PracaGrupypl.praca.dyskusjeKto to jest informatyk? › Re: Kto to jest informatyk?
    From: p...@o...pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kto to jest informatyk?
    Date: 11 May 2005 11:15:11 +0200

    > Sprawa nie jest jednoznaczna.
    w pełni się zgadzam

    > Wrażenie takie narzucają również ogłoszenia pracodawców, w myśl których do
    > tego zawodu trzeba mieć co najmniej mgr inż.
    Żeby podnieść rangę ogłoszenia.

    > Szkoły średnie (w tym policealne) szkolą w zawodzie technik informatyk. Gdzie
    > jest praca dla ich absolwentów,
    Wszędzie, gdyby było mniejsze bezrobocie.

    > Rozumiem, że na stanowiska kierownicze po wyższym.
    > Czy do pracy twórczej jest konieczne wyższe?
    Do informatycznej TAK.

    > Czy do eksploatacji jet potrzebne wyższe?
    > Czy do codziennej eksploatacji jest niezbędna pasja i kreatywność, a nie
    > wystarczy sumienne dokładne wykonywanie obowiązków??
    Przy eksploatacji jest dużo pracy. Pewne decyzje powinien podejmować ktoś z
    wyższym, pracę może wykonać technik :).

    > Gdzie w takim razie miejsce dla technika informatyka?
    Wszędzie, gdyby było mniejsze bezrobocie.

    Technikowi się nie będzie chciało zmienić pracy dlatego, że ta druga jest
    ciekawsza, tak jak mu się nie chciało uczyć.
    Technik zmieni pracę na lepiej płatną. Technik powie: to nie moja robota, niech
    to zrobi ktoś inny, tak jak mówi, że wykształcenie jest niepotrzebne.
    NIe krytykuję tego podejścia do życia tylko je opisuję, w tym podejściu jest
    bardzo wiele rozsądku, bo faktem jest, że do wielu prac, nie tylko
    informatycznych, nie potrzeba wyższego wykształcenia.

    I jescze jedno, ważne.
    Waruki pracy obecnie opierają się na niewyobrażalnej eksploatacji ludzi, normą
    jest obecnie 10-12 h dzień pracy, bez uznawania nadgodzin, ze względu na
    bardzo duże bezrobocie. Trzeba albo być bezrobotnym, albo oszukiwać, że się
    pracuje, bo żaden organizm tej eksploatacji nie wytrzyma. Może lepiej spróbować
    przetrwać i nie pracować do czasu, aż sytuacja będzie normalniejsza, (o ile da
    się jeszcze z czego żyć).

    A jeśli potrafisz to co ci z wyższym, to się ciesz, że osiągnołeś to samo w
    krótszym czasie, mniejszym wysiłkiem, a nie maruć.
    Ja się uczyłąm wiele lat i też jestem bez pracy. :)? :(?
    Całej sytuacji winne jest bardzo wysokie bezrobocie.

    stokrotka