PracaGrupypl.praca.szukanaJak szukać pracy, aby ją znaleźć? › Re: Jak szukać pracy, aby j? znale?ć?
  • Data: 2002-05-20 15:19:12
    Temat: Re: Jak szukać pracy, aby j? znale?ć?
    Od: rk <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "WW" <w...@p...rtk.net.pl> napisal:

    >W tym co piszesz a piszesz bzdury. Wolny rynek nie oznacza zywilowosci w
    >gospodarce ani braku kontroli ze strony państwa. I rzeczywiscie jesli przyjac
    >ze panstwo dotuje np. rolnictwo, PKP i inne galezi przemyslu i uslug, jesli
    >roztacza kontrole wprowadzajac cla zaporowe na niektore produkty to rynek nie
    >jest wolny. Ale nie o taka "wolnosc rynkowa" mi chodzilo. I ty doskonale o tym
    >wiesz.
    >Jesli wiec uwazasz tak to rzeczywiscie nigdzie na swiecie nie ma wolnego rynku
    >ale nikt niczego lepszego nie wymyslil w gospodarce rynkowej a to co
> [...]

    Ja cały czas pisałem o rynku wewnętrznym, pomijając cła. I w żadnym razie nasz
    rynek nie jest
    wolny - przetargi wygrywają nie najlepsi, tylko znajomi; państwowe "degeneraty"
    dotowane z każdej
    strony, podtrzymywane sztucznie przy życiu - gdzie tu konkurencja.
    Prosty przykład: Enron w USA po ujawnieniu korupcji padł w ciągu kilku tygodni i
    nikt się nie
    oglądał na państwową kaskę, w Polsce taka firma upadałaby latami (wierz mi, że wiem
    co piszę,
    bo z takiej upadającej firmy odszedłem 2 lata temu, a ona jeszcze działa, mimo, że
    zadłużenie
    już gdy odchodziłem, mocno przekraczało wartość majątku) - i to jest wg Ciebie
    wolny rynek.
    I wcale nie uważam, że wolny rynek jest wówczas, gdy pozostaje poza kontrolą
    państwa - natomiast
    uważam, że nie ma go tam, gdzie państwo rynkowi szkodzi - a tak jest bez wątpienia
    w Polsce.

    Uważam, że czas na EOT, bo w sumie to temat jest NTG

    Robert Kamiński
    r...@p...onet.pl