PracaGrupypl.praca.szukanaJak szukać pracy, aby ją znaleźć? › Re: Jak szukać pracy, aby j? znale?ć?
    From: "WW" <w...@p...rtk.net.pl>
    Newsgroups: pl.praca.szukana
    Subject: Re: Jak szukać pracy, aby j? znale?ć?
    Date: Mon, 20 May 2002 18:27:06 +0200
    Sender: w...@p...onet.pl@users4.rtk.net.pl

    : >W tym co piszesz a piszesz bzdury. Wolny rynek nie oznacza zywilowosci w
    : >gospodarce ani braku kontroli ze strony państwa. I rzeczywiscie jesli
    przyjac
    : >ze panstwo dotuje np. rolnictwo, PKP i inne galezi przemyslu i uslug, jesli
    : >roztacza kontrole wprowadzajac cla zaporowe na niektore produkty to rynek
    nie
    : >jest wolny. Ale nie o taka "wolnosc rynkowa" mi chodzilo. I ty doskonale o
    tym
    : >wiesz.
    : >Jesli wiec uwazasz tak to rzeczywiscie nigdzie na swiecie nie ma wolnego
    rynku
    : >ale nikt niczego lepszego nie wymyslil w gospodarce rynkowej a to co
    : >dotychczas ma miejsce jest nazywane "wolnym rynkiem"
    : >
    :
    : Ja cały czas pisałem o rynku wewnętrznym, pomijając cła. I w żadnym razie
    nasz rynek nie jest
    : wolny - przetargi wygrywają nie najlepsi, tylko znajomi; państwowe
    "degeneraty" dotowane z każdej
    : strony, podtrzymywane sztucznie przy życiu - gdzie tu konkurencja.
    : Prosty przykład: Enron w USA po ujawnieniu korupcji padł w ciągu kilku
    tygodni i nikt się nie
    : oglądał na państwową kaskę, w Polsce taka firma upadałaby latami (wierz
    mi, że wiem co piszę,
    : bo z takiej upadającej firmy odszedłem 2 lata temu, a ona jeszcze działa,
    mimo, że zadłużenie
    : już gdy odchodziłem, mocno przekraczało wartość majątku) - i to jest wg
    Ciebie wolny rynek.
    : I wcale nie uważam, że wolny rynek jest wówczas, gdy pozostaje poza
    kontrolą państwa - natomiast
    : uważam, że nie ma go tam, gdzie państwo rynkowi szkodzi - a tak jest bez
    wątpienia w Polsce.

    Tak, jest wolny rynek i gospodarka rynkowa na tyle ile moze byc wolny.
    Niestety!!! To o czym piszesz to korupcja ktora ma rowniez miejsce w innych
    krajach wysoko rozwinietych i nie ma to nic wspolnego z gospodarka rynkowa i
    wolnym rynkiem.

    pozdrawiam