PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: MENSA

  • 1. Data: 2002-11-29 08:25:31
    Temat: Re: MENSA
    Od: G...@z...pl

    >Inteligencja charakteryzuje się przede wszystkim umiejętnością radzenia
    >sobie w dowolnej sytuacji, a nie tylko w rozwiązywaniu testów
    >matematycznych - na których polegają testy MENSY. Są ludzie, którzy są
    >słabymi matematykami, lecz za to mają silnie rozwinięte zmysły
    >humanistyczne. I do głupich się nie zaliczają, pomimo iż testy MENSY
    >wypadają u nich słabo. Niejeden z nich lepiej radzi sobie z różnymi
    >sytuacjami, wymagającymi nietypowego podejścia do sprawy niż mądrale z
    >wysokim IQ.
    >Testy na inteligencję są raczej sposobem na samodowartościowanie. Mnie,
> [...]

    Bzdura!
    Testy MENSY nic nie mają wspólnego z umiejętnościami matematycznymi
    -no chyba ze kiedyś mieli inne. Ja robiłem ten test w 2000r. i zapewniam cię
    że niczego nie liczyłem. Polega to na tym mniej więcej że masz kilka
    obrazków
    (dosłownie ze wzorkami, 'robaczkami', figurami itp.) i z podanych kilku
    możliwości
    masz wybrać ten obr. najlepiej pasujący do pozostałych. O ile czegoś nie
    pokręciłem to
    metoda ta jest oparta na matrycach progresywnych Ravena (lub jakoś tak).
    Innymi słowy - na ten test może iść nawet analfabeta.
    A testy psychologiczne - w tym i na umiejętności matem. możesz
    zrobić na www.pracuj.pl :-).

    --
    Roman Głodowski,
    "E PLURIBUS UNIX"