PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaka różnica między 1/4 a cały etat

  • 1. Data: 2005-07-27 20:29:50
    Temat: Jaka różnica między 1/4 a cały etat
    Od: "maja" <m...@w...pl>

    Witam chciałbym zapytać jaka jest różnica w zatrudnieniu na 1/4 lub całym
    etacie pracy, tzn pracodawca po kilku latach zatrudnienia na czarno
    postanowił mnie wreszcie zarejestrować ale tylko na 1/4 mimo mojej pracy na
    conajmniej półtora. Zastanawiam się czy to się wogóle do czegoś liczy. On
    oczywiście przekonuje mnie że tak że będę mieć tak samo wszystkie
    świadczenia jak ci co na cały czy to prawda?

  • 2. Data: 2005-07-27 22:37:06
    Temat: Re: Jaka różnica między 1/4 a cały etat
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    maja napisał(a):
> [...]
    > oczywiście przekonuje mnie że tak że będę mieć tak samo wszystkie
    > świadczenia jak ci co na cały czy to prawda?

    Skoro przez kilka lat pracy na czarno miałaś płacone wszystko tak jak
    się umówiliście, to nie widać powodu, dla którego miałoby się to zmienić
    po podpisaniu umowy na 1/4 etatu. Widocznie pracodawca uznał, że
    należy choć w taki minimalny sposób zalegalizować Twoją obecność w
    przedsiębiorstwie, stąd ta umowa. Prawdopodobnie w umowie będzie 1/4
    kwoty minimalnego wynagrodzenia, od którego odprowadzana będzie składka
    ZUS i podatek. Jak sądzę, pieniądze "do ręki" będziesz dostawać tak jak
    obecnie.

    A liczy się to do emerytury, ale będzie tego naprawdę niewiele, choć
    więcej niż przy pracy w 100% na czarno. (*)

    (*) Brak opłacania składek na ZUS jest moim zdaniem zaletą, odkładaj co
    miesiąc kwotę, którą normalnie miałabyś płaconą na ZUS, a na emeryturze
    będziesz miała się lepiej niż ZUSowcy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2005-07-28 05:58:40
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Liwiusz napisał(a):

    > (*) Brak opłacania składek na ZUS jest moim zdaniem zaletą, odkładaj co
    > miesiąc kwotę, którą normalnie miałabyś płaconą na ZUS, a na emeryturze
    > będziesz miała się lepiej niż ZUSowcy.

    a co z innymi swiadczeniami wynikajacymi ze stosunku pracy?
    Co z ubezpieczeniem zdrowotnym, z ubezpieczeniem dzieci (jeśli zechce?).
    A jesli zapragnie wziac kredyt, jato jakim cudem go dostanie?

    Spojrzmy wprawdzie w oczy: praktyka zatrudnienia na czarno przez tyle
    lat a potem propozycji 1/4 jest niczym wiecej jak tylko 'rypaniem'
    pracownika...

    --
    czarny
    [:::: zmien lp na pl :: mystique at free.art.lp ::::]

  • 4. Data: 2005-07-28 07:03:25
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "czarny" <m...@f...art.lp> napisał w wiadomości

    > Spojrzmy wprawdzie w oczy: praktyka zatrudnienia na czarno przez tyle
    > lat a potem propozycji 1/4 jest niczym wiecej jak tylko 'rypaniem'
    > pracownika...

    Oczywiście. I dlatego pracownik powinien wygarnąć co o tym myśli, olać
    takiego sk*** i złozyć wypowiedzenie.

    vertret

  • 5. Data: 2005-07-28 07:53:43
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    vertret napisał(a):

    > Oczywiście. I dlatego pracownik powinien wygarnąć co o tym myśli, olać
    > takiego sk*** i złozyć wypowiedzenie.

    Chyba, ze pracodawca jest najbliżasza rodzina ;)

  • 6. Data: 2005-07-28 07:57:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    czarny napisał(a):

    > a co z innymi swiadczeniami wynikajacymi ze stosunku pracy?
    > Co z ubezpieczeniem zdrowotnym, z ubezpieczeniem dzieci (jeśli zechce?).

    Ubezpiczenie zdrowotne można uzyskać właśnie poprzez podpisanie
    takiej umowy na ułamkowy etat, lub lepiej, "pracując" w jakiejś firmie
    na umowę zlecenie przez ca. godzinę w miesiącu, otrzymując za to RMUA.

    > A jesli zapragnie wziac kredyt, jato jakim cudem go dostanie?

    Wielu ludzi pracuje legalnie, a o kredycie i tak może tylko pomarzyć...

    > Spojrzmy wprawdzie w oczy: praktyka zatrudnienia na czarno przez tyle
    > lat a potem propozycji 1/4 jest niczym wiecej jak tylko 'rypaniem'
    > pracownika...

    A to już zależy od konkretnej sytuacji.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2005-07-28 09:01:56
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Liwiusz napisał(a):

    > Ubezpiczenie zdrowotne można uzyskać właśnie poprzez podpisanie takiej
    > umowy na ułamkowy etat, lub lepiej, "pracując" w jakiejś firmie na umowę
    > zlecenie przez ca. godzinę w miesiącu, otrzymując za to RMUA.

    ciekawe, jakaz to firma chetnie zatrudni czlowieka na ca. godzine
    dziennie.

    > Wielu ludzi pracuje legalnie, a o kredycie i tak może tylko pomarzyć...

    Zadne to wytłumaczenie, zaden argument...

    > A to już zależy od konkretnej sytuacji.

    A to ja bardzo chetnie sie dowiem w jakiech to sytuacjach warto byc
    rypanym w tyłek.
    Bedziesz uprzejmy wyjasnic szerzej?

  • 8. Data: 2005-07-28 09:03:40
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Przepraszam, nie doczytałem: 1 godzina w miesiacu a nie 1 godzina w
    dniu. No to juz calkiem niedorzeczne IMO.

  • 9. Data: 2005-07-28 09:11:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    czarny napisał(a):

    > Przepraszam, nie doczytałem: 1 godzina w miesiacu a nie 1 godzina w
    > dniu. No to juz calkiem niedorzeczne IMO.

    ???

    Widzę przynajmniej 2 sposoby:

    1. Znajduję "znajomą" firmę - umawiam się, że zatrudni mnie na takich
    właśnie warunkach.

    2. Idę do dowolnej agencji pracy, mają oferty na krótkie okresy na umowe
    zlecenie (pomoc przy przeprowadzce itp.). Pracuję jeden dzień i na cały
    miesiąc jestem ubezpieczony (w kolejnym miesiącu otrzymuję RMUA, który
    poświadcza ubezpieczenie za cały miesiąc).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2005-07-28 09:18:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    czarny napisał(a):

    > ciekawe, jakaz to firma chetnie zatrudni czlowieka na ca. godzine
    > dziennie.

    A co to za argument??? Jaka firma chce, taka zatrudni.

    > Zadne to wytłumaczenie, zaden argument...

    To była odpowiedź na agument, że pracownicy zatrudnieni na czarno są
    w gorszej sytuacji, bo nie mogą otrzymać kredytu.

    > A to ja bardzo chetnie sie dowiem w jakiech to sytuacjach warto byc
    > rypanym w tyłek.
    > Bedziesz uprzejmy wyjasnic szerzej?

    Ktoś może woleć dostawać do łapy 2000 bez ubezpieczenia, niż 1300 i
    mieć składki w Zusie. To jest właśnie ta sytuacja.

    Oczywiście, jak ktoś dostaje 600zł i nie ma ubezpieczenia, to jest
    "rypany", ale nie można uogólniać, że brak ZUSu to oszukiwanie pracownika.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz