PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kiedy poinformować, że odchodzę?

  • 1. Data: 2006-02-24 14:37:10
    Temat: Kiedy poinformować, że odchodzę?
    Od: "Naro" <n...@g...pl>

    Za około dwa miesiące rozpoczynam pracę w innej firmie. Mój obecny pracodawca
    jeszcze o tym nic nie wie, a obowiązujący mnie okres wypowiedzenia to 2 tyg.

    Kiedy Waszym zdaniem powinnienem zgłosić ten fakt szefowi?

    Tak jak KP przewiduje, czyli na 2 tyg. przez odejściem, czy może jak
    najszybciej, by firma mogła już dziś szukac kogoś na moje miejsce.

    Jestem zadowolony z atmosfery w obecnym miejscu pracy i chciałbym się jak
    najbardziej wporządku pożegnać (może tu jeszcze kiedys wrócę;)), jednakże nie
    chciałbym by coś mnie nieprzyjemnego spotkało i przed czasem zakończyć
    przygodę z obcną pracą.

    Z góry dzięki za cenne rady.

    Pozdrawiam

    Naro

  • 2. Data: 2006-02-24 21:33:16
    Temat: Re: Kiedy poinformować, że odchodzę?
    Od: "pracownik" <a...@w...pl>

> [...]
    > nie
    > chciałbym by coś mnie nieprzyjemnego spotkało i przed czasem zakończyć

    Jesli ma cię spotkać coś nieprzyjmnego, to spotka w ciągu ostatnich 2
    tygodni.(uważaj co podpisujesz) Moim zdaniem , zglos już teraz, obiecaj że
    będziesz pracować do ostatniego dnia pelnią sil, i pracuj, pomóż pracodawcy
    znaleźć kogoś na swoje miejsce, pomóż wyszkolić. Pojaw sie z raz po odejściu
    aby sprawdzić jak sobie radzi nowy. Wtedy moim zdaniem mosty nie zostaną
    spalone. Oczywiście jest wiele firm, sytuacji, wybór należy do ciebie. Ja
    bym tak zrobil.

    GOt

  • 3. Data: 2006-02-24 22:34:42
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "pracownik" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zostaną
    > spalone. Oczywiście jest wiele firm, sytuacji, wybór należy do

    Rada może i dobra, ale przed jej zastosowaniem wskazane byłoby
    dyplomatyczne zbadanie sytuacji i przemyślenie.
    Jeżeli w przyszłym tygodniu poinformujesz ustnie pracodawcę, że masz
    zamiar odejść za 2 miesiące, to pracodawca może dać Ci wypowiedzenie i
    możesz być wolny już po 3 tygodniach od jutrzejszego dnia.
    Ponadto przez tak długi okres możesz źle się czuć w firmie, bo albo
    będziesz indagowany o nowe miejsce pracy, albo będziesz wyłączany z
    bieżących spraw służbowych, pomijany lub lekceważony zarówno przez
    kierownictwo, jak i współpracowników. Może to być nieprzyjemne.
    Wszystko zależy od atmosfery w firmie i zwyczajów.
    Myślę, że wystarczy, jeżeli wypowiedzenie złożysz na 16-19 dni przed
    datą rozwiązania umowy o pracę (przy 2-tygodniowym wypowiedzeniu
    zawsze w sobotę).
    Ponadto, zawsze istnieje ryzyko, że ta nowa praca za 2 miesiące może
    okazać się mrzonką.

    wa

  • 4. Data: 2006-02-24 23:09:50
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dtn5mm$41m$1@inews.gazeta.pl Naro
    <n...@g...pl> pisze:

> [...]
    > pracodawca jeszcze o tym nic nie wie, a obowiązujący mnie okres
    > wypowiedzenia to 2 tyg. Kiedy Waszym zdaniem powinnienem zgłosić ten
    Szefowi nie musisz w ogóle. Wypowiedzenie składa się pracodawcy. Może to być
    oczywiście ta sama osoba.

    > Tak jak KP przewiduje, czyli na 2 tyg. przez odejściem,
    > czy może jak najszybciej, by firma mogła już dziś szukac kogoś na moje
    > miejsce.
    Proste - martw się o interes firmy tak samo jak ona martwiła się o Twój.

> [...]
    > kiedys wrócę;)), jednakże nie chciałbym by coś mnie nieprzyjemnego
    > spotkało i przed czasem zakończyć przygodę z obcną pracą.
    Dziwne. Jesteś zadowolony z atmosfery, dopuszczasz możliwość powrotu a boisz
    się, że coś Cię nieprzyjemnego spotka tylko za sam fakt odejścia? Coś tu nie
    gra.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-02-25 01:54:50
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "wektor" <w...@i...pl> wrote in

> [...]
    > zamiar odejść za 2 miesiące, to pracodawca może dać Ci wypowiedzenie i
    > możesz być wolny już po 3 tygodniach od jutrzejszego dnia.

    oczywiscie ze moze to zrobic - zwroc jednak uwage, ze to byloby
    dzialanie zlosliwe i pozbawione jakiegolwiek sensu - przeciez dla
    Naro napisal, ze jest zadowolony z atmosfery pracy; skoro Naro
    tam pracuje, to widocznie jest pracodawcy potrzebny; jaki interes
    zatem mialby pracodawca w psuciu sobie opinii u pracownika, ktory
    1) przyklada sie do sukcesu jego firmy; 2) jest zadowolny z pracy
    dla niego; no i najwazniejsze: jaki interes mialby pracodawca w
    dzialaniu na szkode swojej firmy?? (rozwiazujac umowe z dobrym
    pracownikiem wczesniej niz moglby to zrobic dzialalby przeciez na
    swoja szkode);

    > Wszystko zależy od atmosfery w firmie i zwyczajów.

    no wlasnie;

    pzdrv;
    adas;

  • 6. Data: 2006-02-25 04:57:19
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 24 Feb 2006 14:37:10 +0000 (UTC), użyszkodnik "Naro"
    <n...@g...pl> napisał:

    > Za około dwa miesiące rozpoczynam pracę w innej firmie. Mój obecny pracodawca
    > jeszcze o tym nic nie wie, a obowiązujący mnie okres wypowiedzenia to 2 tyg.

    nic mnie nie obowiązywało, ale mimo to robiłem to na prawie 2 miesiące
    przed i nie przez telefon, pojechałem osobiście 200km żeby porozmawiać
    z szefem oko w oko. Znalazłem na swoje miejsce człowieka,
    przygotowałem go, przeszkoliłem, po odejściu również pomagałem jemu w
    pracy, zadbałem o to aby nowy człowiek był zaakceptowany przez reszte
    załogi gdyż częściowo przejął czyjeś obowiązki

    przekonałem się że warto, nowy pracodawca jak to dyplomatycznie można
    określić nie posiadał zdolności do kierowania zasobami ludzkimi, to
    czego tam się nauczyłem to przede wszystkim gdzie jest najbliższa
    apteka i jakie środki uspokajające są najlepsze w danym momencie
    Ponadto nie grzeszył rzetelnością jeśli chodzi o wywiązywanie się z
    wcześniejszych obietnic finansowych więc musiałem nauczyć się
    prowadzenia negocjacji silnie zorientowanej na odzyskanie zaległych
    wierzytelności.

    Z oczywistych względów nie współpracujemy już ze sobą i mam gdzie
    wracać :)

    --
    futszaK
    601061867

  • 7. Data: 2006-02-26 08:00:23
    Od: "Tommy Lee" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Może powiem Ci jak ja zrobiłem.

    Przyszedłem w piatek i powiedziałem że w poniedziałek zaczynam w innej firmie,
    i miałem w d. co sie bedzie działo - czy zostana dobre czy złe stosunki.

    Pamiętaj że walczysz o siebie i swoją przyszłość - najważniejsze jest żebyś
    zawsze był na wierzchu. W biznesie nie ma dobrych układzików i zostawiania
    mostów.
    Odchodzisz narażasz firme na dodatkowe koszty - nikt nie bedzie sie cieszył,
    nikt nie bedzie trzymał kontaktu, daj sobie spokój z polityką grzeczności.
    To jest biznes ! pomyśl o tym.
    Pieprznij wypowiedzenie na stół, na 2 tygodnie wez urlopu i Heya do nowej
    firmy.
    Nie kombinuj z wcześniejszym poinformowaniem - to da im zbyt wiele czasu na
    wymyslenie numeru.

  • 8. Data: 2006-02-26 18:55:07
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Tommy Lee" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    > Może powiem Ci jak ja zrobiłem.
    >
    > Przyszedłem w piatek i powiedziałem że w poniedziałek zaczynam w innej
    firmie,
    > i miałem w d. co sie bedzie działo - czy zostana dobre czy złe stosunki.

    Widocznie Ci tam bardzo źle było i miałeś powód żeby tak zrobić.

    > Pamiętaj że walczysz o siebie i swoją przyszłość - najważniejsze jest
    żebyś
    > zawsze był na wierzchu.

    Odchodząc z klasą niczego nie traci poza pewnym wysiłkiem, który w
    przyszłości może (nie musi) zaprocentować. Na pewno zyskuje dobre
    samopoczucie.

    > W biznesie nie ma dobrych układzików i zostawiania
    > mostów.

    Jest dokładnie odwrotnie, tylko nie zawsze przez te mosty się potem wraca i
    nie zawsze stary pracodawca doceni Twoje starania.

> [...]
    > firmy.
    > Nie kombinuj z wcześniejszym poinformowaniem - to da im zbyt wiele czasu

    Naprawdę żałosny sposób na rozstanie. Po co mieliby to robić, skoro panuje
    dobra atmosfera i odchodzący pracownik dobrowolnie się postara pomóc?
    Wyluzuj, nie każdy czeka okazji żeby Ci dowalić... Często Ci się wydaje, że
    jesteś na celowniku?

    Pozdrawiam
    strach