PracaGrupypl.praca.dyskusjeKto chroni pracodawce? › Re: Kto chroni pracodawce?
    From: p...@f...lublin.pl (Paweł Paroń)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kto chroni pracodawce?
    Date: Thu, 9 May 2002 08:16:07 +0000 (UTC)

    On Thu, 9 May 2002 09:50:13 +0200, Joanna <l...@a...net> wrote:
    >Prowadze mala firme (5 pracownikow). Ostatnio szlo nienajlepiej wiec
    >musialam ograniczyc zatrudnienie. Zaczelam od pracownika o najnizszych
    >kwalifikacjach ale szkoda mi bylo kobiety wiec zaproponowalam zmniejszenie
    >etatu do 1/6 za 600 zl brutto. Na tyle bylo mnie jeszcze stac a jej
    >zapewnialam przeciez ubezpieczenie i duzo wolnego czasu na "dorobienie".
    >Bylam dumna z siebie, bo przeciez bezrobocie moze byc tragedia dla
    >czlowieka...

    A od strony pracownika to mogło wyglądać tak: "no ładnie mnie chcą wyrolować,
    1/6 etatu, ale przecież codziennie trzeba do pracy dojeżdżać godzinę w jedną
    stronę, w sumie i tak pół dnia z głowy, pewnie roboty będzie tyle samo co do
    tej pory i trzeba będzie zostawać za friko "na godzinkę czy dwie", czyli za
    400zł do ręki robię to co dawniej i nie mam czasu na inne zajęcia".

    Nie mówię, że tak akurat jest, ale potrafię sobie wyobrazić taką sytuację,
    zwłaszcza, gdyby ta 1/6 etatu polegała na tym, że człowieka woła się gdy
    jest akurat potrzebny, a ma daleko do pracy. A skoro można od razu wziąć
    ponad 6000 odprawy, czyli 10-miesięczne zarobki "w nowym systemie", to
    specjalnie się nie dziwię tej pani. Przez 10 miesięcy to sobie jakąś pracę
    znajdzie.

    Paweł