PracaGrupypl.praca.dyskusjeLUDZIE TRZEBA COŚ ZROBIĆ Z TYM KRAJEM !!! › Re: LUDZIE TRZEBA COŚ ZROBIĆ Z TYM KRAJEM !!!
    From: Mlody <m...@a...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: LUDZIE TRZEBA COŚ ZROBIĆ Z TYM KRAJEM !!!
    Date: Tue, 29 Jan 2002 01:51:23 +0100

    cosmic wrote:

    > Jak napisałem nie jestem za żadną partią ani też za Lepperem, źle odebrałeś
    > moją wypowiedź.
    > To że napisałem że rządy powinny być sprawowane przez osoby postronne z
    > innego kraju to oznaczało przenośnie, czyli ludzi którzy naprawdę chcieliby
    > odbudować Polskę i bronić ich interesów a nie okradać.
    > Można wspomnieć naszych królów np. Z. Waza, J. III Sobieski. jak prowadzili
    > interesy państwa.
    > Oczywiście można przytoczyć też czasy nam bliższe: np. Edwarda Gierka, który
    > chociaż zadłużył nasz kraj, ale bardzo go rozbudował. Zapożyczył się owszem,
> [...]

    Witam.
    Pierwszy raz zabiorę głos na tej grupie i nie wiem czy dobrze robię.
    Niestety nie mogę się powsztrzymać. Jak czytam takie wypowiedzi, to aż mi
    przykro. Mojemu przedmówcy brak podstawowej wiedzy ekonomicznej! Naprawdę trzeba
    niewielkiego wysiłku intelektualnego, żeby móc ocenić czasy gierkowskie.
    Zauważam tu zbierzność poglądów ekonomicznych z tymi, które głosi pan Lepper.
    Trzeba sobie uświadomić DŁUGI SIĘ SPŁACA!!!!! W przypadku gierkowskich baaaardzo
    długo i kosztuje to baaardzo dużo. Żeby pożyczać pieniądze, trzeba najpierw
    wiedzieć, co z nimi zrobić i ile na to można pożyczyć. Chciałbym przypomnieć, że
    lepiej było bardzo krótko i nie dlatego, że odsunięto towarzysza Gierka od
    władzy. To musiało się zawalić! Jedyne za co możemy mu dziękować to za
    przyczynienie się do upadku ustroju najlepszego z najlepszych. Na zakończenie
    chciałbym skierować swoją uwagę na tego co zarabia 50 000 zł/mieś. Ten pan ma
    wiedzę ekonomiczną, której brakuje mojemu przedmówcy, Lepperowi, Macierewiczowi
    i wielu innym. Ten pan wyprowadził nas z całkiem niezłej kupy jaka pozostawili
    po sobie Gierek i brygada. Można tylko żałować, że chłopaki z AWS i SLD nie
    pozwolili mu dokończyć tego co zaczął. Może byśmy mieli teraz tak jak mają za
    południową granicą. Skoro pamięta pan lata gierkowskie, to może pamięć sięga
    dwa, trzy lata wsztecz. Jeśli tak to powinien pan wiedzieć, że niejaki
    Balcerowicz chciał zrobić cos takiego jak Czesi. Niestety głupota tamtejszych
    koalicjantów i opozycji zniweczyła cały plan. To było powodem rozpadu koalicji.
    Jeszcze tylko jedno parę pytanek: Czy wie pan skąd biorą się pieniądze dla
    prezesa NBP? Co tak naprawdę robi prezes NBP oprócz zasiadania w RPP? Jak
    zmniejszenie stóp procentowych wpływa na tępo wzrostu gospodarczego? Jak stopa
    procentowa ustalana przez RPP wpływa na oprocentowanie kredytów i lokat? Czy w
    zwalczaniu bezrobocia ważniejsze są niższe podatki, czy niższe stopy procentowe?

    Pozdrawiam.

    PS. Odpowiedź na pierwsze pytanie nie brzmi - z budżetu państwa, a co za tym
    idzie z pana podatków.