PracaGrupypl.praca.dyskusje › LG Kobierzyce_szukam informacji

  • 1. Data: 2006-08-24 08:10:50
    Temat: LG Kobierzyce_szukam informacji
    Od: "P" <p...@g...pl>

    Witam
    Gdzie znajdę informacje na temat rekrutacji do tej firmy?

    Pozdr.
    P.

  • 2. Data: 2006-08-24 11:06:53
    Temat: Re: LG Kobierzyce_szukam informacji
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    P napisał(a):
    > Witam
    > Gdzie znajdę informacje na temat rekrutacji do tej firmy?

    Niech zgadnę... na http://pl.lge.com/about/career/jobOpening.jsp ?

    Tak od siebie wtrącę: jesli chcesz dobrze zarabiac to LG nie jest warte
    uwagi. Jesli chcesz popracowac tam aby śmignac do KOrei na szkolenie a
    potem wpisac sobie do CV "pracowałem w LG", to warto.
    Firma duża i znana ale płaca marna.

    --
    czarny
    .:: _____________www.czarnobiale.pl_____________ ::.

  • 3. Data: 2006-08-24 11:10:25
    Temat: Re: LG Kobierzyce_szukam informacji [OT]
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Firma duża i znana

    a ja z ciekawosci zapytam Cię, jakie urządzenia tej znanej firmy masz w swoim
    gospodarstwie domowym?
    Jesli Ci to odpowiada, mozesz na priv dać odp.

    Wojtek

  • 4. Data: 2006-08-24 11:44:37
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "fotech" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >a ja z ciekawosci zapytam Cię, jakie urządzenia tej znanej firmy >masz w
    swoim gospodarstwie domowym?

    podpowiem tylko, że może mieć nieświadomie

    e.

  • 5. Data: 2006-08-24 11:55:20
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    fotech napisał(a):

    > a ja z ciekawosci zapytam Cię, jakie urządzenia tej znanej firmy masz w swoim
    gospodarstwie domowym?
    > Jesli Ci to odpowiada, mozesz na priv dać odp.

    W chwili obecnej oczywiście żadnych, ale niedługo to się zmieni. ;)
    Użyłem uogólnienia, niefortunnie jednak. I nieprecyzyjnie.
    Ale to nie zmienia faktu, że coś wiem o tej eldżi-filips; firma w
    której pracuję buduje im tę fabrykę w Kobierzycach (oczywiście nie całą
    ), wiec kręcimy się wsród koreanców i rozmawiamy z nimi.
    Wiele ciekawych rzeczy w ten sposób można się dowidzieć.

  • 6. Data: 2006-08-24 12:10:41
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    ten link jakby trafniejszy: http://ww2.tvp.pl/2000,288512,1.view#1

  • 7. Data: 2006-08-24 17:07:49
    Od: "spawacz" <9...@w...pl>

    Mozesz uscislic "jesli chcesz dobrze zarabiac to LG nie jest warte ". Ile
    tam placa (beda placic) i na jakim stanowisku (ew za jakie obowiazki)?
    PZDR

  • 8. Data: 2006-08-24 19:07:18
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > W chwili obecnej oczywiście żadnych, ale niedługo to się zmieni. ;)

    LG jest jedna z najmłodszych marek na swiecie w branzy RTV/AGD/komórek i wszystkiego
    innego, powstała na gruzach marki Gold Star, ktra doprowadzili do takiego stanu,
    gdzie nawet wieśniacy z Pakistanu nie chcieli kupowac. Po zmianie znaku postawili na
    gigantyczna reklame w Rosji i Ukrainie, i na tych rynkach udało się im troche chwycic
    równowagi. W Polsce ich nie bylo praktycznie do konca lat 90 tych, a to głównie za
    sprawą polityki celnej, ktora broniła polskiego rynku, głównie dużego AGD przed
    Koreą.
    Mariaż z postrzeganym na świecie jako 3 ligowy PH byl konieczny wobec ciagle rosnacej
    komkurencji, i głównie chodzilo o to, ze wzmocnić jedna z tych marek i nie konkurowac
    w obszarach IT ...
    Jeszcze duuzo wody w Odrze upłynie, zanim to cos bedzie postrzegane jako SOLIDNA
    firma (ze jest duża juz dziś mozna takie wrażenie miec)

    Wojtek

  • 9. Data: 2006-08-24 21:07:00
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

    > Mozesz uscislic "jesli chcesz dobrze zarabiac to LG nie jest warte ". Ile
    > tam placa (beda placic) i na jakim stanowisku (ew za jakie obowiazki)?
    > PZDR

    ZTCW na stanowisku inżynierskim płacą około 2000 brutto absolwentowi
    elektroniki po PWr. Idąc tam nie znasz swoich przyszłych obowiązków, możesz
    trafić gdzie im się podoba, mimo że masz zupełnie inne preferencje (zgodnie
    z regułą, że oni wiedzą lepiej, gdzie się nadajesz).

    pozdr
    zasiu

  • 10. Data: 2006-08-25 06:30:16
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    spawacz napisał(a):
    > Mozesz uscislic "jesli chcesz dobrze zarabiac to LG nie jest warte ". Ile
    > tam placa (beda placic) i na jakim stanowisku (ew za jakie obowiazki)?
    > PZDR

    Uogólniając: dla inzynierów można się spodziewać
    kwot rzędu 2000 ze brutto. Na "taśmie" są przewidziane stawki mniejsze,
    niewiele ponad najniższa krajową.
    LG Philips zapewniał, ze zatrudni
    1500 osób. Owszem, tylko ze teraz "na budowie" słuchać tu i ówdzie, jak
    mówią, że 500 polaków i resztę "swoich". Liczby są zapewne umowne,
    chodzi raczej tutaj o uzmysłowienie istoty tego pomysłu.

    Co ciekawe, dla kadry "koreańskiej" średnie płace mają oscylować w
    granicach 6tys brutto miesiecznie. Mówią oni otwarcie, że jeśli polacy
    nie będą chętni do pracy, to oni wówczas zautomatyzują fabrykę do granic
    możliwości. I w to akurat wierzę.
    Patrząc na całe to zjawisko domyślam się jak się czuje teraz koreański
    pracodawca: tak samo jak pracodawca zachodni, który akurat otwiera
    fabrykę w Chinach i już liczy oszczędności związane z niskimi
    wynagrodzeniami.

    Jeszcze jedna ważna rzecz, o której się nie mówi: dysonans, wynikający z
    różnicy kultur, koreańskiej i polskiej.
    W modelu: koreański przełożony- polski podwładny, ciężko się raczej pracuje.

    Tak więc nie zdziwię się, kiedy w tej firmie nagminne będzie zjawisko
    "trampoliny", ludzie zaciągną się na jakiś czas aby zdobyć trochę
    doświadczenia i wpisać to do CV.