PracaGrupypl.praca.dyskusje › jaja z urlopami :-(

  • 1. Data: 2005-07-27 19:49:36
    Temat: jaja z urlopami :-(
    Od: "tomaszgebala" <t...@p...onet.pl>

    co zrobic jesli ma sie oplacone wczasy i mimo wielokrotnych zapewnien
    kierownictwa, iz urlopy beda zgodzie z PLANEM URLOPÓW na 3 dni przed jego
    poczatkiem dowiadujemy sie, ze zostaly one wstrzymane z powodu kontraktów
    produkcyjnych. Dodam ze prze kilka m-cy tego roku z przymusu zakladu
    wykorzystalismy lacznie nawet po ponad 10 dni urlopu. Trudna sytuacja, ble-ble,
    wicie, rozumicie. Czym sie podeprzec aby dostac urlop w potrzebnym terminie ???

    --

    Tomasz Gebala
    =============================

  • 2. Data: 2005-07-27 20:02:33
    Temat: Re: jaja z urlopami :-(
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 27-07-2005 o 21:49:36 tomaszgebala <t...@p...onet.pl>
    napisał:

> [...]
    > ble-ble,
    > wicie, rozumicie. Czym sie podeprzec aby dostac urlop w potrzebnym

    Innymi słowy pytasz o moc "prawną" tzw. planów urlopowych? to bardzo
    interesujące, mnie również.

  • 3. Data: 2005-07-27 20:10:26
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego slonecznego/deszczowego dnia tomaszgebala
    <t...@p...onet.pl> wystukal[a]:
> [...]
    > kierownictwa, iz urlopy beda zgodzie z PLANEM URLOPÓW na 3 dni przed
    > jego poczatkiem dowiadujemy sie, ze zostaly one wstrzymane z powodu

    Pracodawca moze odwolac pracownika z urlopu. Ale wtedy powinien zwrócic
    koszty poniesione przez pracownika, np. pieniadze za wykupione wczasy.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # Wyobraznia jest wazniejsza od wiedzy #

  • 4. Data: 2005-07-27 20:12:06
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    tomaszgebala <t...@p...onet.pl> wrote:

    > co zrobic jesli ma sie oplacone wczasy i mimo wielokrotnych zapewnien
    > kierownictwa, iz urlopy beda zgodzie z PLANEM URLOPÓW na 3 dni przed jego

    Wypisywałeś jakikolwiek wniosek urlopowy?

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 5. Data: 2005-07-27 20:17:35
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 27-07-2005 o 22:10:26 Nikiel ;-) <n...@p...fm> napisał:

> [...]
    >
    > Pracodawca moze odwolac pracownika z urlopu. Ale wtedy powinien zwrócic
    > koszty poniesione przez pracownika, np. pieniadze za wykupione wczasy.

    A czytałeś post przedpiścy? heh.

  • 6. Data: 2005-07-27 20:20:09
    Temat: Re: jaja z urlopami :-( [crosspost]
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    Uzytkownik "tomaszgebala" <t...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    ble-ble,
    > wicie, rozumicie. Czym sie podeprzec aby dostac urlop w potrzebnym
    W razie spelnienia tej sytuacji pracodawca ma obowiazek zwrócic Ci wszelkie
    koszty, w tym oplaty za wczasy wniesione za czlonków rodziny. No, pewnie nie
    na tym Ci zalezy.
    Po prostu w dniu rozpoczecia urlopu bierzesz jeden z 4 przyslugujacych Ci
    dni tzw. urlopu na zadanie (zakladam, ze jeszcze choc jeden masz) i
    wyjezdzasz. Oczywiscie musisz jeszcze uniemozlic pracodawcy kontakt w celu
    zneutralizowania ewentualnej próby odwolania Cie z urlopu. Ale to juz banal.
    No i oczywiscie mozna kombinowac ze zwolnieniem, ale to juz poza prawem.

    Jotte

  • 7. Data: 2005-07-27 20:27:31
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 27-07-2005 o 22:20:09 Jotte <t...@W...pl> napisał:

> [...]
    > wszelkie
    > koszty, w tym oplaty za wczasy wniesione za czlonków rodziny.

    Podstawa prawna?

  • 8. Data: 2005-07-27 20:33:19
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:op.suk9r5hnfrn0ri@donkichot Tomasz Płókarz
    <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.> pisze:

    > Podstawa prawna?
    art. 167 § 2 KP

    Jotte

  • 9. Data: 2005-07-27 21:10:04
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 27-07-2005 o 22:33:19 Jotte <t...@W...pl> napisał:

    > W wiadomości news:op.suk9r5hnfrn0ri@donkichot Tomasz Płókarz

    > art. 167 § 2 KP

    Art. 167 [Odwołanie z urlopu]

    § 1. Pracodawca może odwołać pracownika z urlopu tylko wówczas, gdy jego
    obecności w zakładzie wymagają okoliczności nie przewidziane w chwili
    rozpoczynania urlopu.

    § 2. Pracodawca jest obowiązany pokryć koszty poniesione przez pracownika
    w bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu.

    Tu nie ma takiej sytuacji. Inicjator wątku jeszcze nie wyjechał.

  • 10. Data: 2005-07-27 21:30:04
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:op.sulbq2g8frn0ri@donkichot Tomasz Płókarz
    <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.> pisze:

    > Tu nie ma takiej sytuacji. Inicjator wątku jeszcze nie wyjechał.
    1. Nie cytuj tyle, tylko wskaż sygnaturę. Każdy umie przeczytać teks ustawy.
    2. Wiedziałem, że będziesz próbował tą drogą ;)
    3. Urlop to urlop, wyjazd nie ma tu nic do rzeczy, koszty pokryć trzeba.
    argument bez znaczenia.
    4. Dowód spoczywa na pracodawcy z racji art. 164 § 2 KP
    5. Uważam, że w razie czego sąd przepisy zastosuje odpowiednio
    6. Jeśli nie to KC

    Jotte