PracaGrupypl.praca.dyskusjeJakie sa wasze przemyslenia na ostatnie wydarzenia? › Re: Jakie sa wasze przemyslenia na ostatnie wydarzenia?
    From: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jakie sa wasze przemyslenia na ostatnie wydarzenia?
    Date: Sat, 19 Jan 2002 19:53:01 +0100

    Użytkownik "Limfo" <g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t> napisał w wiadomości
    news:3c49ae30.1433997@news.vogel.pl...
    > On Sat, 19 Jan 2002 15:10:14 +0100, "Jacuo" <z...@p...onet.pl>
    > wrote:
    >
    > [ciach...]
    > U mnie w miescie kroloje angielski lamany z niemieckim - nie wiem
    > ktore podstawowki maja jeszcze rosyjski (sprawdze sobie mam znajoma w
    > kuratorium). Z tego co wiem rusycystki sie przekwalifikowuja wlasnie
    > na niemiecki (ale nie wiem jak im i tym idzie) albo ida na emerytury.

    U mnie naucza sie rosyjskiego ( podwarszawska miejscowosc ). I jak slysze
    zwykle tak jest. Tzn rosyjski, a angielski prywatnie, albo np. przez komitet
    rodzicielski.
    A rusyscystki, to chyab juz lepiej, zeby uczyly tego rosysjkiego, bo mam
    wrazenei, ze po takim przekwalifikowaniu .....

    > Mam wrazenie ze jest to raczej twoja prywatna lista przebojow
    > jezykowych (skad hiszpanski?) pod wzgledem przydatnosci kroluje
    > angielski, niemiecki i wlasnie rosyjski. Dlaczego? Najpierw przypomnij
    > sobie jakie jezyki moga byc ci potrzebne w pracy a nastepnie sprawdz
    > do jakich krajow Polacy wyjezdzaja najczesciej.

    Akurat mi to angielski - jestem informatykiem. Oczywiscie jestem
    subiektywny - mowie na podstawie moich doswiadczen. Ja widze, ze pod
    wzgledem przydatnosci do pracy rosyjski jest na poziomie wloskiego, czy
    hiszpanskiego - czyli ma znaczenie niszowe ( co moze byc oczywiscie duzym
    atutem ).

    > Ja nie widze zeby powodu zeby jakies polityczne powody zaciemnialy mi
    > znaczenie praktyczne poslugiwania sie tym czy innym jezykiem obcym.

    Czy ja mowie o polytyce. Ja po prostu mowie pragmatycznie - jakas wydumana
    przydatsc rosyjskiego to mit. Mamy wieksze obroty z Hiszpania, czy Wlochami
    , niz z Rosja
    ( pomijajac gaz i rope, ale na tym zarabis SLD, wiec raczej sie nie wkrecisz
    w ten biznes )

    > Ruskich mozemy nie lubic ale interesy z nimi warto (nalezy) robic.
    > Dzieki temu i my i oni bedziemy za co kupic papu.

    Wiesz - w ciagu ostatnich 10 lat mielismy jzu 2 razy duze klopoty z powodu
    zalamania gospodarki rosyjskiej. I chyba powinnismy byc baaaardzo ostrozni
    w tych kontaktach.
    Bo IMHO jest duza sznasa, ze za pare lat to sie powtorzy. Dla mnie to w
    zduzej mierze takie gadanie dziennikarzy.

    --
    Jacek