PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to właściwie jest?

  • 1. Data: 2003-01-08 08:23:29
    Temat: Jak to właściwie jest?
    Od: "Madzia" <d...@w...pl>

    Witam
    przeglądałam właśnie posty na grupie i nagle narodziło się pytanie, zanim je
    zadam przedstawię moją sytuacje:
    zostałam zwolniona z powodu likwidacji stanowiska pracy - okres
    wypowiedzenia 31.01.2003r. został mi skrócony do 31.grudnia.
    Ponieważ zwolnienie nastąpiło z winy pracodawcy dostałam stosowne
    odszkodowanie (łącznie za niewykorzystany urlop i poborami za miesiąc
    styczeń).
    Powinnam teraz (bo nie znalazłam jeszcze nowej pracy) zarejestrować się jako
    bezrobotna, chociaż jeszcze przez styczeń jestem objęta wszystkimi
    świadczeniami przez mojego dotychczasowego pracodawce, i podobno nie skróci
    mi to czasu oczekiwania na zasiłek (3 miesiące od zarejestrowania).
    Teraz pytanie:
    Dorywczo pracuję na umowę zlecenie w szkole - jakie to ma znaczenie przy
    rejestracji w Urzędzie Pracy????
    dziękuję za wszelkie sygnaly i odpowiedzi
    pozdrawiam
    Madzia

    ***************************
    Dziś wstydzą się, gdy sie rumienią.<<
    maurice chevalier

  • 2. Data: 2003-01-08 08:41:34
    Temat: Re: Jak to właściwie jest?
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Madzia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    skróci
    > mi to czasu oczekiwania na zasiłek (3 miesiące od zarejestrowania).

    3 miesiące to w przypadku porozumienia stron. W przypadku rozwiązania przez
    pracodawcę to 7 dni, ale po 31.01.2003 (czyli nie wlicza się skrócenia
    okresu wypowiedzenia).

    > Teraz pytanie:
    > Dorywczo pracuję na umowę zlecenie w szkole - jakie to ma znaczenie przy
    > rejestracji w Urzędzie Pracy????

    Bezrobotny może uzyskiwac dodatkowe dochody w wysokości okreslonej w
    ustawie. Spytaj sie w Twoim Urzedzie Pracy jak jest wysokość dochodów w
    Twojej Gminie nie powodujaca zawieszenia prawa do swiadczeń.

    Wiesiek

  • 3. Data: 2003-01-08 11:11:12
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Bezrobotny może uzyskiwac dodatkowe dochody w wysokości okreslonej w
    > ustawie. Spytaj sie w Twoim Urzedzie Pracy jak jest wysokość dochodów w
    > Twojej Gminie nie powodujaca zawieszenia prawa do swiadczeń.

    do zailku nie mozna nic dorobic (praca - nie mylic z dochodem !!)
    jesli nawet przeriesz zlecenie to nie rejestruj sie do konca okresy
    wypowiedzenia
    bo dostaniesz krotszy zasilek !! (wiem ze paranoja ale tak jest)

    Jacek

  • 4. Data: 2003-01-08 12:41:30
    Od: "Madzia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Jean" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wypowiedzenia
    > bo dostaniesz krotszy zasilek !! (wiem ze paranoja ale tak jest)

    ale ja nawet nie zamierzam przerywać zlecenia - uwielbiam ten rodzaj pracy i
    cieszę się, ze dostałam taką szansę (pieniądze w przeliczeniu na miesiąc sa
    śmieszne, ale są i muszę je wykazać w UP), kończy sie semestr w szkołach,
    ale zaczyna nowy, stąd moje pytanie w pierwszym poście

    pozdrawiam
    Madzia

  • 5. Data: 2003-01-08 14:46:01
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    bezrobotnym jest osoba ktora m.in.:

    nie uzyskuje miesięcznie dochodu w wysokości przekraczającej połowę
    najniższego wynagrodzenia, z zastrzeżeniem lit. d),
    gdzie dochod - oznacza to dochody z innego tytułu niż zatrudnienie lub inna
    praca zarobkowa podlegające opodatkowaniu na podstawie przepisów o podatku
    dochodowym od osób fizycznych,

    wiec dochodem jes um-zlecenie :(

    Jean

  • 6. Data: 2003-01-08 16:45:10
    Od: "Madzia" <d...@w...pl>

> [...]
    inna
    > praca zarobkowa podlegające opodatkowaniu na podstawie przepisów o podatku

    Czyli nie mogę uzyskać miesiecznie więcej niż 400pln brutto
    Jean, bardzo Ci dziękuję za tę cenną wskazówke

    pozdrawiam
    Madzia

  • 7. Data: 2003-01-08 17:04:53
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    Madziu, dochodem w ustawie o zatrudnieniu nie jest um-zlec
    czyli nie mozesz nic dorobic !! :(
    owa kwota tyczy sie najmu, jakis diet .....

    Jean

  • 8. Data: 2003-01-08 17:46:39
    Od: "*Xyladecor*" <k...@t...pl.nospam.com>

    > Madziu, dochodem w ustawie o zatrudnieniu nie jest um-zlec
    > czyli nie mozesz nic dorobic !! :(
    > owa kwota tyczy sie najmu, jakis diet .....

    dokladnie, osoba zarejstrowana jako bezrobotna, aby nie starcic prawa do
    zasilku i swiadczen nie moze miec zadnych (!) dochodow.

    To jest wlasnie nasza Polska, druga Rzeczpospolita...

    --
    Pozdrowka
    *Xyladecor*