PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak szukać pracy w Polsce › Re: Jak szukać pracy w Polsce
    From: Aneczka <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak szukać pracy w Polsce
    Date: Sat, 01 Apr 2006 23:50:19 +0200

    psycholo napisał(a):
    > Ciekawa książka, polecam.

    Ok, tylko po co aż dwa razy?

    > str. 19
    > Osoba starająca się o pracę powinna czynić to przede wszystkim przy pomocy
    > znajomych.

    I tak dochodzimy do tego, że bez znajomości ani rusz...

    > str. 27-28
    > Gra w numerki. Szansa znalezienia pracy z ogłoszenia prasowego nie jest zbyt
    > duża. Mimo to setki tysięcy ludzi grają codziennie w tę "grę w numerki".

    To chyba powinnam zacząć grać w Totka. Na 4 moje prace 3 były z
    ogłoszenia...

    > str. 28
    > Zdarza się też, że przyszły pracodawca określa limit wieku, a także płeć
    > poszukiwanego pracownika, mimo, iż jest to sprzeczne z zapisami konstytucji o
    > zakazie dyskryminacji.

    A wszyscy podchodzą do tego, że jest to ok...

    > str. 29
    > W Polsce zdarza się bardzo rzadko, by pracodawca podawał w ogłoszeniu wysokość
    > oferowanego na danym stanowisku wynagrodzenia.

    To akurat prawda :(

    > str. 33
    > W Polsce, w odróżnieniu np. od W. Brytanii, nie ma zwyczaju publikowania
    > wysokości proponowanego uposażenia. Jeśli czasem pojawi się ogłoszenie z kwotą
    > pensji, wywołuje sensację.

    Ten pan się strasznie powtarza... Część już wcześniej wycięłam, ale
    dziwne to trochę...

    > str. 87
    > Rozmowa kwalifikacyjna. Nerwy i trema utrudniają prezentację.

    A to nowość... Jak przy każdej prezentacji, przy której nam zależy na
    czymś - tak samo jest później - gdy prezentujemy pomysł szefowi, projekt
    klientowi, pierścionek dziewczynie... ;P

    --
    Pozdrówki,
    Aneczka