PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak traktuje sie absolwentow w urzedzie pracy.. › Re: Jak traktuje sie absolwentow w urzedzie pracy..
    From: "Barbara Kowalewska" <b...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak traktuje sie absolwentow w urzedzie pracy..
    Date: Thu, 9 Jan 2003 18:59:42 +0000 (UTC)

    Witam! Aniu zdaje się że Panie w ogóle cię nie poinformowały jak się korzysta
    z programu "pierwsza praca" dla absolwentów. Tak się składa że ja z tego
    aktualnie korzystam. Otóż To nie jest tak że UP szuka pracodawcy dla Ciebie.
    To Ty musisz znaleźć pracodawcę dla siebie.
    Musisz pochodzić od firmy do firmy i sama naświetlić im sprawę że istnieje
    taki program a Ty bardzo chciałabyś z niego skorzystać. Musisz wyjaśnić
    potencjalnemu pracodawcy że nie ponosi on żadnych kosztów w związku z
    zatrudnieniem Ciebie. Nie warto kłócić się z pracownikami UP, bo jeszcze mogą
    Ci się kiedyś przydać. Staż trwa 5 miesięcy. Ja pracuję od 1 grudnia. Fakt że
    wykorzystują mnie maksymalnie nawet ponad limit czasu pracy, ale mam praktykę
    w zawodzie a to bardzo ważne. Jak będziesz w UP, to bardzo spokojnie i
    grzecznie wyjaśnij im że bardzo zależy Ci na tej pracy. Jak uda Ci się
    znaleźć pracodawcę to nakłoń go aby zadzwonił do UP i powiedział że przyjmie
    Ciebie na staż, albo niech Ci da taką informację na piśmie tak aby UP mógł
    się z nim skontaktować. Poza tym pracodawca będzie musiał z Urzędem podpisać
    umowę. Acha i muszę Cię uprzedzić że zanim podejmiesz tę pracę to będziesz
    musiała odwiedzić Urząd około 10 razy za każdym razem wioząc i wypełniając
    inny papierek, również potrzebne będą Tobie aktualne badania lekarskie
    niezależnie od tego jaką pracę poszukujesz.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia.
    Barbara Kowalewska
    Kontakt: b...@i...pl