PracaGrupypl.praca.dyskusje › Mobbing i zwolnienie z pracy

  • 11. Data: 2007-01-17 10:35:56
    Temat: Re: Mobbing i zwolnienie z pracy
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Andyk" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:eoksm3$7tt$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > miał umowę na czas nieokreslony. A tak to, kurcze, nie bardzo.

    Po prostu olej to - zaoszczędzisz zdrowia i tyle. Wyszło że firma to grupa
    kolesi a nie firma (jak to w naszym pięknym kraju bywa)
    Wyszło szydło z worka. Znajdź sobie inną pracę i śmiej się z nich. To co
    możesz zrobić to zdyskredytować ich jako pracodawcęn i jako firmę i
    konkretną osobe jako menadżera. Są od tego jakieś serwisy www, jest ta grupa
    usenet.
    Jeżeli nie masz możliwości, dowodów i raczej nie będziesz miał świadków, to
    moim zdaniem szkoda się szarpać o marchewkę i tzw rację w sądzie.
    --
    Jackare

  • 12. Data: 2007-01-17 11:45:04
    Od: "qrczak" <q...@o...pl>

    Nie chcę Cię dołować ale brak potwierdzenia odbioru tego pisma nie pomoże...Ale
    nadaj to Państwowej Inspekcji Pracy. Ja sama miałam podobną sytuację ale
    oficjalnie od razu dałam wypowiedzenie z pracy z powodu mobbingu. Cóż to
    dało..w zasadzie nic..PIP skontrolował cudowna firme Coltex, przesłuchał osoby
    które ze mna pracowały ale oczywiście one były tak zastraszone że nic nie
    powiedziały. Wiem że dostali karę za jakieś uchybienie w papierach i tyle..na
    jaw nie wyszło nawet to ze dają połowę pensji pod stołem..Ja straciłam nerwy a
    co ciekawe ten gnojek który był sprawcą mobbingu nadal tam pracuje( chociaż nie
    ja pierwsza odeszłam z jego powodu-tyle że oficjalnie zrobiłam aferę)
    Proponuje zgłoś stosowanie mobbingu w miejscu pracy do PIP i załącz kopię tego
    dokumentu który dałeś przełożonemu. Niech trochę dupą potrzęsą a moze maja coś
    na sumieniu :)
    No i szukaj lepszej pracy..powodzenia
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2007-01-17 12:04:57
    Od: Andyk <a...@g...com>

    qrczak wrote:

> [...]
    > dokumentu który dałeś przełożonemu. Niech trochę dupą potrzęsą a moze maja coś

    hehe. Zupełnie, jakbyś pisała o mojej firmie. Osoby na masę odchodzą,
    przychodzą nowe i... odchodzą. Z pensją też jest podobnie, więc pewnie
    podobnie, jak u Ciebie, PIP tego nie wykryje. Sprawca mobbingu zbyt
    głęboko siedzi.. wiadomo-gdzie... żeby odszedł. Zresztą po mojej
    sytuacji widać, że lepiej zwolnić mobbingowanego niż mobbingującego.
    Trochę się spóźniłem, bo faktycznie sam chciałem odejść z powodu
    mobbingu, ale dopiero po rozmowie na temat mojego dokumentu - w życiu mi
    nie przyszło do głowy, że nawet tej sprawy nie ruszą. Spodziewałem się
    wszystkiego, zarzutów pod moim adresem, że to bzdury, że to ja jestem
    winien... cokolwiek. A tu mnie tak zaskoczyli.
    Nad Inspekcją się zastanawiam... To chyba będie najlepszy pomysł.

    > No i szukaj lepszej pracy..powodzenia

    Pracę lepszą z pewnością znajdę, bo... czemu nie :)

    Pozdro
    Andrzej

  • 14. Data: 2007-01-17 13:07:04
    Od: "AsiaS" <a...@d...pro.onet.pl>

    Użytkownik "Jotte"
    > Generalnie niezabezpieczenie sobie dowodu dostarczenia pisma to
    > kardynalny błąd. Wprawdzie tak czy inaczej papierek powinien zostać
    > odnotowany w księdze korespondencji przychodzącej, ale diabli wiedzą czy
    > tego dopełniono.

    Dopełniono? Czy księga korespondencyjna nie jest dla firmy fakultatywna?
    Czy jakikolwiek przepis nakazuje prowadzić taką księgę?
    Pozdrawiam
    A.

  • 15. Data: 2007-01-17 14:47:51
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Andyk wrote:

    > Witam!
    >
    > Taka sytuacja:
    [ciach]

    tak czytam te wpisy i wątpię, aby pracodawca namawiał pracowników do
    składania fałszywych zeznań przed sądem(jeżeli sprawa trafi do sądu pracy),
    bo za to się idzie siedzieć(przymuszanie do składania fałszywych zeznań),
    pozatym raczej wątpię aby pracownicy firmy składali przed sądem fałszywe
    zeznania(składanie fałszywych zeznań), bo za to też jest jakaś
    odpowiedzialność karna, za te oba czyny można nieźle beknąć, a pracodawca
    nie zaryzykuje, że jakiś buntownik się wygada, bo za nim pójdą wszyscy.

    Myślę, że gdybyś sprawę podał do sądu pracy, pracodawca zaproponowałby Ci
    ugodę, aby w ogóle do zeznań(bo trafiają do inspekcji pracy) nie dopuścić,
    ba jestem tego pewien, może jest ... ale ma nad sobą na pewno kogoś kto nie
    jest debilem.

  • 16. Data: 2007-01-17 16:13:44
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 17 Jan 2007 09:46:15 +0100, Nixe napisał(a):

    > I jaką miałeś umowę - czas określony czy nieokreślony?
    > Jeśli to pierwsze to imho masz marne szanse na wygraną.
    > W tym wypadku pracodawca nie ma obowiązku podawania powodu rozwiązania
    > umowy.

    Skąd wywodzisz że w przypadku umowy o pracę na czas określony, pracodawca
    nie ma obowiązku podawania przyczyny wypowiedzenia?

  • 17. Data: 2007-01-17 19:33:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eol6vc$tdt$1@news.onet.pl AsiaS
    <a...@d...pro.onet.pl> pisze:

    > Dopełniono? Czy księga korespondencyjna nie jest dla firmy fakultatywna?
    > Czy jakikolwiek przepis nakazuje prowadzić taką księgę?
    Tego nie nie wiem, a szukać mi się teraz nie chce. Może zresztą prawo
    inaczej traktuje w tej materii urzędy i instytucje administracji państwowej
    itp., a inaczej firmy prywatne.
    Ale spotykam się z tym w każdej wiekszej firmie (no, może nie w warzywniaku
    pana Heńka ;)). Masa systemów wspomagających obsługę kancelaryjną firmy
    posiada moduły służące rejestracji korespondencji (przychodzącej,
    wychodzacej, także wewnętrznej).
    Przypuszczam, że nawet jeśli prowadzenie takiej dokumentacji nie wynika
    wprost z przepisów, to jej posiadanie leży w interesie firmy choćby ze
    wzgledów organizacyjnych.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2007-01-17 20:11:25
    Od: Pawel <p...@w...pl>

    Andyk napisał(a):
> [...]
    > szykanowany przez zwierzchnika. Docinki, insynuacje, kwestionowanie
    > moich umiejętności zawodowych (chociaz na pierwszy rzut oka wszyscy
    Czyli kto?
    Jak masz takie duze umiejetnosci zawodowe to w czym problem idz do
    kokurencji.
    "jestem zdolny niesłychanie..., moja buzia tryska zdrowiem..., w szkółce
    mam najlepsze stopnie..., wiem gdzie Wisła jest na mapie"

  • 19. Data: 2007-01-17 20:44:44
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    AsiaS <a...@d...pro.onet.pl> pisze:

    > Dopełniono? Czy księga korespondencyjna nie jest dla firmy
    > fakultatywna? Czy jakikolwiek przepis nakazuje prowadzić taką księgę?

    Obawiam się, że tak, ale przepisu Ci teraz nie podam.
    Kiedyś była jakaś dyskusja na ten temat, ale za Chiny nie przypomnę sobie w
    jakim kontekście (nie wiem nawet czy na tej grupie) i trudno mi teraz
    znaleźć coś w archiwum.

    --
    Nixe

  • 20. Data: 2007-01-18 07:58:28
    Od: Andyk <a...@g...com>

    Pawel wrote:

> [...]
    > "jestem zdolny niesłychanie..., moja buzia tryska zdrowiem..., w szkółce
    > mam najlepsze stopnie..., wiem gdzie Wisła jest na mapie"

    Ujmę to inaczej. Każdy z pracowników ma większe umiejętności, nie tylko
    ja :) A że akuat mnie wybrał...

    No nieważne. Do konkurencji pójdę. A co do nich to podjąłem już decyzję,
    co zrobić. Co z tego wyjdzie - zobaczymy.

    Pozdro
    Andrzej