PracaGrupypl.praca.dyskusje › Lojalka

  • 1. Data: 2007-02-16 00:05:21
    Temat: Lojalka
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    Czy w momencie odejścia z firmy mogą ode mnie żądać podpisania lojalki, że
    nie będę świadczył usług na rzecz konkurencji. Jeśli tak, to czy
    odpowiednie będzie z mojej strony żądanie wy?łacenie rekompensaty np. w
    wysokości połowy wynagrodzenia w danym okresie? Przy?ładowo, zarybiałem
    5000 miesięcznie, lojalka ma być na dwa lata, to należy mi się 60'000 zł w
    zamian za podpisanie lojalki?

    --
    Tomasz Motyliński
    Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie

  • 2. Data: 2007-02-16 00:20:10
    Temat: Re: Lojalka
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:er2sg1$jrj$1@news.telbank.pl Tomasz Motyliński
    <m...@w...eu> pisze:

    > Czy w momencie odejścia z firmy mogą ode mnie żądać podpisania lojalki, że
    > nie będę świadczył usług na rzecz konkurencji.
    Żądać można wszystkiego i kiedykolwiek.
    A ty możesz to przyjąć albo nie.
    Jeśli tzw. lojalka nie została podpisana równocześnie i w związku z
    zawarciem stosunku pracy to teraz mogą sobie jedynie proponować czy stosować
    inne sztuczki. Nic ci nie zrobią.

    > Jeśli tak, to czy
    > odpowiednie będzie z mojej strony żądanie wy?łacenie rekompensaty np. w
    > wysokości połowy wynagrodzenia w danym okresie?
    Żądać można wszystkiego, jak pisałem wyżej.

    > zarybiałem
    To ciekawe zajęcie, może przy nim pozostań? ... ;)

    > 5000 miesięcznie, lojalka ma być na dwa lata, to należy mi się 60'000 zł w
    > zamian za podpisanie lojalki?
    Na razie nie należy ci się nic. Ale możesz negocjować co ci się spodoba.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-02-16 07:06:17
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

    Nie mogą. Uważaj tylko na zakaz konkurencji
    - nie sprzedaj listy klientów, bo ci mogą przywalić.

    Jeśli jednak chcą, a tobie to z ajkichśwzględów odpowiada, to MUSZĄ
    płacić ci conajmniej 1/4 wcześniejszych zarobków przez czas trwania lojalki.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 4. Data: 2007-02-16 09:08:38
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 16 Feb 2007 01:05:21 +0100, Tomasz Motyliński <m...@w...eu>
    w <er2sg1$jrj$1@news.telbank.pl> napisał:

    > Witam,
    >
    > Czy w momencie odejścia z firmy mogą ode mnie żądać podpisania lojalki, że
    > nie będę świadczył usług na rzecz konkurencji. Jeśli tak, to czy

    Mogą, możesz ich spokojnie olac, bo co ci zrobią?

    > odpowiednie będzie z mojej strony żądanie wy?łacenie rekompensaty np. w
    > wysokości połowy wynagrodzenia w danym okresie? Przy?ładowo, zarybiałem
    > 5000 miesięcznie, lojalka ma być na dwa lata, to należy mi się 60'000 zł w

    W KP o zakazie konkurencji jest podana 1/4 miesięcznych poborów co
    miesiąc przez okres obowiązywania zakazu.
    Ale jezeli zdecydujesz się na podpisanie papierka gdy nie musisz, to
    uważaj, aby tam było wyraźnie napisane zakaz konkurencji i odniesienie
    do odpowiednich przepisów KP na wypadek, gdyby trzeba było kopać się w
    sądzie z byłym pracodawcą.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 5. Data: 2007-02-16 09:45:11
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

> [...]
    > uważaj, aby tam było wyraźnie napisane zakaz konkurencji i odniesienie
    > do odpowiednich przepisów KP na wypadek, gdyby trzeba było kopać się w

    btw: a co jeśli pracownik ma taką lojalkę, podpisał ją przy rozpoczęciu pracy,
    lojalka obejmuje okres 6 mcy po zakonczeniu pracy (pracodawca zwolnł pracownika)
    i teraz oczywiście nie płaci tej 1/4 poborów?

    Czy pracownik moze spokojnie zatrudnić się na podobnym stanowisku?

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 6. Data: 2007-02-16 10:07:57
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 16 Feb 2007 10:45:11 +0100, Marcin P. <l...@o...pl>
    w <er3uep$mdq$1@pippin.nask.net.pl> napisał:

> [...]
    > i teraz oczywiście nie płaci tej 1/4 poborów?
    >
    > Czy pracownik moze spokojnie zatrudnić się na podobnym stanowisku?

    Może spokojnie pójść do sądu o a) odszkodowanie za okres, b)
    stwierdzenie nieważności zakazu.
    Ale jak się pytałem o taką sytuację, to chyba są wyroki, że zakaz nadal
    obowiązuje, ale pracodawca ma zapłacić.
    Już nie jestem w takiej sytuacji, więc przestało mnie interesować.

    > Marcin

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 7. Data: 2007-02-16 17:21:23
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 16 Feb 2007 01:05:21 +0100, Tomasz Motyliński
    <m...@w...eu> zakodował:

    >Czy w momencie odejścia z firmy mogą ode mnie żądać podpisania lojalki, że

    Żądać mogą. Ale nikt niczego podpisywać nie musi.

> [...]
    >5000 miesięcznie, lojalka ma być na dwa lata, to należy mi się 60'000 zł w

    Jeżeli podpiszesz, to jak najbardziej należy się odszkodowanie które
    nie może być niższe niż 25% wynagrodzenia - art 101KP i następne

    Oczywiście może to być i 100 i 200%
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 8. Data: 2007-02-17 13:36:54
    Od: sg <a...@s...org.pl_without>

    Dnia 16-02-2007 o 08:06:17 Marcin P. <l...@o...pl> napisał(a):

    > Nie mogą. Uważaj tylko na zakaz konkurencji
    > - nie sprzedaj listy klientów, bo ci mogą przywalić.

    mogą, mogą żądać wszystkiego, nawet wyniesienia śmici, i co z tego?