PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak szukać pracy w Polsce › Re: Jak szukać pracy w Polsce
    From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak szukać pracy w Polsce
    Date: Sun, 02 Apr 2006 18:04:10 +0200

    psycholo napisał(a):

    > To akurat niekoniecznie jest dyskryminacja. Pracodawca ma prawo umieścić w
    > ogłoszeniu i zatrudnić np. tylko mężczyznę, ale musi mieć ku temu uzasadnione
    > powody. Przed sądem może w tym wypadku wykazać, że w przypadku kontaktów z
    > krajami arabskimi nie mógł zatrudnić kobiety ze względów kulturowych.

    Gdzie przebiega różnica? Zapewniam Cię, że sprawa aż tak oczywista nie
    jest, bo i w obrębie świata arabskiego istnieją na tyle duże różnice
    kulturowe, by można się było spierać o to, czy jest to dyskryminacja czy
    nie jest.

    Dla mnie ów zakaz dyskryminacji ze względu na płeć to debilizm,
    polegajacy na przypisywaniu ludziom pobudek innych, niż tych, którymi
    się kierują. Do niedawna pracowałem w b. sfeminizowanej branży (agencje
    rekrutacyjne). Byłem jedynym facetem w firmie składającej się z samych
    kobiet i zarządzanej przez kobiety. Podejrzewam, że przyczyną takiej
    sytuacji był fakt, że szefowe łatwiej w pracy dogadywały się z własną
    płcią, w związku z czym preferowały zatrudnianie kobiet. Nie widzę w tym
    dyskryminacji - jest to dla mnie naturalne kierowanie się własnymi
    potrzebami i wewnętrzną mapą. Dyskryminacją właśnie jest dla mnie
    narzucanie człowiekowi przyjmowanie obcego mu systemu potrzeb i
    wartości, tam, gdzie nie dzieje się krzywda jednoscte. W miejse jednej
    nie zatrudnionej kobiety był zatrudniony jeden mężczyzna. W miejsce
    pozostałych niezatrudnionych mężczyzn - zatrudnione zostały kobiety. Ani
    to bezrobocia nie podniosło ani żaden mężczyzna nie poczul się z tego
    powodu pokrzywdzony. Nie spotkalem jeszcze w każdym razie żadnego, który
    pokrzywdzony by się poczuł.

    pozdr.
    m.