PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Ja i moje poszukiwanie pracy

  • 1. Data: 2008-07-03 19:28:37
    Temat: Re: Ja i moje poszukiwanie pracy
    Od: "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    > Szukam pracy w brańży w której pracowałem, ale chętnie bym przeszedł do
    > jakiejśc branży motoryzacyjnej od co - moja pasja. Niestety moje Cv nie
    > jest w stanie przekonać przyszłego pracodawce że nadaje się np: na
    > człowieka pracującego w serwisie zajmującego się szkodami komunikacyjnymi.

    Wiesz... podałeś strasznie szoroki zakres... prawi tak jak byś napisałe chcę
    pracować w IT ;-).

    Co umiesz, czym się zajmowałeś w motoryzacji?

  • 2. Data: 2008-07-03 19:35:54
    Od: "marek" <g...@w...pl>

    HEh
    W motoryzacji?
    Jakis czas nawet długi okres zajmowałem się sprzedażą auto używanych.
    Diagnozowanie usterek, organizowanie napraw, montowanie alarmów, etc itd
    Wszystko co związane z autami.
    :)

  • 3. Data: 2008-07-03 19:42:45
    Od: "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > Jakis czas nawet długi okres zajmowałem się sprzedażą auto używanych.
    > Diagnozowanie usterek, organizowanie napraw, montowanie alarmów, etc itd

    Czyli bardziej elektro-mechanik ;-). Na jakich programach diagnozowałeś
    usterki? Jaką ilością samochodów zarządzałeś przy organizowaniu napraw?

    Czy miałeś i w jakim stopniu doczynienia z tzw. twardą mechaniką
    (zawieszenia, silniki, itp.)?

    B.Z.

  • 4. Data: 2008-07-03 20:01:57
    Od: "marek" <g...@w...pl>

    Diagnozowanie głównie aut starszych, czyli z mniej zaawansowaną
    elektroniką - nie znosze elektroniki w autach heh. Generalnie nie ma
    problemu z podłaczeniami lapa do samochodów z tym że do tego należy miec
    interfejsy, zczytywanie błędów nie są problemem:)

    Prosta mechanika bez problemu.

  • 5. Data: 2008-07-03 20:20:44
    Od: "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    > Diagnozowanie głównie aut starszych, czyli z mniej zaawansowaną
    > elektroniką - nie znosze elektroniki w autach heh.
    Czyli jak ci program poda błąd czyjnika to go wymieniasz?

    >Generalnie nie ma problemu z podłaczeniami lapa do samochodów z tym że do
    >tego należy miec interfejsy, zczytywanie błędów nie są problemem:)

    Nie na tym to polega - to wskazuje ci drogę ;-). Poza tym siła tekiego
    interfejsu pokazuje się dopiero jak obserwujesz zmianę parametrów w czasie.
    Zobacz sobie na stronę vag-coma (www.vag-com.pl) i poczytaj instrukcje -
    zobaczysz na czym polega w tym wypadku prawdziwa diagnoza.

    > Prosta mechanika bez problemu.
    Zdefiniuj prostą mechanikę. Zmiana klocków?

    Jeżeli masz udokumentowaną (lub możesz to zrobić) 5 letnią (jeżeli dobrze
    pamiętam... możeliwe, że 3 letnią) praktykę, to przy wyższym wykształceniu
    technicznym mozesz zrobić kurs Diagnosty Samochodowego. Po zdaniu takiego
    egzaminu masz coś w stylu MCP ;-). Zresztą koszt z kursem dość podobny ;-).
    Co ci to da? Będziesz miał dokument, że potrafisz coś naprwdę z mechaniki
    (czyli papier i obowiązkowa do tego praktyka). Wtedy pracodawca jakoś
    bardziej przychylnym okiem patrzy na ciebie.

    Poza tym zastanów się naprawdę czy chcesz porzucić IT... przyznam, że jestem
    w podobnej sytuacji co ty. Mam wykształcenie związane z IT, sporo w tym
    pracowałem (i dalej jestem z tym związany, co prawda na 1/4 etatu jako admin
    SBSa w jednej firmie), ale w tym moemncie jestem związany z motoryzacją. Mam
    papiery Diagnosty Samochodowego i pracuję w tym zawodzie. Na codzień, mam
    też do czynienia z diagnozą komputerową samochodów i z mechanikami...
    Przyznam, że po 3 latach chcę wrócić do IT... jakos mnie tam bardziej
    ciągnie. Dlatego spokojnie przemyśl jeszcze raz co chcesz robić ;-)

    Pozdrawiam
    B.Z.

  • 6. Data: 2008-07-03 20:24:31
    Od: "marek" <g...@w...pl>

    Dla mnie dramatem jest to że nie moge wyszukac pracy w ktorej da sie
    pracowac z pasją.
    ehh

  • 7. Data: 2008-07-03 20:34:25
    Od: "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    > Dla mnie dramatem jest to że nie moge wyszukac pracy w ktorej da sie
    > pracowac z pasją.

    Widzisz, ale dalej nie wiem co dla ciebie jest tą pasją i co chcesz robić -
    piszesz zbut ogólnie... drobne naprawy to można robić w garażu dla sąsiadów
    w weekendy... Może weź po prostu kup sobie
    Syrenkę/Warszawę/Mustanga/inne_auto i zacznij je remontwać?

    > ehh
    B.Z.

  • 8. Data: 2008-07-04 14:17:32
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "marek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > problemu z podłaczeniami lapa do samochodów z tym że do tego należy
    > miec interfejsy, zczytywanie błędów nie są problemem:)

    podłączaniem się komputerem i zczytywaniem kodów błędów a także samodzielnym
    montowaniem prostszych interfejsów zajmują się średnio zaawansowani hobbyści
    (główną barierą jest strach przed grzebaniem - i spieprzeniem czegoś we
    własnym samochodzie), więc nie masz tutaj żadnej przewagi... Każdy kto ma
    garaż, trochę czasu i odrobinę obeznania z autami szybko osiągnie Twój
    poziom, więc IMHO powinieneś się z czegoś podciągnąć.

    e.

  • 9. Data: 2008-07-05 21:20:58
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    marek zapodal(a):

> [...]
    > problemu z podłaczeniami lapa do samochodów z tym że do tego należy miec
    > interfejsy, zczytywanie błędów nie są problemem:)

    Gdzie tu więc jest IT? :)

    --
    pozdrawiam, Zbylut