PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kolejna umowa na czas określony...

  • 1. Data: 2003-01-13 14:41:54
    Temat: Kolejna umowa na czas określony...
    Od: "BG" <b...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie.
    Pracuję w nowej pracy od 15.10.02 (od 7.10 do 15.10 "niby" uczyłam się
    nowych obowiązków pracując po 15 godzin bez wynagrodzenia - to okazało się
    przy wypłacie).Od 15.10 do 31.10 miałam umowę na okres próbny, następną
    umowę od 1.11. do 30.11, następną również miesięczną od 1.12 do 30.12.02. W
    styczniu pracodawca podpisał ze mną kolejną , tym razem 3 miesięczną umową
    na czas określony od 01.01.03 do 31.03.03.Czy ta umowa nie powinna już być
    na czas nieokreślony? Pracodawca przy wręczaniu mi tej umowy wyjaśnił, że
    nowy kodeks tego nie zabrania...Czy miał rację?
    Pozdrawiam,
    Bernadeta

  • 2. Data: 2003-01-13 14:53:40
    Temat: Re: Kolejna umowa na czas określony...
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 13 Jan 2003 15:41:54 +0100, "BG"
    <b...@p...onet.pl> zakodował:

    >Pracuję w nowej pracy od 15.10.02 (od 7.10 do 15.10 "niby" uczyłam się
    >nowych obowiązków pracując po 15 godzin bez wynagrodzenia - to okazało się
    >przy wypłacie).

    Takie bywają koszty nie potwierdzania warunków umowy na piśmie przed
    rozpoczęciem pracy.

    > Od 15.10 do 31.10 miałam umowę na okres próbny, następną

    Umowa na okres próbny != umowa na czas określony i nie liczyła się do
    limitu umów na czas określony

    >umowę od 1.11. do 30.11,

    I to jest pierwsza umowa na czas określony

    > następną również miesięczną od 1.12 do 30.12.02.

    To druga i koniec roku.

    >styczniu pracodawca podpisał ze mną kolejną , tym razem 3 miesięczną umową
    >na czas określony od 01.01.03 do 31.03.03.Czy ta umowa nie powinna już być
    >na czas nieokreślony?

    Od tego roku można zawierać ile strony zechcą umów na czas określony.

    > Pracodawca przy wręczaniu mi tej umowy wyjaśnił, że
    >nowy kodeks tego nie zabrania...Czy miał rację?

    Ma rację.

    Art. 251. Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas okre?lony jest
    równoznaczne w skutkach prawnych z zawarciem umowy o pracę na czas nie
    okre?lony, jeżeli poprzednio strony dwukrotnie zawarły umowę o pracę
    na czas okre?lony na następuj?ce po sobie okresy, o ile przerwa między
    rozwi?zaniem poprzedniej a nawi?zaniem kolejnej umowy o pracę nie
    przekroczyła jednego miesi?ca.

    [Przepisu art. 251 Kodeksu pracy nie stosuje się do dnia przyst?pienia
    Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej.]

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-01-13 15:39:31
    Od: "BG" <b...@p...onet.pl>

    Dziękuję serdecznie za odpowiedź.
    Pozdrawiam i życzę miłego wieczorka :-)
    Bernadeta

  • 4. Data: 2003-01-14 10:54:18
    Od: s...@p...onet.pl

    > Powyższą sprawę reguluje art. 25 prim Kp. ale ten art.został zawieszony w
    dniu 29.11.ubr
    art.6 ustawy z 26 .07.2002 o zmianie ustawy Kodeks pracy oraz innych ustaw
    (Dz.U.z 2002 r. Nr 135, poz.1146) który Ci cyt.
    Art. 6. Przepisu art. 25prim Kodeksu pracy nie stosuje się do dnia
    przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej.
    Pracodawca w Twoim przypadku ma rację!!!!!!!!! Zyczę powodzenia