli wlasciwie tez nierobstwo).

    ty widze wzorujesz się na obozach pracy. Chłopie ochłoń trochę. Bo ktoś
    się w końcu zdenerwuje i skopie ci du...

  • 6. Data: 2007-01-24 16:46:03
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 24 Jan 2007 13:21:38 +0100, Tomek napisał(a):

    > ty widze wzorujesz się na obozach pracy. Chłopie ochłoń trochę. Bo ktoś
    > się w końcu zdenerwuje i skopie ci du...

    Tez mi sie nasunelo... zaczynam odnosic wrazenie, ze przy takihch pogladach
    Auschwitz to by byla firma idealna.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2007-01-24 17:14:03
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Any User" <z...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawy tok myslenia. Zainspirowalo mnie to, przyznaje.

    Przez to i inne genialne olśnienia ucieknie temu skośnemu baranowi dobry
    kierownik. I podejrzewam, że to będzie tylko pierwszy "sukces" z dłuższego
    pasma :)

    entrop3r

  • 8. Data: 2007-01-24 18:31:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ep7iok$unb$1@news.onet.pl Tomek <t...@v...pl>
    pisze:

    > ty widze wzorujesz się na obozach pracy. Chłopie ochłoń trochę. Bo ktoś
    > się w końcu zdenerwuje i skopie ci du...
    Widzę, że i inni powoli dochodzą do takich konkluzji. Ja miałem je już jakis
    czas temu:
    <cit>
    w końcu trafi na kogoś, kto nie będzie się bawił w prawo pracy,
    sądy i takie tam pierdoły (...), tylko zwyczajnie załatwi mu porządny łomot.
    Jak pan bóg
    przykazał. Kiedy wyjdzie po miesiącu ze szpitala, będzie innym człowiekiem.
    </cit>
    Cytat z news:en099j$a4a$1@news.dialog.net.pl

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-01-24 18:42:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1169636237.031304.4080@a75g2000cwd.googlegroups
    .com
    o...@g...com <o...@g...com> pisze:

    > -codziennie o 8 rano robi zebrania w każdej sekcji,takie zebranie
    > wygląda następująco-ustawia wszystkich moich ludzi w dwuszeregu
    Ciekawe, że oni na to pozwalają.

    > wzdłuż linii staje naprzeciwko po prostu krzyczy po Koreańsku do
    > nich,
    I oni stoją pokornie i tego słuchają?

    > -na takich zebraniach zapytuje mnie o absencję(dla niego jak ktoś
    > jest na urlopie wypoczynkowym jest równoznaczne z `N'-ką)
    Nie szkodzi. Jesteśmy w Polsce. Tu obowiązuje polskie prawo, a nie czyjeś
    widzimisię.

    > -gdy dowiedział się,że jedna z osób przebywa na chorobowym
    > powiedział do mnie-`masz ją zwolnić'
    Ciekawe, co autor mu odpowiedział?

> [...]
    > dołożę dziś pracy i powinno być ok. to wtedy powiedział `to, po
    > co nam te osoby, jeśli bez nich sobie poradzimy'
    Ciekawe, co autor na to?

    > -w biurze potrafi kopnąć np. w kosz lub krzesło
    Myślę, że trzeba mu wyjaśnić, że jest to prostackie zachowanie. Może on tego
    nie wie?

    > -na spotkaniu z nadzorem potrafi powiedzieć 'wy musicie wywoływać u
    > swoich ludzi stres'
    Ciekawe, co ten nadzór na to?

    > Nie chcę by tak traktowano moich ludzi,chcę jakoś z tym walczyć,ale
    > niestety jestem sam ..
    Do tego trzeba się przyzwyczaić.

    > Czuję się bezradny i zastanawiam się nad odejściem z firmy,
    > ponieważ nie chcę patrzeć jak źle są traktowani moi ludzie,czuję
    > się za nich odpowiedzialny.
    Kitowanie. I dlatego chce nawiać?

    > Myślałem nawet o nagrywaniu `wylewnych' wypowiedzi dyrektora by
    > mieć jakiś dowód , ponieważ chcę coś z tym zrobić , choćby
    > pokazać wszystkim jak jest naprawdę
    No i dobrze, że autor pomyślał o tych działaniach.
    Teraz powinien je wykonać. Ale pewnie nie ma jaj, potrafi tylko lamenty
    wypisywać.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2007-01-24 19:16:28
    Od: "@ndre" <a...@n...pl>

    c> w końcu trafi na kogoś, kto nie będzie się bawił w prawo pracy,

    Moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie.
    Przecież Polsce do państwa prawa dalej,
    niż do księżyca.

    @ndre