PracaGrupypl.praca.dyskusjeKto to jest informatyk? › Re: Kto to jest informatyk?
    From: Kira <c...@-...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kto to jest informatyk?
    Date: Wed, 11 May 2005 12:21:04 +0200

    Re to: Marek [Wed, 11 May 2005 01:02:27 +0000 (UTC)]:

    > Szkoły średnie (w tym policealne) szkolą w zawodzie technik
    > informatyk. Gdzie jest praca dla ich absolwentów, jeżeli
    > pracodawcy generalnie wymagają wyższego + praktyka :)

    --> Tutaj <-- ;) Ja sobie wlasnie po takim technikum jestem.
    Konkretnie to po systemach komputerowych. Slowo daje, znacznie
    czesciej mam nadmiar pracy niz jej niedostatek...

    > Rozumiem, że na stanowiska kierownicze po wyższym.

    Sadze, ze na stanowiska kierownicze to niekoniecznie akurat
    po wyzszym informatycznym. Tam sie jednak paru innych rzeczy
    trzeba nauczyc niz teorii informatyki.

    > Czy do pracy twórczej jest konieczne wyższe? Pracodawcy
    > najczęściej sugerują, że tak, a w związku z bezrobociem,
    > raczej cel osiągają.

    A to akurat z tego co widze rozgladajac sie naokolo, nie tak
    do konca zwiazane jest z nabywanymi na studiach wiadomosciami.

    > Czy do codziennej eksploatacji jest niezbędna pasja
    > i kreatywność, a nie wystarczy sumienne dokładne
    > wykonywanie obowiązków??

    Nie wiem. Wole tych z pasja jednak.

    > Gdzie w takim razie miejsce dla technika informatyka?

    Tam gdzie je sobie zaklepie.

    A jak sobie nie umie zaklepac, to np. w sklepach ze sprzetem,
    hurtowniach, serwisach, dzialach technicznych czy montazowych.
    Do fizycznego polozenia sieci nie jest mi potrzebny magister.

    > Czy ja dobrze słyszałem o przyspieszonej informatyzacji biznesu
    > i społeczeństwa?
    > Kto ma to robić? Technik informatyk, czy znowu wyłącznie mgr inż.?

    Nie no, informatyzacja to nie jest tylko podpiecie kompa ;)
    Tak ze tutaj owszem, spora dawka teorii -- nie tylko zreszta
    teorii komputeryzacji -- jest bardziej niz potrzebna...

    Kira