PracaGrupypl.praca.dyskusjeKto chroni pracodawce? › Re: Kto chroni pracodawce?
    From: "Efro" <w...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kto chroni pracodawce?
    Date: Thu, 9 May 2002 23:47:16 +0200

    "No Name" <v...@w...pl> wrote in message
    news:3CDAE96A.8020400@wp.pl...

    > W porównaniu z Sudanem w Polsce nawet ci, co grzebią w śmietnikach, to
    > ludzie majętni i dobrze odżywieni. Niewiele jednak z tego wynika,
    > ponieważ człowiek odnosi swoje oceny do najbliższego otoczenia i czasu
    > bieżącego i w oparciu o te oceny działa. Jeżeli ocenia rzeczywistość
    > jako złą, nie pracuje najlepiej.
    > Celem, jaki realizuje (dokładniej: powinno) przedsiębiorstwo, jest
    > wzrost jego wartości w perspektywie długookresowej. Z oczywistych
    > względów nie może przynosić strat przez cały czas, natomiast bieżący
    > zysk jest tylko jednym z parametrów, o które należy dbać.

    Nie zapominaj tez ze oszolomy z ZZ, nie rozumia tego. Dla nich jezeli
    zaklad nie przynosi strat, lub niewielkie bez perspektyw poprawy
    w przewidywanym okresie, nie pozwolaja na zamkniecie zakladu i
    przemianowanie go na inny kierunek. To obniza rentownosc calej firmy.

    >Optymalizacja
    > zysku w perspektywie krótkookresowej sprowadza się zwykle do tępego
    > cięcia kosztów (np. zwalnianie ludzi) i powoduje okresową poprawę jego
    > kondycji finansowej, jednakże w perspektywie długookresowej może
    > zakończyć się bankructwem.

    Po czesci prawda. Ale nie wiem czy to jest w interesie pracownikow, poniewaz
    osobiscie wolalbym dostawac o 50% przez powiedzmy rok i byc zwolniony, bo
    nie ma roboty niz, dostawac normalna przez 2 lata. Tak niestety wyglada
    sytuacja
    poniewaz przedsiebiorstwa musza trzymac kapital na zime w postaci recesji,
    co znow
    powoduje pogorszenie ich sytuacji i konkurencyjnosci, poniewaz taka firma
    albo
    bedzie musiala splacac kredyt zaciagniety na ten cel, albo zamrozic duze
    ilosci
    kapitalu...
    Jak widac gwarancja zatrudnienia(utrudnianie zwolnien), sprzyja bezrobociu i
    wydluza
    wychodzenie z dolka...

    Pozdr